ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl praca

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z BMS
Autor Wiadomość
borsuk 
dyrektor



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 485
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 19 Lip, 2018   

sasha1243 napisał/a:

Co do schematu to mam pewne uwagi (choć z punktu elektryka jest czytelny, ale laik może mieć wątpliwości co do punktów B,C,P bo na BMS są inaczej rozmieszczone - domyślam się że dąży się do uproszczenia schematu), więc dobrze by było zaznaczyć to w opisie dla laika.
Ostatni kabelek zostawiłem ale na końcu ma koszulkę termokurczliwą.

Laik to moze mieć wątpliwości jak podłączyć ogniwa, bo każde powinno mieć oznaczony + i -, powinny być ponumerowane od 1 (13S to 13 ogniw), ustawione tak samo (+ z tej samej strony), i dla jasności powinny mieć połaczenia między sobą. Tak powinien wygladać pożądny schemat.
Oczywiście laik nie powinien montować BMSa :)
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Czw 19 Lip, 2018   

Nie pisałem o debilu :mrgreen:
Nie jestem laikiem - dawno temu szkoła elektryczna, więc wiem o co chodzi choć w elektryce nie siedzę - coś tam sobie czasem zgrzebne.
O który pomiar chodzi?
Na wyjściu na sterownik 38,5 V a na zaciskach pakietu 53V. Pomiary wykonane 2 razy 2 miernikami. Choć napięcie jest na sterownik to on nie hula, nawet komp ktlcd3 nie odpali. Widocznie za słabe natężenie prądu.

Przylutowanie kilku przewodów to nie elektryka a banał, jak bym miał sam zbudować BMSa to też bym dał radę (oczywiście ze schematem) choć by był toporny i większy niż pakiet :razz:
Ostatnio zmieniony przez sasha1243 Czw 19 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Czw 19 Lip, 2018   

Jeszcze jedno pytanie:
Do odblokowania BMSa wystarczy podpiąć zasilanie? Tak

Składam pakiet, lutuje BMS, podłączam złącze BMS i wpinam ładowarkę i to powinno hulać czyli ładuje i balansuje (oczywiście jak jest wszystko wporzo). Mam rację?
 
 
borsuk 
dyrektor



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 485
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

sasha1243 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie:
Do odblokowania BMSa wystarczy podpiąć zasilanie? Tak

Składam pakiet, lutuje BMS, podłączam złącze BMS i wpinam ładowarkę i to powinno hulać czyli ładuje i balansuje (oczywiście jak jest wszystko wporzo). Mam rację?

Do odblokowania BMSa wystarczy podpięcie ładowarki, jeżeli nie jest uszkodzony. No i ładowarka też musi być sprawna i zgodna z baterią.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3144
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

Czasem (w niektórych BMS-ach konieczne jest obciązenie widoczne przez mosfet czyli trzeba by był podłączony sterownik.
Ale z Twojego opisu wynika że NIE stosowałes się do opisu z Nexuna dot KOLEJNOSCI.
Chodzi o pk 4 i 5. To mogło skutkować uszkodzeniem mosfetów, lub sterowania.

Czyli po prostu, mosfet wyjściowy nie przewodzi. A napięcie rzędu 38 V jest pewnie szczątkowe przez rezystor w układzie mosfeta.

===================================================
Prawidłowa kolejność podłączania BMSa:

1. Podłącz przewód od akumulatorów (MINUS) do odpowiedniego pola w BMSie -B

2. Podłącz przewód od sterownika (MINUS) do odpowiedniego pola -P

3. Podłącz przewód od ładowarki (MINUS) do odpowiedniego pola -C

4. Połącz przewody PLUS sterownika, akumulatora i od ładowarki (może delikatnie zaiskrzyć - to normalne)

5. Na końcu podłącz przewody balansujące do złącza balansera (upewnij się wcześniej, że są polutowane w prawidłowej kolejności)

6. Po zakończonym montażu podłącz na chwilę ładowarkę celem akywowania i odblokowania BMSa przy jego pierwszym uruchomieniu.

Powinno unikać się montażu BMSów w innej kolejności, może to skończyć się ich uszkodzeniem.
===========================================================
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

Ładowarka sprawna (nowa 5A) też tam kupiona.
Skoro nie trzeba podłączać pod sterownik - a tak zrobiłem - tylko ładowałem i chciałem sprawdzić czy BMS odcina i balansuje to po co wykonywać punkt 4 ?

Po podłączeniu ładowarki już było nie tak (przeładowałem ogniwa bo mierzyłem napięcie na wtyczce, a na pakiecie było wyższe). Czyli nie odciął.
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

Pozostaje sprawdzić Mofsety - jakiś prosty sposób ktoś ma?

A jak wymieniać to na taki sam KNB3308A czy może być inny o takich samych parametrach?


Co sądzicie o tym BMS?
https://pl.aliexpress.com/item/Electric-motor-car-13S-48V-40A-BMS-lithium-ion-battery-BMS-Used-for-48V-20Ah-30Ah/32484213150.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.38dc5c0fR5hAG1
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

Najważniejsze jest dla mnie czy i gdzie popełniłem błąd (taka nauka na przyszłość) :wink:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3144
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

Jeżeli nie podłączyłes pradowego plusa, to on się pojawił z przypadkowa kolejnością w czasie wpychania złącza balansujacego. To są stany nieustannie przy wysokim napięciu i w otoczeniu mosfetow. Potencjalne zagrożenie nie tylko mosfetow Ale i ich sterowania.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Pią 20 Lip, 2018   

Nie bardzo rozumiem "nie podłączyłeś +" do czego mam go podłączyć? Do BMS tylko -, plus jest w złączu BMS. Jeśli chodzi o połączenie ze sterownikiem to tak - nie połączyłem. Czyli bez podłączenia pod instalację rowerową nie należy podłączać złącza BMS?

To tylko przy pierwszym uruchomieniu tak trzeba? Bo kupując gotową baterię nic z BMS nie muszę robić. Baterię odłączam, podłączam - nic mnie nie interesuje.
 
 
borsuk 
dyrektor



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 485
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 21 Lip, 2018   

sasha1243 napisał/a:
Nie bardzo rozumiem "nie podłączyłeś +" do czego mam go podłączyć? Do BMS tylko -, plus jest w złączu BMS. Jeśli chodzi o połączenie ze sterownikiem to tak - nie połączyłem. Czyli bez podłączenia pod instalację rowerową nie należy podłączać złącza BMS?

To tylko przy pierwszym uruchomieniu tak trzeba? Bo kupując gotową baterię nic z BMS nie muszę robić. Baterię odłączam, podłączam - nic mnie nie interesuje.


Zgadzam się, że do uruchomienia i sprawdzenia działania BMSa trzeba podłączyć jakieś obciążenie, może to być opornik czy żarówka, wcale nie musi byc kontroler.
Montując BMS najpierw należy podłączyć minus baterii a potem okablowany i dokładnie sprawdzony wtyk balansera do gniazda. W tym momencie podłączamy plus baterii do BMSa.
Złożyłem w ten sposób już 5 baterii i też nie rozumiem przed czym ma zabezpieczać podłączenie sterownika.
Może ktos to wyjaśnić (zamiast magicznych formułek :) ).
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Sob 21 Lip, 2018   

Kolego we wtyku balansera masz plus (właściwie same plusy i główny minus). Piszesz "wtym momencie podłączamy plus baterii do BMSa" chyba do obciążenia? Do BMSa nie podłączamy plusów (chyba że przez złącze balansujące)
Kurna nie rozumiem :oops:
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Sob 21 Lip, 2018   

Kurna pomóżcie bo drugiego BMSa tego z aliex zamówiłem i nie chcę go uszkodzić.
Rozumiem przy podłączeniu pod sterownik mogę uszkodzić ale obecny wcześniej kulał (inne napięcie za nim a na baterii, nie uchronił przed przeładowaniem). Czy to błąd po podłączeniu bms ładować baterię?
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 109
Skąd: stąd
Wysłany: Sob 21 Lip, 2018   

sasha1243 napisał/a:
Kolego we wtyku balansera masz plus (właściwie same plusy i główny minus). Piszesz "wtym momencie podłączamy plus baterii do BMSa" chyba do obciążenia? Do BMSa nie podłączamy plusów (chyba że przez złącze balansujące)
Kurna nie rozumiem :oops:

No tak jak piszesz, podlaczasz do minusa bat minus balansera, potem wpinasz złacze balansujace i wsio. Sa teraz popularne balansery z komunikacja po rs232 tzw. Z Bluetooth i niektore nie maja zacisku ladowarki tylko poprostu wyjscie i tam sie podlacza minus obciązenia jak i minus ladowarki
 
 
sasha1243 
początkujący


Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 25
Skąd: Praszka
Wysłany: Pon 23 Lip, 2018   

Pierwsze testy ebika za mną :mrgreen:
150km zrobiłem, 2 razy podładowałem baterię. Dziś sprawdziłem cele - są równe.

Napięcie na baterii kontroluję na komputerku kt lcd3

DSC_2588.JPG
To moja zabawka :)
Pobierz Plik ściągnięto 48 raz(y) 4,76 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group