ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rower elektryczny
Autor Wiadomość
stasiu 
początkujący


Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   rower elektryczny

witam myślę dla siebie nad rowerem elektrycznym , raczej budżetowym , czy jestem w stanie coś kupić działającego do 1 tyś zł , ja do pracy i z powrotem mam łącznie 10 km , ale było by super ja by można było zrobić na jednym ładowaniu z 20 km bez pedałowania , waga ciut powyżej 90kg
 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 137
Skąd: B-stok
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Same ogniwa do baterii będą kosztować z 500zł. Nie da się w tej kwocie tego zrobić.
 
 
auglech 
początkujący


Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 15
Skąd: Charzykowy
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Przeglądając forum nie uzyskałem odpowiedzi na bardzo proste pytanie. Czy istnieje możliwość zastąpienia zasilania akumulatorem Li-Ion starszych konstrukcji przewidzianych do zasilania akumulatorami żelowymi? Czy sterownik takiego bike'a bardziej "związany" jest z silnikiem czy akumulatorem? IMO elektronice powinno być wszystko jedno z jakiego źródła dostarczany jest prąd, byle wartości się zgadzały. Z ładowaniem, wiem, sprawa wygląda inaczej. Potrzebna jest specjalna ładowarka dedykowana do pakietu. Lecz jak to jest z pozostałymi elementami? Może ktoś na tym forum mi to wyjaśni. :idea:
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Nie ma problemu wsadzić Li-ion w miejsce akku żelowych. Trzeba tylko mniej więcej przypasować z napięciami pakietu. Przerobiłem już kilka rowerów zasilanych 3X akku żelowy 12V (instalacja 36V) na pakiety 10S4P. Nowy akku na dobrych ogniwach jest 3x lżejszy i ma większy zasięg o około 30%.
Można również tuningować samochody zabawki dla dzieci - takie, w których jeżdżą. W załączniku akumulator 4S10P do Jeepa :) również zamiast żelowego 12V 10Ah.

20180615_170352_resized.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 360 raz(y) 1,6 MB

20180614_073554_resized.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 326 raz(y) 2,04 MB

20180613_192724_resized.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 1,81 MB

 
 
auglech 
początkujący


Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 15
Skąd: Charzykowy
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

To świetna wiadomość, szczególnie od doświadczonego konstruktora. Kontaktowałem się z tym pytaniem do jednego z budowniczych ebików, ale ogólnie starał się mnie zniechęcić do takiej podmiany. Posiadam holenderskiego ebika zbudowanego przez niszową choć uznaną firmę Antec. Konstrukcja jest solidna oparta o dobre komponenty z silnikiem 250W w przedniej piaście. Z wyglądu silnik ten wydaje się bezprzekładniowy (jest dość wąski). Na jednym z zagranicznych forum spotkałem się z opinią, że są to świetne silniki o imponującej żywotności. Sterownik tego roweru umieszczony jest pod bagażnikiem a baterie w pojemniku przy korbie. To bardzo obniża środek ciężkości dając pojazdowi fajną stateczność. Zrobiłem szablon i wyszło mi, że do pojemnika tego zmieściłby się pakiet 10s9p, czyli całkiem spory. Mógłbym zastosować ten rower do długodystansowej turystyki. A o to mi chodzi. :grin:
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Na pojemnych ogniwach (GA,MJ1) wejdzie Ci w taki pakiet 1,1kWh prądu :-) z pedałowaniem na 250W dobre 110km zasięgu jak nie lepiej.
 
 
auglech 
początkujący


Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 15
Skąd: Charzykowy
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Obecnie w pojemniku mam 3 x 12V/7 mA i na nich zrobiłem ostatnio 36 km. Zmierzone napięcie spadło z 39,2V na 37,0V a kontrolka wyładowania jeszcze się nie zapaliła. W sobotę planuję zrobić 55 km i zobaczę co się będzie działo. Przy zamianie na akumulator Li-Ion obawiam się o ładowanie podczas hamowania. Czy taki proces nie zmarnuje tych akumulatorów, rower bowiem przygotowany jest na aku kwasowe?
 
 
derek1212 
początkujący


Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 1
Skąd: tomaszow maz
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

Piszesz o zakupie za 1000 zł popatrz na OLX są tam takie egzemplarze tylko jaki z tego może być finał
 
 
stasiu 
początkujący


Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 15
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 19 Cze, 2018   

no właśnie sporo tego jest przez to pytam czy 1 tyś idzie kupić coś nadającego się do jazdy
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018   

Oczywiście,że można pod jednym warunkiem trochę trzeba się znać w temacie "rower elektryczny" bo za 1 tys. nówki sprawnej i gotowej do jazdy raczej nie uświadczysz, dodatkowo w sezonie. Natomiast w centrach handlowych (w zeszłym roku w POGORII- Dąbrowa Górnicza,nówka z bat.LiJon za 1500 a obecnie w Czeladzi w M1 też stoi podobny,"sierota" wśród innych nie elektrycznych,cena nie wystawiona ale sądzę, że podobna bo i rower podobny).
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018   

auglech napisał/a:
Przy zamianie na akumulator Li-Ion obawiam się o ładowanie podczas hamowania. Czy taki proces nie zmarnuje tych akumulatorów, rower bowiem przygotowany jest na aku kwasowe?

Jest b.mało prawdopodobne aby taki rower miał system zwrotnego ładowania podczas hamowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
auglech 
początkujący


Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 15
Skąd: Charzykowy
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
auglech napisał/a:
Przy zamianie na akumulator Li-Ion obawiam się o ładowanie podczas hamowania. Czy taki proces nie zmarnuje tych akumulatorów, rower bowiem przygotowany jest na aku kwasowe?

Jest b.mało prawdopodobne aby taki rower miał system zwrotnego ładowania podczas hamowania.

Do klamek hamulcowych dochodzą przewody i przy lekkim naciśnięciu podczas jazdy czuć hamowanie silnikiem. Myślę że w tym czasie silnik działa jako prądnica.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018   

Przy nawet lekkim naciśnięciu na hamulec, następujące automatyczne odcięcia zasilania silnikiem i on Ci hamuje ale. To standard, tyle że różne silniki, różnie hamuje. To nie jest odzysk energii.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
auglech 
początkujący


Dołączył: 17 Cze 2018
Posty: 15
Skąd: Charzykowy
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
Przy nawet lekkim naciśnięciu na hamulec, następujące automatyczne odcięcia zasilania silnikiem i on Ci hamuje ale. To standard, tyle że różne silniki, różnie hamuje. To nie jest odzysk energii.

Rozumiem. To w jaki sposób mogę sprawdzić czy jest funkcja ładowania?
 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 137
Skąd: B-stok
Wysłany: Śro 20 Cze, 2018   

Wpiąć w przewód pomiędzy sterownikiem, a akumulatorem amperomierz. Ale ładowanie ogniw li-ion ci nie zniszczy. Nic im się nie stanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group