ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ebike Co powiecie na to? Co z Policją?!
Autor Wiadomość
Mateusz787 
młodzik
Mathew


Wiek: 22
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Świętokrzyskie
  Wysłany: Pią 06 Lip, 2018   Ebike Co powiecie na to? Co z Policją?!

Cześć wszystkim,
zaczne moze o tego co chce wpakować w mojego ebike:

Silnik: MXUS 30H (10X6)
https://nexun.pl/shop/silniki-elektryczne/236-mxus-30h-10x6-tyl-kaseta.html

Sterownik raczej sinus: KT 60
https://nexun.pl/shop/sterowniki/219-kt60svprck-jls02-60v-45a-sinus.html

Wyświetlacz do sterownika:
https://nexun.pl/shop/wyswietlacze/220-wyswietlacz-kt-lcd3-60v.html

BMS 50/5a
https://nexun.pl/shop/bmsy/204-bms-4-16s-lipoliion-50a5a.html

łądowarka
https://nexun.pl/shop/ladowarki/257-175-ladowarka-15s-22s-35a-lipoliion.html#/37-napiecie_koncowe_ladowania-16s_672v

+ [manetka/przełaczniki i duperele]
******

Bateria:
zacznijmy od tego że moja skrzynka pomieśći 160 ogniw,
więc pomyslałem o pakiecie 16s10p
i zastosowaniu ogniw Sanyo GA 3450mAh (około 4.5a na ogniwo)


Co powiecie na taki zestaw, co zmienić rower bedzie uzytkowany bardzo dużo jak i po asfalcie jak i po szutrach czasem spore podjazdy ale krótkie.

I co z policja jak mnie zatrzyma?
Moze by tak?!
Zmienić baterie na 48v i silnik (12x5)

Jeszcze jedna bardzo wazna rzecz, mój rower stoi na kołach 27.5 i na sporej gumie (continental x king 27.5 x 2.4) więc takie nawet chyba z 28 będzie.
I teraz pytanie silnik zapleś w koło na 26 czy na 27.5?
Jak sie zmeinia predkośći, wiem ze na 26 to około 1v to 1km/h a jak to wygląda na 27.5?


Odnośnie skrzynki, zbudowałem skrzynke z blachy i teraz pytanie czym ja zabezpieczać od środka??

Dało by rade na czymś zaoszczędzić bo tak troche ponad 3,5k wyszło :/

Pozdrawiam

skrzynka 2.jpg
skrzynka2
Pobierz Plik ściągnięto 367 raz(y) 482,79 KB

skrzynka1.jpg
skrzynka1
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 327,15 KB

Rower.jpg
Rower
Pobierz Plik ściągnięto 317 raz(y) 496,51 KB

Ostatnio zmieniony przez Mateusz787 Nie 08 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   Re: Ebike Co powiecie na to?

I co z policja jak mnie zatrzyma?

Przecież będziesz jeździł off-road więc dlaczego niby miałaby cię zatrzymać policja? :)

Chyba ,że jednak również po drogach publicznych i ścieżkach rowerowych wtedy warto zapoznać się z tym:
http://www.geobike.com.pl...info-pol-59.php

W skrócie:
- mandat za jadzę pojazdem niedopuszczonym do ruchu - 100zł
-mandat za jazdę bez kasku ( motocyklowy musi być) - 100zł
-brak stosowanych dokumentów - 100zł

Może być też jeszcze gorzej:
https://forumprawne.org/prawo-karne/453842-poruszanie-sie-pojazdem-niedopuszczonym-do-ruchu.html

A rower jest całkiem ok.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

Niestety może tak być jeśli nie zgodzisz się na mandat to sprawa może od razu trafić do sądu, a tam możesz dostać maksymalnie 5 000 zł grzywny.

Art. 94 kodeksu wykroczeń:

§ 1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu prowadzi pojazd, nie mając do tego uprawnienia, podlega karze grzywny.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu pojazd pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu.

Art. 24 kodeksu wykroczeń:

§ 1. Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5000 złotych, chyba że ustawa stanowi inaczej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pxl666 
stażysta
pxl666


Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 111
Skąd: Czechowice Dziedzice
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

trzeba docisnąć manetę i co ci zrobią ? fotę ?
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

Jak uciekniesz w krzaki to może nic ale jak cię dogonią i złapią to wtedy będziesz miał coś takiego:
http://www.rp.pl/Prawo-ka...-wiezienia.html
więc lepiej nie kombinować
 
 
pxl666 
stażysta
pxl666


Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 111
Skąd: Czechowice Dziedzice
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

ale schizujecie , absolutnie nie mozna porownywac sytuacji samochodu do roweru . rowerem wepchniesz sie praktycznie wszedzie , osobowym nawet za bezpiecznie nie wjedziesz na kraweznik przy wiekszej predkosci.

ta schiza wydaje mi sie napedzana przez gliniarzy lub wladze ktore widza w tym mozliwosc dowalenia kolejnego podatku . owszem chamstwo nalezy tepic w kazdej jego formie ale gros przypadkow gdzie psiarnia sie czepia bajkerow z tego co widzialem , to zwykle forma psiej szykany "wiemy ze masz rower za 10 kafli wiec udowodnimy ci ze mozemy cie zgnoic" . uwazam ze dobrowolne wyrabianie prawa jazdy jest tu problemem . umiejetnosc ta oraz znajomosc przepisow powinna byc wyniesiona z podstawowki i zamiast religii powinny byc lekcje przepisow ruchu drogowego z przygotowaniem do obowiazkowego ogzaminu na prawko - proste.

jesli chodzi o kwestie OC to uwazam ze przypadki wypadkow z udzialem bajkerow powinny byc po prostu indywidualnie rozpatrywane . zmuszanie do placenia oc jesli ktos tylko posiada rower jest imho bezprawne
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018   

Na sianiu "schizy" to najbardziej chyba zalezy producentom/sprzedawcom rowerów fabrycznych które kosztują więcej a maja mniejszy zasięg i mniejsza moc niz samoróbka/konwersja w porównywalnych pieniądzach.
 
 
Mateusz787 
młodzik
Mathew


Wiek: 22
Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018   

To co zostawać przy 60v i jak coś to heja w las i mnie nie ma,
czy bawić się w 48v i jak cos to ograniczyć moc prez wyswietlacz (zanim do mnie podejdą)
Bo już nwm, a zamierzam sporo jeździć po drogach publicznych :mad:

Wypowiedzcie jak u was z tym jest?
Jakieś przypadki z policją?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018   

pxl666 napisał/a:
ale schizujecie ,

jesli chodzi o kwestie OC to uwazam ze przypadki wypadkow z udzialem bajkerow powinny byc po prostu indywidualnie rozpatrywane . zmuszanie do placenia oc jesli ktos tylko posiada rower jest imho bezprawne

W Holandii od 1-stycznia 2018, bezprawne jest posługiwanie się szybkim ebajkiem, który nie ma tablicy rejestracyjnej, homologacji i opłaconego ubezpieczenia.
Do końca maja, takich ebajków z tablicami było ok 15 tys. Oczywiscie brak mozliwości rejestracji SAM-odziałów. To dotyczy tylko katalogowanych seryjnych rowerów homologowanych przez producentów. Koszt OC 5 Euro na mc.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018   

Masz dwie drogi do wyboru:
1 iść po legalu napięcie instalacji znamionowe max 48V i moc znamionowa instalacji max 250W czujnik pass bez manetki i ci włos z głowy nie spadnie ale fun to będzie na poziomie..zerowym wiec takie legalne instalacje sie stosuje w pojazdach czysto użytkowych.
2 opcja to budujesz co chcesz i masz fun ale ryzykujesz tym co koledzy ci wyłożyli wcześniej. Jesteś dorosły możesz decydować sam za siebie wiec to ty zdecydujesz która droga pójdziesz i poniesiesz tego konsekwencje. w tym przypadku instynkt samozachowawczy podpowiada żeby nie rzucać sie w oczy swoim zachowaniem i nie uwieczniać swoich"wyczynów" na drogach publicznych na YT a przede wszystkim po prostu mieć głowę na karku a nie gdzie indziej.
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018   

Cytat:
Masz dwie drogi do wyboru:
1 iść po legalu napięcie instalacji znamionowe max 48V i moc znamionowa instalacji max 250W czujnik pass bez manetki i ci włos z głowy nie spadnie ale fun to będzie na poziomie..zerowym wiec takie legalne instalacje sie stosuje w pojazdach czysto użytkowych.
2 opcja to budujesz co chcesz i masz fun ale ryzykujesz tym co koledzy ci wyłożyli wcześniej. Jesteś dorosły możesz decydować sam za siebie wiec to ty zdecydujesz która droga pójdziesz i poniesiesz tego konsekwencje. w tym przypadku instynkt samozachowawczy podpowiada żeby nie rzucać sie w oczy swoim zachowaniem i nie uwieczniać swoich"wyczynów" na drogach publicznych na YT a przede wszystkim po prostu mieć głowę na karku a nie gdzie indziej.


I taki podział na kategorie powinien być zrobiony na forum w pierwszej kolejności.
Wtedy ludzie , którzy trafiają na forum po raz pierwszy od razu wiedzieli by jaki są ograniczenia prawne i czy koniecznie muszą mieć konstrukcję z kilku kilowatowym silnikiem w tylnym kole zwłaszcza jak chcą również jeździć po drogach publicznych i ścieżkach rowerowych.

Cytat:
iść po legalu napięcie instalacji znamionowe max 48V i moc znamionowa instalacji max 250W czujnik pass bez manetki i ci włos z głowy nie spadnie ale fun to będzie na poziomie..zerowym


Mam pytanie : jeździłeś kiedyś midem 250W? Czy też powtarzasz tak za innymi ?
Mam dwa rowery : hub 1000W i mid 250W i uwierz mi na midzie 250W mam zdecydowanie większy "fun".
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018   

Adalbertus napisał/a:
Mam dwa rowery : hub 1000W i mid 250W i uwierz mi na midzie 250W mam zdecydowanie większy "fun"
...ależ ja ci wierze , jeden może mieć "fun" kolekcjonując znaczki pocztowe ale drugi może mieć fun jadąc "purchawką" po autostradzie nie bądźmy fanatykami ani fundamentalistami "jedynie słusznej opcji"

Owszem zjeździłem pewnego popołudnia akumulator w pożyczonym od znajomego rowerku z bosha midem mocy 250W . Wykonanie fabrycznego roweru jest naprawdę ekstra wszystko jak w zegarku dopasowane i przemyślane i fajnie się tym jeździło spacerowo po mieście , po ścieżce rowerowej ale 4 liter to nie urywało gdy trzeba było szybko się pozbierać pod światłami. Podobało mi się działanie wspomagania chyba oparte na czujniku nacisku było bardzo intuicyjne silnik ładnie wspomagał zależnie od tego jak mocno cisnąłem na korby ale brakowało mu mocy żeby wskoczyć z lewel-u użytkowy na level fun , niezbędny na leśne szaleństwa. Podsumowując moje odczucia z jazdy midem małej mocy jazda po mieście ok dłuższe trasy i turystyka to średnio wypada bo brakowało mocy by utrzymać prędkości rzędu 30-35km/h bez względu na warunki pogodowe czy terenowe ( wiatr, wzniesienia ) a mała bateria nie pozwalała myśleć o konkretnej wyprawie. Dużym minusem jest "zjadanie" przez mida napędu roweru , z tego co znajomy mówił po roku użytkowania musiał wymienić cały napęd 10rzedowy bo łańcuch przeskakiwał po tylnych przełożeniach . Biorąc pod uwagę moje subiektywne odczucia i oczekiwania od e-bike ... wole jednak moje półtorakilowatowe hub-ustrojstwo :)
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018   

Inco nie obraź się ale twoje uwagi co do mida to typowa opowieść "niedzielnego testera"
Na hubie przejechałem ponad 3000km na midzie jak dotąd ok. 600km i moje odczucia są zupełnie inne: na światłach mid zbiera się szybciej i do ok. 45km/h idzie szybciej ( nie testowałem dla większych prędkości) , jazda po lesie midem to już zupełnie inne wrażenia i właśnie największa różnica na jego korzyść. W lesie Sobieskiego w warszawskim Wawrze jest całkiem wymagająca ścieżka trailowa. Na midzie pokonuję ją ok. 20-30% szybciej niż na hubie bo rower ma o niebo lepszą trakcję i potrzebny moment obrotowy "pod nogą" a nie na papierze. I cały czas mam czas większy "fun" . Na mdzie 250W podjeżdżam pod stromizmy, na które ciężko wejść na piechotę, a hub pada tam jak przysłowiowa betka.

To co napisałeś o wycieczkach turystycznych to są twoje odczucia lub domniemania nie poparte zapewne żadną praktyką. Mid 250W BEZ TRUDU i to długotrwale będzie w stanie utrzymać podaną przez ciebie prędkość i poradzi sobie bez problemu " w każdych warunkach terenowych".
Co do baterii : chcesz powiedzieć ,że jak autor wątku zrobi sobie baterię to na midzie zajedzie na niej krócej a na hubie dalej? Czy chodziło ci o jakąś konkretną konstrukcję? Porównujmy jabłka z jabłkami..
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018   

Adalbertus po pierwsze osobiste wycieczki to schowaj sobie w kieszeń. Tobie sie mid 250W podoba mi generalnie... nie przypadł do gustu pomimo pewnych zalet jakie posiada ( które gdzieś już na forum wymieniłem ) to jednak w moim odczuciu jego wady były przeważające. Nie podoba mi się niska moc co jest realnie odczuwalne i nikt mnie nie zaczaruje że 250W wystarczy żebm miał fun po górach w lesie. Nie podoba mi sie że mid swoja moc a raczej swój duży moment razem z mocą jaka generuje rowerzysta przenosi na koło łańcuchem rowerowym z wykorzystaniem kasety czyli uogólniając napędu rowerowego który nie był projektowany do takich obciążeń (a może to tez mit XD ) ,co jest powodem przyspieszonego zużywania łańcuchów i kaset w konstrukcjach z midem a przy konstrukcjach z mocniejsza konfiguracja mida rzadkością nie jest zrywanie łańcucha i mam te opinie z pierwszej reki od osoby która wywaliła gruby hajs na rower fabryczny (który mi udostępniła na przejażdżkę w nadziei że go odkupie na cały weekend a ze mnie nie porwał ten mid wiec go oddałem tego samego dnia wieczorem) . Kolejna rzecz daruj sobie teksty typu "chcesz powiedzieć" bo najwyraźniej nie masz bladego pojęcia co chce powiedzieć a powiedziałem dokładnie to co powiedziałem mid fabryczny którym jeździłem pokonał REALNIE nieco ponad 80km do odcięcia w tempie które mnie nie satysfakcjonowało a dla mnie to za mało by uderzyć w dalsze dystanse. Nigdzie nie napisałem że na tej samej baterii hub zajedzie dalej niż mid moja wypowiedz odnosiła sie wyłącznie do roweru który "niedzielnie testowałem" a z twojej strony to zwykła manipulacja
Adalbertus napisał/a:
Mam dwa rowery : hub 1000W i mid 250W... na światłach mid zbiera się szybciej i do ok. 45km/h idzie szybciej ( nie testowałem dla większych prędkości)
i ty twierdzisz że twój mid ma 250W i jest legalny ??:P . Dalsze twoje wysiłki są bezcelowe mam porównanie praktyczne i tu żadne twoje usilne manipulacje i teksty o "mitach" mnie nie przekonają wyraziłem swoje subiektywne zdanie i opinie którą po części oparłem na swoich odczuciach z jazdy a po części na opinii jego właściciela który przejechał nim w zeszłym sezonie ponad 2000km i był nim tak "zachwycony" że rower za który zapłacił na wyprzedaży jesienią 2016r ponad 8000pln odsprzedał wiosna tego roku za 3000pln wcześniej wymieniając łańcuch , kasetę 10 rzędowa i kółka prowadzące w przerzutce . To czy sie z nim ktokolwiek zgadza czy nie ma do tego prawo a ja mam to w nosie i dyskusje o midach w tym miejscu z tobą uważam za bezcelową wiec kończę .... .
 
 
Adalbertus 
początkujący
Adalbertus


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Lip, 2018   

mateusz :

Cytat:
o co zostawać przy 60v i jak coś to heja w las i mnie nie ma,
czy bawić się w 48v i jak cos to ograniczyć moc prez wyswietlacz (zanim do mnie podejdą)


To ile woltów będzie miała bateria nie ma znaczenia bo wg . przepisów liczy się deklarowana przez producenta moc silnika oraz fakt ,że rower ma firmowe ograniczenie wspomagania do 25km/h. Jest to moc znamionowa , którą silnik trwale jest w stanie oddać. i tu jest pewna furtka bo ten próg producenci określają wg. własnego uznania. Większość midów określanych jako 250W-towe tak naprawdę to konstrukcje dużo mocniejsze (500-600Watów i więcej) . Tak jest w moim midzie. Jak jeżdżę z blokadą to silnik jest praktycznie zimny a jak go odblokuję to przy mocnym katowaniu robi się dopiero trochę ciepły. Mxus, którego chcesz zainstalować, raczej nigdy nie będzie mógł być określony jako konstrukcja 250W więc bateria na niższe napięcie nic tu nie da. Z drugiej strony moc jaką będzie miał silnik ogranicza/reguluje sterownik, więc możesz go tak ustawić aby nawet przy baterii 60V moc nie przekroczyła 250W tylko raczej czarno to widzę od strony użytkowej dla tego huba.



Cytat:
Bo już nwm, a zamierzam sporo jeździć po drogach publicznych


Jeżeli po drogach publicznych to zapodałem ci link - warto go dokładnie przeczytać oraz przeanalizować uwagi Wojtekernesta o pewnych trendach w Eurolandii ( a więc czy chcemy tego czynie także u nas). W praktyce będzie oczywiście różnie, na razie w Polsce rowery elektryczne to w dalszym ciągu nowość więc pewnie za bardzo nikt się nie będzie przyczepiał ale warto wiedzieć jakie są ograniczenia i świadomie wybierać.

Przy okazji polecam bardzo podobny wątek : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8710

Dobry mid 250W zamocowany do twojego roweru da ci większy fun niż ten mxus , będziesz miał lżejszy rower, na tej samej baterii dalej zajedziesz i będziesz w 100% legalny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group