ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania początkującego
Autor Wiadomość
Szkodnik25 
początkujący


Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 03 Sie, 2018   Pytania początkującego

Witam;) jest to moj pierwszy post. Dopiero pare dni temu zainteresowalem sie tematem dlatego prosze o wyrozumialosc.

Chcialbym przerobic swoj rower trekkingowy z kolami 28" na elektryczny jednak przeczytalem na jakims blogu ze do sportowych elektrykow kola 28" sa za duze, ze powstaje duza dzwignia i silnik ma duzy klopot by ruszyc. ja potrzebuje tylko roweru zeby mnie troche wspomagal w drodze do pracy. mam 10km w jedna strone, glownie sciezka rowerowa ze spora iloscia wzniesien czy jest w ogole sens elektryfikowania takiego roweru? chcialbym utrzymywac predkosc 25-35km/h. czy silnik 250W albo 350W da rade?

Mam rowniez pytanie o zestaw konwersji 350W od ecobike. jest tam napisane ze produkt spelnia norme EN15194 a przeciez w zestawie jest silnik powyzej 250W. podobny zestaw w energy bike kosztuje gdzies o 500zl mniej. czy warto placic wiecej zeby miec ten certyfikat z norma?
 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 137
Skąd: B-stok
Wysłany: Sob 04 Sie, 2018   

Przy normalnej spokojnej jeździe ok 20km/h po płaskim potrzeba 250W. I tyle dajesz rowerowi pedałując. Jak założysz silnik 250W to będziesz miał dwa razy tyle. Do twoich potrzeb jakie opisałeś będzie to wystarczające.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 04 Sie, 2018   

Elektryki fabryczne są często na kołach 28" wybierz przekładniowego huba o mocy nominalnej 250W 24V lub 36V i będziesz zadowolony jeśli zechcesz go "przyspieszyć" zapodasz mu sterownik i baterie nieco mocniejsze 48V i będzie osiągać realnie 350-500W mocy ciągłej . Najtaniej wyjdzie kupić silnik , sterownik i baterie osobno , zgodnie z polskim prawem e-bike żeby był prawnie rowerem musi spełniać kilka warunków silnik i sterownik o mocy znamionowej do 250W bateria o napięciu znamionowym max 48V wspomaganie silnika do 25km/h manetka działa do 6km/h jeśli to spełnisz żaden stróż prawa ci nie wlepi mandatu no chyba że za "niemienie" dzwonka:P
 
 
roybatty 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 15
Skąd: afe
Wysłany: Nie 05 Sie, 2018   

Szkodnik25 - sporo zależy od tego, ile ważysz i jakie są to podjazdy - jeśli to są Bieszczady i masz 7km podjazdu a ważysz 120kg to nie to samo co lekki podjazd i 80kg prawda?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group