ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Ułożenie i łączenie ogniw w pakiecie - najlepszy wariant
Autor Wiadomość
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 12 Sie, 2018   

Udało mi sie zoptymalizować połączenia po stronie zygzaka z którym nie wiedziałem co zrobić. Przyrost mocy okazał sie większy niż 50W. Drabinka została.
Teraz musze tylko dokupić diode zenera na 36V lub na 43V do przedniej lampy ledowej i można jechać na zlot:)

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Sie, 2018   

Az 50 W ? Zmierzone przy rozladowaniu ?
Jak widze czesc zmodernizowana ma uklad, a co za tym idzie krótsze polaczenia.
X
x x
xxx
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018   

Przyrost 50W a dokładniej 70W zaobserwowany po wskazaniu maksymalnej mocy na watomierzu podczas jazdy, przed optymalizacją połączeń dochodziło do 1690W, po optymalizacji 1760W.
 
 
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018   

ale kolego tak bez zadnej obudowy to ? na na powietrzu ?

a jesli chodzi o lutowanie ogniw to jak najkrócej nalezy przyłóżyć grot do ogniwa zeby nie uszkodzic ? 3sek ? 5 sek ? moze jakims wentylatorem chłodzic ? bo chodzi nam tylko o lutowanie blaszki a nie nagrzanie całego ogniwa
 
 
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018   

Oczywiście, lutowanie wymaga zręczności, trudno ocenić ile to trwa w sekundach, dałbym ze 2sek max, warunek to czysty metal np przetarty nożykiem(po stronie + trzeba uważać na opiłki), potem przemyty jakimś spirytusem, następnie posmarowany czymś do lutowania - oczywiście cieniutko.
Z tą obudową to jest tak, że dorobiłem sobie boki z jakiejś pianki poliestrowej, ale ma być uszete wdziano z tkaniny nie przemakalnej.
Zrobione, narazie wersja v1:)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 13 Sie, 2018   

smekes napisał/a:

Z tą obudową to jest tak, że dorobiłem sobie boki z jakiejś pianki poliestrowej, ale ma być uszete wdziano z tkaniny nie przemakalnej.

Czy wziąłeś pod uwagę upadek roweru... ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
AlexWest 
młodzik


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 97
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Sie, 2018   

ale jak to paskami umocowałes to to sie nie zsuwa na lewo i prawo ? moze chociaż ze sklejki pudło zrób na baterie ... jaki silnik masz ? wlasnie bo jak sie wywalisz w kałuże to bateria i rower wyparuje ..:)
 
 
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 18 Sie, 2018   

Aktualnie pakiet zasłonięty cały, to i tak duży sukces w moiej wielkiej nie chęci do budowy takiego istotnego elementu jak obudowa.
Nic sie nie zsuwa, bo każde ogniwo ma pasek taśmy dwustronnie klejącej na styku ze sklejką i te opaski-tretetki trzymają na tyle mocno, że sie nie chwieje na boki, sklejka przykręcona na 2 śrubki w miejscu bidonu, między stykiem ramy a sklejki pianka dwustronnie klejąca.
Silnik Mxus MX01C 500W kasetowy, czyli dostaje 3 razy więcej mocy, mimo przejechania ok 900km w takiej konfiguracji nie uszkodziły sie do tej pory plastykowe/kompozytowe zębatki. Silnik raz rozkręcony po około miesiącu użytkowania w celu obejrzenia czy da sie coś zrobić z efektem nie jednostajnej pracy po nabranu prędkości, teraz będzie trzeba znowu rozkręcić, obejrzeć zębatki i je wymienić na metale(czy też odwrócić tylko).
Dokonałem pomiaru przyśpieszenia0-60kmh:
Na samym silniku 17sek, z pomocą nóg 9sek i tu zaskoczenie tak sporej różnicy.
Konstrukcja możliwie delikatna w stosunku do mocy i o to chodziło szczególnie w fazie testowej, ale który lepszy silnik przekładniowy czy bezprzekładniowy? no to by teraz trzeba potestować bezprzekładniowy, który przy przyśpieszeniach pryz podobnej wadze co przekładniowy powinien mieć gorszy wynik, ale przy jednostajnej i szybszej jeżdzie być może mniejsze zużycie prądu, u mnie wychodzi 12wh/km przy 35kmh i oczekiwałbym mniej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group