ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
Przerobienie sporego autka na EV
Autor Wiadomość
wojoabc
[Usunięty]

  Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011   Przerobienie sporego autka na EV

Witam , jestem nowym użytkownikiem i chciał bym podjąć się przerobienia na EV mojego starego autka. Zadanie nie jest proste bowiem jest to Citroen Xantia 2.0 1400Kg i 120 KM.
Interesuje mnie osiągi podobne do obecnych autka , zadaje sobie sprawę że jest to kwestia tak naprawdę finansowa i zawsze jest coś kosztem czegoś na zasięgu itd. Wszelka pomoc jest mile widziana :smile:

Cytrynka.jpg
Wymiary budy Xanti
Pobierz Plik ściągnięto 488 raz(y) 27,13 KB

 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011   

Może to coś pomoże ?
http://www.samochodyelekt...topic.php?t=389
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2011   konwersja citroena

Witam.
Widzę,że mamy nowych naśladowców,hehe.
Nie ma bowiem jak Citroen.
Oczywiście na hydropneumatyce.
Wygoda jazdy taka,że szkoda się rozstawać-ja mam,w sumie mialem 4Bxy, teraz mam 3-i jeden planuje elektryczny.
Na koniec tygodnia bede juz miał zamontowany silnik.
W przyszłym naped LHMu i rozdzielnica pójdzie pod lupę.
Prace wciąż trwają,co dzien coś powstaje do przodu.
:)

Osiagi zbliżone-niewykonalne.
100tyś może cokolwiek zbliży.
Jak zrobię swojego-to zerkniesz na forum,tam wszystko bedzie.
Na LEMCO tak nie pojedziesz jak teraz,dwa nawet tak nie pójdą.
I nie ma co słuchać tych co go zachwalają-albo wrażenia z jazdy albu maly prąd i prędkości i przyspieszenia słabe.
Nie ma co patrzec na opisy kolegi z forum bo wg. mnie to przereklamowany ten silnik-LEM,a człowiek nie dość,że wyda kupe kasy to jeszcze nie ma pozytywnych wrażeń,piszę z autopsji innych.
U mnie-dopiero sie okaże.
140km/h mógł i osiagnąć ale po jakim czasie i z jakiej górki-gdyż pod górkę to juz słabiutko.

Patrz na ma przeróbkę i czerp informacje,tak jak i ja od 2lat czytam.
Hej
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2011   

Chyba pewne rzeczy lepiej znam.
Jednak LEM-200 ma wiele wad, których już pozbawiony jest silnik ZBYKOPTEK.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011   

Można do auta EV włożyć np. bardzo drogi silnik BRUSA o mocy 100kW i mieć przyspieszenie autem EV kilka sekund do setki lub do 140 km/h, ale trzeba pamietać, że wówczas np. kwasowe akumulatory wystrarczą na jeden taki start, może dwa i tego błyskawicznie te akumulatory tracą swoją żywotność (szybko się uszkadzają, to gwałtownie wpłynie na koszty eksploatacji. Znowu ten silnik BRUSA ma duże straty własne, czyli np. przy potrzebnej mocy 4kW do normalnej jazdy po równej drodze, takie auto z silnikiem BRUSA zużyje 10 kW lub więcej.
Dużo lepsze i korzystniejsze efekty da złożony silnik dwusegmentowy lub trzysegmentowy typu "naleśnik" np.: ZBYKOPTEK.

Auto EV musi być zbudowane z optymalnym dobraniem elementów i ich ilości do normalnej eksploatacji dla przeciętnego użytownika.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011   

Tez kiedys uwazalem ze LEMCO, ETEK czy kontrukcja silnika zbliżona do silnika Faradaya - prosta konstrukcja, jednak sam sie przekonalem ze LEMCO wzgledem ceny to lipa, ten silnik powinien kosztowac 1/3 swojej ceny wtedy to ma sens. Problemy silnika LEMCO to głównie brak wyważenia i brak chłodzenia, pomijam kwestie wymiany samych szczotek - element który podlega degradacji podczas użytkowania silnika. Czy usunał Pan wady silnika "ZBYKOPTEK" które ma LEMCO, jak wyważa Pan silnik, jak rozwiąał Pan problem chłodzenia, jak często trzeba wymieniać szczotki ?

Faktem jest że producenci aut z napedem elektrycznym stosuja silniki BLDC lub silniki asynchroniczne z magnesami. Na targach Hannover Messe 2011 pokazano ponad 50 modeli aut elektrycznych i dosłownie żaden z nich nie miał szczotkowego silnika DC. Wszystko bazuje na asynchronach + falownik lub silnik BLDC i przekładnia o wielostopniowym przełożeniu, dziś wieczorek dodam zdjęcia na strone i będzie sobie można poglądać co SIEMENS i inne firmy zbudowały, nie było tam garażowych przeróbek być może dlatego że 1m kwadratowy stoiska to koszt 1500-1800Euro.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011   

Podobnie mi mówili, jak zacząłem pierwsze przerabiania na elektryczne auto w latach 90-tych. Każdy twierdził, że jakby elektrycznym dało by się jechać, to by były oferowane przez fabryki; nikt sobie nie wyobrażał (i nadal wielu tak myśli), żeby samochód mógł jechać bez tłoka i bez cylindra.
Te auta oferowane z BLDC mają swój sens i odpowiednią cenę, stanowią krok do monopolizaacji itp., a sumaryczne parametry są gorsze.
Prawda, że pierwsze silniki LEM-200-D135 (czyli na 84V) był robione pod moje zamówienie, u mnie przetestowane w autach i były dobre, potem producent zaczął oszczędzać.
Ważne są jeszcze sprawności w całym przedziale potrzebnych w samochodzie obrotów (olbrzymi wpływ na zasięg i na żywotność akumulatorów) i sumaryczna cena zestawu oraz prostota.
Ja w silniku ZBYKOPTEK wszystko jest prawidłowo wyważone już przez producenta, wirnik juz ma podparcie w dwóch punktach (z dwóch stron łożyska) itp., dobrzee zdaje egzamin w samochodzie elektrycznym.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2011   

Do tego jeden taki silnik "naleśnik" waży tylko 11 kg, a dwa takie ważą razem 22 kg, nie ma silnika do auta EV typu BLDC o wadze 22 kg, który dało by się zastosować do samochodu i osiągnąć takie parametry jak np. z silnikiem ZBYKOPTEK, a na dokładkę odpowiednia sprawność w całym przedziale obrotów potrzebnych do jazdy autem EV.
Producenci aut poprostu są jeszcze daleko z tyłu.
Podobnie jest z trolejbusami, niektóre są napędzane silnikami prądu zmiennego, a niektóre silnikami prądu stałego (w różnych miast w Polsce i na świecie jest różnie).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011   

rs232:
Wreszcie ta firma przysłała prawie cały komplet charakterystyk silnika ze sprawnościami. Jch silnik waży też 11kg, a dwusegmentowy (tandem) waży tylko 22kg. Silnik ENSTROJ - EMRAX jest BLDC, sprawności ma w zasadzie w zakresie: 91% - 94%. Moce bardzo duże, a jeszcze dużo lepszy moment napędowy (Nm).
Z chłodzeniem wodnym można korzystnie go zastosować do cięższego lub szybszego auta.
Ten silnik jest dużo lepszy i tańszy od innych silników (różnych od DC) montowanych w seryjnych mocnych autach EV.
http://www.enstroj.si/Ele...rax-motors.html
Jak ktoś się boi szczotek w silnikach DC, to może rozpatrzeć powyższą ewentualność.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011   

Czy przysłali też cennik tych silników EMRAX?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 11 Kwi, 2011   

Napisz do nich dla pewności, odpowiedzą.
Oczywiście trzeba pytać o silnik i regulator w komplecie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
wojoabc
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Kwi, 2011   Xantia EV

Dobrze więc mam do wybory silnik BLDC lub ZBYKOPTEK 2x, pytanie jak te silniki się sprawdzają, i jakie wyglądała by konfiguracja całego układu w przypadku jednego i drugiego rozwiązania. Trza pamiętać że autko musi jeszcze posiadać swoje normalne funkcje ogrzewanie itd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group