ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pytanie o li-ion, silniczek i odzysk energii
Autor Wiadomość
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011   

Tomasz czym grawerujesz swoje blachy?
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

OK, znalesł się spawacz i ospawał widełki, jest git. :smile: Tym samym lista osób zaangażowanych w odpalenie rowera elektrycznego jeszcze się wydłużyła... ale to nie koniec.
Wiem , że to wygląda jakbym sobie robił jaja, ale rzeczywistość właśnie tak wygląda.
Problem widełek zażegnany, pojawił się kolejny. Ponieważ koło nie było dokręcone ktoś je poobracał z kablem, ten się pozwiłał i chyba gdzieś urwał - objaw: koło się nie kręci, słychać tylko cichą pracę silniczka (lub uzwojenia).
Jeżeli przerwa jest w kablu/wtyczce, to wybrnę, ale istnieje ryzyko, że puściło wewnątrz silniczka. I co wtedy? Da się to zdemontować? Śróbki jakieś na korpusie widzę, ale korpus jakby tworzył całość. Czy urwanie pino to kaplica silnika? :mad:
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

cocos napisał/a:
Ale fajne! Kupię gdzieś takie, na szybko?
Foty pościągałem z zagranicznych stron i forów. Część jest robiona seryjnie a część "rzeźbiona" przez ludzi "w piwnicy" (czy garażu ... kto tam co ma do dyspozycji). Jeśli nie dasz rady samodzielnie wyciąć, wypiłować i dopieścić to ratuje Cię tylko ślusarz lub ktoś kto zrobi "po znajomości".
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

Robsonik20 napisał/a:
Tomasz czym grawerujesz swoje blachy?
Który Tomasz ? Bo ja niczego nie graweruję :)
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

cocos napisał/a:
- objaw: koło się nie kręci, słychać tylko cichą pracę silniczka (lub uzwojenia).
Jeśli cokolwiek się kręci pod wpływem podawanego napięcia to automatycznie silnik musiałby się obracać.
Wniosek:
1) ulegasz złudzeniu słuchowemu i w środku nic się nie kręci
2) silnik się faktycznie kręci ale w przeciwną stronę i z uwagi na wbudowany wewnątrz wolnobieg nie napędza to korpusu

cocos napisał/a:
Jeżeli przerwa jest w kablu/wtyczce, to wybrnę, ale istnieje ryzyko, że puściło wewnątrz silniczka. I co wtedy? Da się to zdemontować? Śróbki jakieś na korpusie widzę, ale korpus jakby tworzył całość. Czy urwanie pino to kaplica silnika? :mad:

Wszystko da się rozkręcić. Spokojnie. I to nawet bez rozplatania z obręczy.
 
 
cocos
młodzik


Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 56
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

Panie Tomaszu - bez Pana pomocy nie ruszyłbym z miejsca, myślę, że ten wątek przydaje się wielu "mniej doświadczonym majsterkowiczom". Zacząłem od tego, że chciałem składać sam nawet baterię :razz: , poszedłem na łatwiznę i sprowadziłem "gotowy" zestaw z Chin oraz nawiązałem współpracę z niemałą grupa osób zaangażowanych w ten projekt... Kompleksowych elektro-rowerowych fachowców w Łodzi brak, a co lepsi spece od rowerów zajęci są po uszy smarowaniem piast i regulacją hamulców.
Odwołałem jutrzejsze atrakcje z synem, przyjdzie kolega ze śrubokrętem - będziemy szukać brakującego pinu. Może poznam konstrukcję przekładni planetarnej (o której istnieniu dowiedziałem się dopiero z tego forum)... Celem jest dowiezienie roweru do Kudowy i lekkie przekręcenie balansu radości z zajęć mechanicznych na rekreacyjne. Życzcie mi szczęście (i nie odchodźcie od komputerów). :neutral:
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011   

cocos napisał/a:
Panie Tomaszu
Gdzieś to już pisałem (i to chyba w tym wątku), że Panowie to byli za sanacji :mrgreen:
cocos napisał/a:
Może poznam konstrukcję przekładni planetarnej
Tak to mniej więcej wygląda w tego typu silniku rowerowym:
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Mam pytanie czy te tryby to trzeba smarować?
Kupiłem nowe koło elektryczne i chyba ma tą przekładnię bo buczy jak się gazu daje.
Mam drugi rower 250W tamten 500 i pracuje cichutko i lepiej mi sie nim jeździ.
Nie chciałbym by się rozpadło a czasem fabrykę trzeba poprawiać.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Nic się nie stanie, jak przesmarujesz. Tak dla pewności. Kiedyś rozbierałem takie koło i niby smar był, ale dołożyłem swojego i wiem, że teraz nie zabraknie ;)
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Szkoda,że tego nie zrobiłem ostatnio jak mi detka poszła po kilku jazdach.Do Wyjęcia tego koła potrzeba kogoś jeszcze bo widełki trzeba rozginać by je wcisnąć-tylne.A była okazja.No i znowu rozpinać te kable izolacje..
Przy okazji zajrzę.
Dzięki.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Z uwagą czyta się powyższe posty, można się z nich sporo dowiedzieć. Wszyscy mają różny osprzęt, różne ramy i różne wagi.
U mnie jest:
- rower: 25kg
- ja: 75kg
- accu: 36V 10Ah LiFePO4
- silnik: 36V 750W Goldenmotor tył
- rama TREK3900 z 2008r.

Przy Vsr=34kmh wychodzi 17Wh/km
Przy Vsr=23kmh wychodzi 9Wh/km
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Doskonale że podałeś te wyniki w wh/km razem ze śr prędkością. To jest bardzo obrazowe:).
Ideałem byłaby jeszcze waga "całego zestawu" czyli razem z motorniczym, oraz różnica spadków. To drugie jest zapewne trochę trudniej zdobyć...:(
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011   

Wagę zestawu z motorniczym podałem w poprzednim poście.
A co do różnicy spadków, to nie wiem o co chodzi do końca. Jeśli o napięcia, to nie znam ich wartości.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 15 Maj, 2011   

Zauważyłem też jedną rzecz.
Mój accu LiFePO4 10Ah ma dużą sprawność. Ładowarka daje 2A ciągle, do pełna accu ładuje się w ciągu 5 1/2h, co daje 110% pojemności accu (trzeba wpompować podczas ładowania o 10% energii więcej). O ile mi wiadomo, to np. w przypadku ogniw NiMh mniej więcej trzeba dodać nie 10%, a prawie 50%. To samo tyczy się accu ołowiowego.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Maj, 2011   

Czyli mocno uwidacznia się opór powietrza (moim zdaniem).
Zrób pomiar zużycia energii na 1km przy pozycji wyprostowanej siedzącej i drugi przy pozycji mocno pochylonej (oczywiście średznie na tym samym odcinku i to każdy pomiar w dwie strony - cykl zamknięty).
Ciekawe co wyjdzie u Ciebie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group