|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bateria (BMS) pod hamowanie regeneracyjne | Klej do gwintów |
Autor |
Wiadomość |
Błażej
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018 Bateria (BMS) pod hamowanie regeneracyjne | Klej do gwintów
|
|
|
Cześć,
zamówiłem zestaw Rapid S-2100 i chciałbym używać hamowania odzyskowego - przy moim dotychczasowym stylu jazdy i trasie do pracy jaką pokonuję nie będzie to znaczna wartość odzyskanej energii, bardziej zależy mi na przedłużeniu żywotności klocków i tarcz hamulcowych.
Zastanawiam się nad zakupem baterii bidonowej. Przy modelu 13s5p użyte podzespoły (BMS, charakterystyka baterii?) pozwalają na prąd ładowania w granicach 5 do 10A. Ta druga wartość wydaje się dostateczna ale czy 5A wystarczy (zestaw pewnie zdławię z 35A do do ~25A aby nie przeciążyć baterii)?
Z tego co się orientuję to tylko te ze zintegrowanym gniazdem ładowania/rozładowania obsługują hamowanie regeneracyjne? Jednak czy każdy taki BMS obsługuje ładowanie odzyskowe? Jak można to sprawdzić?
Czy jeżeli BMS ze zintegrowanym portem charge /discharge nie obsługuje hamowania odzyskowego to co się stanie jeżeli użyjemy tej funkcji? Nie ma tam jakichś rezystorów, w których mogłaby się wytracić ta energią więc zakładam, że może dość do jednej z dwóch sytuacji: hamowania i uszkodzenia BMS'a (i baterii?) albo nie dopuścić do zamiany silnika w prądnicę.
Bo z tego co rozumiem każdy BMS z rozdzielonym ładowaniem / rozładowaniem uszkodzimy próbując użyć tej funkcji (rozładowanie nie ogarnie prądu puszczonego w "złym" kierunku i go sfajczymy).
I pytanie nr 2: Przeczytałem, że klej do gwintów to wymóg. Jaki klej do zabezpieczenia gwintów polecacie. Ja do tej pory nie miałem styczności z takimi wynalazkami i nie wiem czy brać te "trudno demontowalne" czy nie? Wiadomo chcemy mieć jak najpewniejsze połączenie ale jednak chciałbym móc to zdemontować nie lejąc na to jakichś zjadliwych substancji / skacząc na klucz całą masą ciała. Loctite to dobra marka, ale jak na moją kieszeń to trochę droga polecacie jakieś sprawdzone zamienniki? Na 1 rower to chyba najmniejsze opakowanie 5ml to aż nadto? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018
|
|
|
W sumie marka kleju nie ma większego znaczenia przy naszych zastosowaniach ważne żeby to był klej tzw niebieski czerwonego lepiej nie tykać bo całkiem możliwy jest scenariusz Błażej napisał/a: | chciałbym móc to zdemontować nie lejąc na to jakichś zjadliwych substancji / skacząc na klucz całą masą ciała. | sam uzywam kleju versahema. co do baterii puki nie wiesz na jakich ogniwach to nic nie poradzimy ale jesli beda to ogniwa wysokopojemne to pakiet 13s5p 20A przy wysokopradowych ogniwach 25-30A ładowanie takiego pakietu pradem 10A na moje oko jest niewłasciwe bardziej racjonalny jest prąd 3-5A.
co do korelacji regena z BMs sie nie wypowiem bo róznie to bywa jesli liczysz że jakos znacznie ci hamowanie regeneracyjne wydłuzy przebiegi to jesteś w błędzie tylko kilka% odzyskanej energii trafi do akumulatora ale efekt hamowania robi wrażenie. |
|
|
|
|
Błażej
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018
|
|
|
Dzięki za odpowiedź w sprawie kleju. Będę szukał tego co sugerujesz.
Cytat: | co do baterii puki nie wiesz na jakich ogniwach to nic nie poradzimy ale jesli beda to ogniwa wysokopojemne to pakiet 13s5p 20A przy wysokopradowych ogniwach 25-30A ładowanie takiego pakietu pradem 10A na moje oko jest niewłasciwe bardziej racjonalny jest prąd 3-5A. |
Celuje w Sanyo GA o prądzie ładowania ~1.4A ==> 5p ~7A.
Cytat: | jesli liczysz że jakos znacznie ci hamowanie regeneracyjne wydłuzy przebiegi to jesteś w błędzie tylko kilka% odzyskanej energii trafi do akumulatora ale efekt hamowania robi wrażenie. |
Nie liczę, pisałem, że nie to jest powodem, dla którego chcę je włączyć. Zależy mi na wydłużeniu życia hamulca - już teraz w zwykłym rowerze mi je "zjada" dość szybko. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 25 Lip, 2018
|
|
|
13s5p na sanyo GA nie brałbym wiekszego pradu niz 25A aładowałbym 3A no chyba żeby sie paliło to 5A bo o ile łądowanie jednego ogniwa full pradem ujdzie bo ma gdzie oddać ciepło w pakiecie bedaogniwa sie grzać od siebie na wzajem dlatego nikt komu zależy na długim życiu baterii i nie chce witać noca starżaków na posesji nie łąduje tak wysokimi prądami . |
|
|
|
|
Błażej
początkujący
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lip 2018 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
To co napisałem wyżej tyczy cię ładowania przy odzysku: czyli krótkotrwałego. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|