ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBSHD - głośno hałasuje mimo smarowania
Autor Wiadomość
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 268
Skąd: Sulejów/Wrocław
  Wysłany: Śro 01 Sie, 2018   Bafang BBSHD - głośno hałasuje mimo smarowania

Hej!


Mam problem z bafangiem bbshd - chrupie pod obiążeniem.
Przejechał około 1kkm, nasmarowałem dużą zębatkę zaraz po kupnie smarem do materiałów "sztucznych" - jeździł do niedawna bezgłośnie, zaczął chrobotać.
Przesmarowałem go ponownie dużą ilością smaru około miesiąc temu (też duża zębatka) i przez tydzień był spokój a teraz znowu hałasuje.

Co może być przyczyną?
Przecież nie chodzi o smarowanie raz w tygodniu....

Smar: Cx80 silikonowy fioletowy do tworzyw sztucznych - może nie nadaje się do tego?
_________________
some random strrrr
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 796
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 01 Sie, 2018   

Nagraj telefonem, wrzuć na youtube i pokaż o jakim chrobotaniu rozmawiamy...
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 796
Skąd: Rumia
Wysłany: Śro 01 Sie, 2018   

Tak myślę, że jeśli pod obciążeniem to kicha może być. Jesteś pewien że to ze środka?

Może geometria ci się zmienia i to nie silnik chrupie: łańcuch, zębatka, itp...

Nagraj będziemy rozkminiać. Tak z czapy ciężko coś powiedzieć.

Fotki też pokaż, ze środka jak będziesz smarować. Zawsze ktoś może coś wypatrzeć.

Napisz też jakimi mocami go obciążasz, jak jeździsz.
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 268
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Śro 01 Sie, 2018   

https://youtu.be/S1z-7KcS3kg

Moc standardowa na 48v

Może p faktycznie to p napęd, posmaruje i dam znać
_________________
some random strrrr
 
 
Inc0 
kierownik


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 395
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 01 Sie, 2018   

na mój gust to napęd "lekko zmęczony życiem" tak hałasuje . Niezapominaj że ma ostro przewalone bo i twoje nogi i moc silnika daje mu w kość a przecież był stworzony z myślą o przenoszeniu tylko "human power" a musi przenosić sumarycznie kilkukrotnie wieksze obciążenia , wiec pamietaj o regularnym smarowaniu bo midy maja tak w genach że szybko zużywają napędy rowerowe jesli bedziesz zaniedbywac obsługe to dramatycznie skróci się żywotność napedu.
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 268
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Update- hałas jest tylko przy pracy silnika
Tylko po pewnym czasie jazdy ( jak się nagrzeje?)

Czyszczenie napędu nie pomogło
https://youtu.be/FXVlFPEpfn8
Początek plus druga połowa filmu
_________________
some random strrrr
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1336
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Nie wiem jak bafang wygląda w środku ale może jakiś tryb zgubił ząb? Przy smarowaniu mogło to łatwo umknąć. Jeżeli to nie to, to chyba tylko łożyska albo coś głębiej trze w samym silniku.
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 108
Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Nasmarowałeś go smarem silikonowym ?? To wolno smarować wyłącznie smarem molibdenowym ! Jedyne co możesz teraz zrobić to rozebranie silnika na czynniki pierwsze, wyczyszczenie bardzo dokładnie smaru (nie ruszaj białego smaru na przekładni wewnętrznej, nie wymaga wymiany po takim przebiegu), i ponowne przesmarowanie przekładni zewnętrznej (stalowej) smarem molibdenowyn.
 
 
Lipski 
początkujący


Wiek: 29
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Wydaje mi się że użyłeś złego smaru. Dlaczego użyłeś smaru do tworzyw sztucznych skoro wszystko tam jest z metalu? Dopiero ta druga, mała zębatka wewnętrzna jest z tworzywa. Chociaż czytałem że smar z dużej zębatki może przedostać się na małą - na razie nie wiem czy to prawda, swojego nie smarowałem jeszcze. BTW na zagramanicznych forach polecają Mobilgrease 28 i zamierzam go kupić.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 796
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Ja tylko losowe trzaski wychwytuję i ja tak miałem jak bateria nie wyrabiała prądowo.

Odnośnie napędu to smaruję łańcuch co ok 100km inaczej jest głośnik
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 268
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Czytałem o tych smarach i sądziłem że to dobry wybór :-P

W takim razie zamawiam mg28 120 za 400g - trochę się jednak cenią

Teraz muszę pomyśleć jak to dobrze wyczyścić

Są losowe ale to nie bateria bo jest nowa na mocnych ogniwach, jak p jadę grzecznie na 01 trybie to jest cisza, tylko jak zaczynam szaleć się dzieje :P
_________________
some random strrrr
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 796
Skąd: Rumia
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Posłuchałem dokładniej. Jakby coś tam fruwało w środku. Nie wiem jak bbshd się rozbiera na czynniki (bbs02 łatwo) ale ja bym zdecydowanie go rozebrał na atomy, przetarł do kości i złożył ponownie.

Nie sądzę, że to wina smaru. Ja po nawaleniu CX80 zrobiłem ponad 3000km swoim bbs02 i inspekcja nic nie wykazała, zobacz wszystkie fotki: linku trzeba ręcznie wpisać z tego posta https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=123926#123926

Tu pisałem o nawaleniu: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=119493#119493

Chyba, że dałeś tyle co kot napłakał
_________________
Rób to co kochasz!
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 898
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 02 Sie, 2018   

Nie znam BBSHD ale w stosunku do BBS 01 zmiany dotyczą głównie wymiarów więc i rozbiórka jest podobna. W którymś poście na forum kol. borsuk opisywał jak likwidował-zmniejszał hałas swojego BBS 01 wklejając w łożysko oś silnika.Prawdopodobnie nie było to dobre działanie (wklejenie) ale przyczyna hałasu mogła być taka właśnie. Ja z kolei w BBS01 (używany-3000 km) też chciałem postąpić podobnie (na osi silnika wchodzącej w łożyska) ale gdy stwierdziłem, że na obu(prawdopodobnie,ja stwierdziłem na jednym) końcach osi uszkodzeniu uległy małe,silikonowe "oringi" które w miarę ciasno łączą oś silnika z wew.pierścieniem łożyska, zrezygnowałem z wklejania i wymieniłem uszkodzony "oring". Silnik zaczął znacznie ciszej chodzić chociaż wymieniłem tylko z jednej strony (trudność z wyciągnięciem wirnika z drugiego łożyska-magnesy). Oczywiście problemem było skąd wziąć taki maleńki, silikonowy "oring". Poradziłem sobie z tym wycinając taki "oring" z nasadki silikonowej słuchawek dousznych,używając ostrego skalpela i ołówka jako "prawidła" na które nasunąłem nasadkę j/w. Wycięty w ten sposób "oring" spełnił swoje zadanie i znacznie obniżył poziom hałasu jak wydawał silnik. Gdybym wymienił "oring" z drugiej strony cały hałas sądzę byłby znacznie zredukowany?
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 03 Sie, 2018   

leszcz napisał/a:

Nie sądzę, że to wina smaru. Ja po nawaleniu CX80..

Może być CX80 ale smar molibdenowy, a nie silikonowy. Problem polega na tym, że CX80 to marka producenta, a nie rodzaj smaru. Przy takiej nazwie łatwo sie pomylić.
Oczywiście może być też Mobilgrease (jak ktos musi mieć smar najlepszy na świecie :) ), w ostateczności nawet smar litowy. Smar do tworzyw nie zapewnia właściwego smarowania przekładni metal - metal.
_________________
Moje rowery: BBS02B, BBS01, hub 250W.
 
 
Lipski 
początkujący


Wiek: 29
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 37
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią 03 Sie, 2018   

Jak już będziesz miał ten smar to jeśli czujesz się na siłach rozbierz ten silnik na części, wszystko dokładnie powycieraj ze smaru, sprawdź czy nie ma jakichś luzów, czy łożysko się nie obraca w obudowie, czy jakieś zabezpieczenie nie ma luzu, czy któryś tryb nie ma wyszczerbienia. Instrukcji demontażu jest masa w internecie, a nawet bez nich nie powinieneś mieć z tym problemu, bo te silniki są bardzo proste - 3 tryby i trochę śrubek. Żadnych specjalnych narzędzi nie potrzebujesz, tylko trochę czasu.
Ja ostatnio rozbierałem swojego nexusa 8 i po mimo że to pierwszy raz, dałem radę złożyć tak jak trzeba i śmiga jak nowy, a też już hałasował bo nie był smarowany przez prawie 2 lata.

Zobacz ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=Rn1-pr415j4
i ten kanał:
https://www.youtube.com/c...hJwG3kAphEYeA1g
Ostatnio zmieniony przez Lipski Pią 03 Sie, 2018, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group