ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa elektryka
Autor Wiadomość
maniek76 
początkujący


Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: pkn
Wysłany: Śro 13 Cze, 2018   Budowa elektryka

Witam wszystkich. To jest właściwie mój pierwszy post na tym forum. Jestem tutaj od długiego czasu jednak dopiero niedawno dołączyłem i zdecydowałem się na budowę swojego e bike.

Tak więc podstawą do budowy jest nie pierwszej nowości carrera valour na koła 26 cali więc odeszło mi zmienianie obręczy ponieważ zestaw który kupiłem miał już obręcz 26 cali, jak i całą masę rzeczy które są potrzebne do elektryfikacji.
Oprócz zmiany koła i dołożenie osprzętu potrzebnego do sterownia wymieniłem/dołożyłem układ hamulcowy - tarczowy. Przód jak i tył.

Tak więc zestaw gotowy do montażu po założeniu dętki i opony.
Tak więc oś się nie mieściła, należało wybrać trochę aluminium z ramy aby oś się schowała.
Dołożyłem zabezpieczenie przeciwko obróceniu się osi.

Podstawa do baterii montowana na 2 śruby w oryginalne otwory do bidony plus dodatkowe 3 wkręty. Użyłem właściwie blachowkrętów z płaskim łbem. Całość trzyma się sztywno i pewnie. Użyłem również kleju do gwintu. Nie wydaje mi się żeby 3 otwory 2mm spowodowały problem z wytrzymałością ramy, a nie przejmuje mnie to że są teraz w niej otwory.

Jak narazie to tyle. Prace trwają, nie mam sporo czasu aby podejść do tego raz i skończyć.

20180612_203800.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 652 raz(y) 4,23 MB

20180612_195224.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 498 raz(y) 4,48 MB

20180612_190708.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 487 raz(y) 3,54 MB

20180612_190700.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 489 raz(y) 4,59 MB

 
 
maniek76 
początkujący


Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: pkn
Wysłany: Sob 16 Cze, 2018   

Witam, rower złożony, działający jednak jak jest z czujnikiem PAS, czy jakby moc przekazywana na koło powinna być adekwatna do prędkości obrotu korbą?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 16 Cze, 2018   

Zazwyczaj sterownik wykrywa poprzez czujnik pass ruch korby i wspomaga z zaprogramowaną siła z czujnikiem nacisku odbywa sie to bardziej intuicyjnie sterownik wykrywa siłe nacisku na korbe i dozuje moc adekwatnie do nacisku
 
 
sebal7 
młodzik
sebal7


Dołączył: 07 Maj 2018
Posty: 81
Skąd: Gdansk
Wysłany: Pon 25 Cze, 2018   

Maniek76 jak wrażenia z jazdy ?
Mam taki sam zestaw , możesz napisać jaki pakiet baterii zastosowałeś ?
Jak wygląda zasięg .
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 25 Cze, 2018   

Inc0 napisał/a:
Zazwyczaj sterownik wykrywa poprzez czujnik pass ruch korby i wspomaga z zaprogramowaną siła z czujnikiem nacisku odbywa sie to bardziej intuicyjnie sterownik wykrywa siłe nacisku na korbe i dozuje moc adekwatnie do nacisku

O jakiej ty sile nacisku piszesz, czujnik nacisku jest tylko w niektórych,fabrycznych i markowych rowerach. Z dostępnych na rynku do samodzielnego montażu czujnik nacisku ma jedynie Tongsheng TSDZ2.Standardowe sterowniki chińskie mają tylko system PAS wykrywający ruch korby i wspomagają wówczas z pełną mocą ustawioną trybem wspomagania.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018   

wibi o żadnym konkretnym kolega zapytał
maniek76 napisał/a:
jak jest z czujnikiem PAS, czy jakby moc przekazywana na koło powinna być adekwatna do prędkości obrotu korbą?
wiec napisałem co napisałem :P
 
 
maniek76 
początkujący


Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 9
Skąd: pkn
Wysłany: Wto 26 Cze, 2018   

sebal7 napisał/a:
Maniek76 jak wrażenia z jazdy ?
Mam taki sam zestaw , możesz napisać jaki pakiet baterii zastosowałeś ?
Jak wygląda zasięg .


Witaj, wrazenia z jazdy sa super. Akumulator mam od Glebora, tak samo jak i zestaw do konwersji, nie pamietam czy jest to 11Ah czy 13Ah, ale na 48V zasieg dla mnie jest interesujacy. Jechalem z endomondo I fakt ze srednia byla 20km/h to zasieg wyszedl mi 30 km, I wrocilem do domu dlatego ze juz nadgarstki bolaly. Nie jest to kwestia mojego oszczedzania energii ale ograniczona przez ruch miejski i jazde po parkach.
Przy jednostajnej jezdzie silnik jest cieply. Przy dynamicznej jezdzie warto uchylic zamek od sterownika zeby troche go wentylowac.

Napiecie wynosilo jeszcze 46V. Rower przyspiesza jak skuter i po miescie to super sprawa jednak ciekawa dla zlodzieja wiec jezdze tylko rekreacyjnie.

Wibi a czy mozna jakos przeprogramowac ta moc ktora ma byc podawana przez pas?

Sory za brak PL znakow ale jezyk francuski w windowsie nie wiem jak przestawic ;/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group