|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa kolejnego E-bike full suspension mtb |
Autor |
Wiadomość |
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018
|
|
|
Śruby są zbyt blisko osi obrotu i działające siły są tu największe dlatego je ścina, jeśli dasz śruby w wyższej klasie to może wytrzymają ale ja bym poszedł o krok dalej bo nierdzewka ma wytrzymałość wyższą niż zwykła stal 8.8 i zapodał 12.9 lub 14.9 , ale może lepiej zrobić zaciskana blokadę na osi na jedna śrubę na fotografii jakie zamiesiłeś widzę taka możliwość . |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018
|
|
|
Inc0 napisał/a: | Śruby są zbyt blisko osi obrotu i działające siły są tu największe dlatego je ścina, jeśli dasz śruby w wyższej klasie to może wytrzymają ale ja bym poszedł o krok dalej bo nierdzewka ma wytrzymałość wyższą niż zwykła stal 8.8 i zapodał 12.9 lub 14.9 , ale może lepiej zrobić zaciskana blokadę na osi na jedna śrubę na fotografii jakie zamiesiłeś widzę taka możliwość . |
te co miałem z nierdzewki to były A2-700 czyli słabsze niż 8.8. W tym rozmiarze i z tym łbem najtwardsze to 10,9 i takie zamontowałem dodatkowo pomiędzy osią a blokadą nawierciłem otwór 6mm i wsadziłem kawałek wiertła tak żeby działało jak klin ( został on wklejony na klej do aluminium ). Poprzednio miałem słabo dokręconą oś teraz jest bardzo mocno dokręcona tak aby ten okrągły klin był cały czas zaciskany.
poniżej zdjecie uszkodzonej śruby i zdjęcia dodatkowej blokady
|
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018
|
|
|
A więc przyszedł wyczekiwany czas na montaż na gotowo Rower przetestowany.
Na pełnym naładowaniu 58V prędkość max 65km/h ( sterownik ustawiony w tryb 100% , jest jeszcze tryb 120% ale nie mam wyprowadzonego przełącznika )
Poniżej wklejam zdjecia z dzisiejszej akcji.
Na początek zdjecia pomalowanego pudełka oraz pomalowanej demontowalnej baterii
poniżej zmontowany silnik z dołożoną dodatkową blokadą osi w postaci klinu fi6mm oraz zamontowaną tarczą hamulcową ( w tym silniku śruby do tarczy muszą mieć długośc gwintu max 8mm )
Montaz czas zacząć.
Do zamocowania pudełka wykorzystałem istniejące gwintowane otwory w ramie. Dolne od bidonu oraz górne pod kątem 45stopni nie mam pojęcia od czego. może od pompki .
pudło zamontowane teraz montaż elementów wewnętrznych .
Najpierw przekładamy przewody przez wycięcie w obudowie. później montujemy ramkę w której wklejone są magnesy trzymające pokrywę
ramka przykręcana jest od srodka obudowy . W pokrywie również zostały zamontowane magnesy które przyciągają magnesy z ramki tworząc silne i proste połączenie
Teraz zostało tylko przykręcić od dołu sterownik i wsadzić baterię. Bateria jest unieruchamiana od zewnątrz za pomocą sruby motylkowej ( w bateri w tym miejscu jest gwint m6 )
tak wygląda obudowa po założeniu wieka
tylne przewody zostały zamontowane do wahacza
Kierownica troche skromna, czekam za lewym przełącznikiem i dodatkowym liczniku poboru prądu , zużyciu Ah z akumulatora i takie tam . W sumie do jazdy wystarczy nie wiem czy będę go obwieszał dodatkowym wskaźnikiem poboru prądu i pojemności aku.
Na koniec chciałbym podziękować mojej kochanej żonie, za wyrozumiałość przy składaniu tego wszystkiego w dużym pokoju na ławie |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018
|
|
|
Wykonanie perfekcyjne. Pojemnik na baterie idealnie dopasowany można powiedzieć "Haute couture" A jak się jechało z taką prędkością? |
|
|
|
|
kazuk
początkujący
Dołączył: 03 Mar 2018 Posty: 33 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Arbiter napisał/a: | Wykonanie perfekcyjne. Pojemnik na baterie idealnie dopasowany można powiedzieć "Haute couture" A jak się jechało z taką prędkością? |
Pracuje w reklamie przy tworzeniu między innymi liter 3D więc takie przestrzenne bryły to u nas chleb powszedni ( głównie pracuje na CNC ploterze frezującym )
Co do prędkości to tym rowerem super , wiatr we włosach . Tylko trzeba uważać przy hamowaniu bo można przeleciec przez kierownice
Ogólnie bardzo cicho pracuje ten silnik i fajnie oddaje moc powyżej 15 km/h. Wcześniej czuć drganie przy przyspieszaniu. Jazda na takiej ramie w porównaniu do sztywnej to dzień do nocy przy takich prędkościach. Dodam jeszcze że mam 185 cm wzrostu i ważę ok 100 kg
jutro może będe miał naklejki na pokrywy więc nabierze troszkę kolorów |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|