ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bluetooth BMS
Autor Wiadomość
historyk 
początkujący


Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 17 Cze, 2018   Bluetooth BMS

Wymieniłem sobie BMS na takiego z Bluetooth i pokazuje mi napięcia na 20 celach chociaż mam 18 cel, może ktoś wie jak to zmienić ? i do czego służy pole 'P" na bms skoro kontroler i ładowarka są podłączone pod "C" ?

HTB1Bqgyf7KWBuNjy1zjq6AOypXaS.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 446 raz(y) 160,07 KB

DSC_0224.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 563 raz(y) 1,76 MB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Cze, 2018   

C słuzy do podłączenia ładowarki, a P to wyjście na sterownik silnika.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Pią 22 Cze, 2018   

W sumie jak podlaczysz tak jak na tym schemacie czyli pod C to port powinien dzialac dwukierunkowo czyli powiedzmy charge i load 50A, wiec wtedy mozna kozystac z regena
 
 
historyk 
początkujący


Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 22 Cze, 2018   

A co może by z tym że pokazuje mi 20 cell zamiast zainstalowanych 18 ?
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Pią 22 Cze, 2018   

Pokaz zakladke setting po ówczesnym odczytaniu ustawien, prawdopodobnie program odczytuje sygnature tego BMS jako 20s
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018   

Bzyk napisał/a:
W sumie jak podlaczysz tak jak na tym schemacie czyli pod C to port powinien dzialac dwukierunkowo czyli powiedzmy charge i load 50A, wiec wtedy mozna kozystac z regena

Jesli już to pod P, ale to ryzykowne bo niekoniecznie będzie poprawnie odcinal przy przeladowaniu ktorejs celi
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018   

Wojtek, nie poto chinczyk dawal tam tyle tranzystorow zeby łaczyc to pod P i pomijac polowe z nich
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018   

P-wyjscie ma z reguly 5 razy więcj tranzystorów niz na C - które jest WEJSCIEM ładowania i tam prąd max jest zapewne 5-10A i załozenia płynie DO akumulatora a nie Z akumulatora.
Kombinacje WBREW załozeniom konstruktora (również chińskiego) doprowadza często do nieświadomego uszkodzenia tych mosfetów, które po prostu mają zwarcie a użytkownik tego nie zauważa ciesząc się że na WEJSCIU ma napięcie z aku.
Dlatego przestrzegam...
Na wszelki wypadek szkic z zaznaczeniem w którą strone płynie prąd.

BMS-wp-2.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 312 raz(y) 31,58 KB

_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 23 Cze, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018   

WojtekErnest jest tak jak piszesz, ja nie kombinuje tylko tak wychodzi w tych BMS chinskich ze rozklad tranzystorow jest 50/50 czyli tyle samo na port ladowania co na wyjsciowy. Jak podlaczy pod P to BMS nie rozlaczy w przypadku przeladowania co i tak jest malo prawdopodobne zeby regenem przeladowac wiec jak zwykle masz racje :grin:
 
 
historyk 
początkujący


Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018   

Podłączyłem tak jak standardowy BMS się podłącza czyli "P" pod sterownik "C"n pod ładowarkę i działa wszystko dobrze. A o do tych ustawień BMS to dodaje zdjęcie, moż ktoś bedzie widział dlaczego widzi 20 cel zamiast 18

Dodam że podczas pierwszego podłączenia na 19 i 20 celi było na początku koło 1V ale zmieniłem to na 3,8 V żeby uruchomił mi się BMS

Screenshot_2018-06-18-21-37-39.png
Tak widzi komórka napięcia
Pobierz Plik ściągnięto 324 raz(y) 78,39 KB

DSC_0231.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 321 raz(y) 4 MB

DSC_0230.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 309 raz(y) 4,22 MB

DSC_0228.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 343 raz(y) 4,22 MB

DSC_0229.JPG
Główne menu
Pobierz Plik ściągnięto 336 raz(y) 3,39 MB

 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Sob 23 Cze, 2018   

Pack num. masz 20 ustawione
 
 
historyk 
początkujący


Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018   

ok zrobione, i jeszcze kolejne pytanie dlaczego pokazuje mi inne napięcia na komputerze a inne na komórce, tu chodzi o dwie ostatnie cele, one są skalibrowana na komputerze a na komórce pokazuje inne napięcie, powinny być jednakowe wszędzie.

Screenshot_2018-06-24-09-32-17.png
Pobierz Plik ściągnięto 293 raz(y) 88,84 KB

 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018   

Myslalem ze sie pochwalisz jak poustawiałes progi do balansowania i reszte, lepiej by sie to oglądało i moze mozna by bylo cos wymyslec
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018   

historyk napisał/a:
ok zrobione, i jeszcze kolejne pytanie dlaczego pokazuje mi inne napięcia na komputerze a inne na komórce, tu chodzi o dwie ostatnie cele, one są skalibrowana na komputerze a na komórce pokazuje inne napięcie, powinny być jednakowe wszędzie.

Pytanie brzmi : jakie jest naprawdę napięcie na tych dwóch ostatnich segmentach, mierzone miernikiem zewnętrznym ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
historyk 
początkujący


Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 15
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 24 Cze, 2018   

napięcia na celi 17,18 mierzone miernikiem były tak jak u reszty czyli 4.18. Teraz Po przejechaniu 100 kilometrów napięcie na celi 18 się nie zmieniło na mierniku jest tak tak na innych celach czyli 3.72

Tak może dodam że jak wcześniej miałem ustawione 20 cel to błędne napięcia pokazywało na dwóch ostatnich celach (19,20). Teraz kiedy mam prawidłowo (18 cel) nadal pokazuje błędne napięcia na dwóch ostatnich celach na komórce

Screenshot_2018-06-24-21-23-55.png
Pobierz Plik ściągnięto 315 raz(y) 77,71 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group