ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowarka
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Sie, 2018   

DigiTalik napisał/a:

No i ostatnie pytanie dlaczego ona ma 58,4 V i jest dla 16s ?

Jezeli ZMIERZYLES TE 58,4 V i jest na niej napisane ze 16S, to znaczy ze jest to ladowarka do ogniw Lifepo4 a nie li-ion, lub jest uszkodzona.
Albo ktos ją usilowal przestrajac....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 07 Sie, 2018   

DigiTalik napisał/a:
To jakę jest w miarę bezpieczne lądowanie...mogę to jakoś kontrolować ?
Ta ładowarka co pisałem ma 58,4 V ale jest do 16s,czy da się tym lądować 14s?
Czy da coś podłączenie miernika i pilnowanie ?
Co mogę w tym wypadku zrobić .
No i ostatnie pytanie dlaczego ona ma 58,4 V i jest dla 16s ?

Zamiast kombinować doczytaj opis który zalinkowałeś :)
To ładowarka LiFePo i do Twojej baterii się nie nadaje
Doczytaj i dokształć się jak sugerowałem , unikniesz wyrzucania kasy i zadawania dziwnych pytań
 
 
DigiTalik 
początkujący
DigiTalik


Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 16
Skąd: Mazury
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

Dzięki
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

Spoczko :D
Rozejrzyj się za ładowarką 14s Li-Ion
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

koleman, to wcale nie jest tak, że się nie nadaje. W ładowarkach są istotne 2 parametry, napięcie do jakiego ładuje ładowarka i prąd jakim ładuje ładowarka. Ładowarką do 16S LiFePO4 naładujesz baterię 14S LiIon. Tylko będzie naładowana do ciut mniejszego napięcia a wiec nie do pełnej pojemności, ale to nie jest jakiś duży problem, ale przez to gorzej będzie balansował BMS - będzie w stanie zbalansować tylko bardzo małe różnice w napięciu.
Podsumowując, różnica jest tylko 1V, z czym można żyć.
Ale zamiast tak kombinować, z tego co pamiętam, to chinczycy cześto piszą, "jak chcesz coś innego to napisz do nas, to zrobimy" więc albo do tych bym napisał, czy nie sprzedadzą Ci ładowarki podciągniętej do 59.5V, albo poszukał producentów ładowarki LIIon 13S lub 16S i zapytał czy nie zrobili by dla Ciebie 14S.
 
 
DigiTalik 
początkujący
DigiTalik


Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 16
Skąd: Mazury
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

Kumpel ma taką ładowarkę i po prostu się pytam bo mogę dostać za darmo .
Dowiedziałem się ze większość ładowarek można regulować.
Chińczycy budują kilka i dostrajają, ale czy ta tez się da.
Pod koniec tygodnia mogą dostać bo przyjedzie z wakacji .
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

madejp napisał/a:
Podsumowując, różnica jest tylko 1V, z czym można żyć.

Zanim to napisałeś sprawdziłeś ile pojemności akumulatorka stracisz ? :)
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 08 Sie, 2018   

DigiTalik napisał/a:
Kumpel ma taką ładowarkę i po prostu się pytam bo mogę dostać za darmo .
Dowiedziałem się ze większość ładowarek można regulować.
Chińczycy budują kilka i dostrajają, ale czy ta tez się da.
Pod koniec tygodnia mogą dostać bo przyjedzie z wakacji .

To całkowicie zmienia postać rzeczy :)
Bierz i ładuj
Nie obawiaj się nic nie wybuchnie
W załączniku masz lekturę do poduszki :D

NCR-18650PF.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 154 raz(y) 328,73 KB

 
 
DigiTalik 
początkujący
DigiTalik


Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 16
Skąd: Mazury
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

Dziękuję za pomoc i wyrozumiałość...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

madejp napisał/a:
koleman, to wcale nie jest tak, że się nie nadaje. W ładowarkach są istotne 2 parametry, napięcie do jakiego ładuje ładowarka i prąd jakim ładuje ładowarka. .

Istotne sa co najmniej 3 parametry, bo dodatkowo ustawienie progu cc/cv.
A tak naprawde to 4-ty odpowiadajacy za prąd, jego nieliniowosc po przekroczeniu progu balansowania.Blednie dobrana ladowarka przeciaza nie tylko ogniwa ale i BMS ktory jest na progu 'atakowany' pradem 300-500 mA, podczas gdy sam odbiera DLUGO jedynie 50 mA
Zatem to nie jest tak obojetne, i dla ogniw i dla BMS-a.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

kolmen napisał/a:
madejp napisał/a:
Podsumowując, różnica jest tylko 1V, z czym można żyć.

Zanim to napisałeś sprawdziłeś ile pojemności akumulatorka stracisz ? :)


Jeśli bateria nie miałaby BMS'a to ok 5% przy 14S. Ale ponieważ jest BMS, który i tak zawsze rozładowuje do 4.15-4.17V na ogniwo, to w tym przypadku nie ma to żadnego wpływu na pojemność baterii.

WojtekErnest - przecież prąd ładowania ładowania ma na początku kilka amperów... i ma zaszkodzić BMSowi jak spadnie do kilkuset miliamper? Przecież balansowanie włącza się równolegle nie, szeregowo. Jeśli płynie za duży prąd, po prostu szybciej któraś cela osiągnie 4.25 i BMS odłączy ładowarkę. Ma to niekorzystny wpływ na proces balansowania i jakiś drobny na ogniwo - nie będzie doładowane do pełna. Ale na BMS żadnego...
 
 
kolmen 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

Cytat:
Jeśli bateria nie miałaby BMS'a to ok 5% przy 14S.


Zgadza się , przynajmniej 5 % w przypadku tych ogniw :)
Ale są reż i takie gdzie byłoby to przynajmniej 10%
O tym czy jest tam BMS możemy tylko gdybać :roll:
 
 
DigiTalik 
początkujący
DigiTalik


Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 16
Skąd: Mazury
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

Wszystko jest BMS
 
 
Bzyk 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2017
Posty: 110
Skąd: stąd
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

To zalezy jak bms sobie radzi z rozpraszaniem pradu (mocy) balansowania, przykladowo jak ladowarka bedzie za wysoko ustawiona to nie wyjdzie jeszcze z fazy stabilizacji prądu a bms zacznie juz balansowac z tym ze jest on "powinien byc" tak zaprojektowany by nakladac obciazenie 50mA, stabilizowac je na tym poziomie oraz w sposob bezpieczny dla niego rozpraszac moc ktora przy tym pradzie sie wydzieli w sposob dlugotrwaly. Przykladowo posiadam bms z uart i tam jest balansowanie podczas ladowania i jakos on to rozprasza i nic mu nie jest, inna kwestia to to ile to balansowanie daje jak ladowarka jest w fazie stabilizacji pradu, zeby to dzialalo to prad ladowania nie moze byc sztywny tylko miekki . Tak samo trzeba pamietac o przysiadzie aku po ladowaniu duzym pradem, wiec obnizajac prog naladowania z 4,2 na 4.1 albo nizej powinno sie obnizyc ladowarke, bo bedzie ona pchac max pradem do 4.1, bms rozlaczy a napiecie na celach poleci w doł, ladowarka powinna wolno dojechac do tych 4,1V
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018   

Dokladnie jest tak opisal @Bzyk. Wbrew pozorom z tego powodu BMS-y ulegaja uszkodzeniom, padaja pojedyncze cele, rezystory, transoptory. Wlaczenie ladowarek z b.duzym pradem ladowania to wieksze ryzyko chwilowego przeciazenia sekcji balanujacych, (niejednoczesne zadzialanie).
Tam są często elementy na max 35-40V, teoretycznie wystarcza bo w stanie ustalonym jest tylko 4,2-4,3V a przy włączeniu >60V i duzym prądzie, strzal bywa zabojczy.
A uzytkownik nie zauważa ze kanal n juz nie balansuje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group