|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
silnik w kole tylnim |
Autor |
Wiadomość |
ferengi
początkujący
Dołączył: 06 Sie 2018 Posty: 4 Skąd: opole
|
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018 silnik w kole tylnim
|
|
|
witam mam kolo z silnikiem bafang swxh 250 tylne chodzi mi o to ze jak przekrece manetke gazu i uniose kolo do gory to kolo sie dosc szybko kreci problem jest gdy znajdzie sie ono na ziemi po prostu sie zatrzymuje a jak jade i dam gazu to ledwo co misie kolo kreci |
|
|
|
|
Bzyk
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2017 Posty: 110 Skąd: stąd
|
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018
|
|
|
Moze trza dopompowac |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Sob 11 Sie, 2018
|
|
|
Procedura samonauki:
1. Połącz 2 kabelki samonauki
2. Włącz stacyjkę. Sterownik sam zacznie kręcić kołem ustawiając kolejność faz i halli. 3. Jeśli koło kręci się w złą stronę wyłącz i włącz stacyjkę - sterownik zmieni kierunek
4. Jeśli koło kręci się w prawidłową stronę - poczekaj 5sek, rozłącz białe kabelki, a następnie wyłącz stacyjkę
5. Gotowe |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
Podepnę się do pytania o silnik w tyle. Cały czas chciałem mieć silnik z przodu, ze względu na prostszy montaż oraz ze względu na posiadanie w takim wypadku napędu na oba koła. Cały czas jednak gdzieś w głowie chodzi myśl o zamontowaniu jednak silnika w tył. Oglądałem filmiki z montażu i demontażu kasety i myślę, że poradzę sobie z tym. Nie wiem natomiast, jak to jest z wymianą dętki. Wszędzie piszecie, że jest to cięższe, gdy silnik jest z tyłu. Ale chciałem się dowiedzieć, co tam jest innego do odkręcenia niż przy odkręcaniu przedniego koła. Wydaje mi się, że i z przodu i z tyłu należy odkręcić koło i je wyjąć. Ewentualnie trzeba zdjąć łańcuch z kasety, ale to chyba nie jest jakaś filozofia. Zastanawiam się, co mogłem przegapić, a co jest trudne przy wymianie dętki z tylnego koła. |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
vwrafi napisał/a: | a co jest trudne przy wymianie dętki z tylnego koła. |
Koło wiszące na kablach? Które waży 4 czy 6kg ? |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
Nie rozumiem. Czy tych kabli się nie odpina? I żeby była pewność, o jakich kablach mówimy? Ile ich jest?
Ja chcę zamawiać silnik Bafang 8FUN 500W z aliexpress. Te silniki ( czy to na przód czy na tył ) mają tylko jeden kabel z 9 pinami wychodzący z silnika i jest on dosyć krótki. Czy o ten kabel chodzi czy o coś jeszcze innego? Podejrzewam, że o coś innego, gdyż to byłoby za proste odpiąć tylko tę jedną wtyczkę, więc pewnie miał pan na myśli jakieś inne kable. Tylko jakie? A może chodzi o tę blokadę obrotu osi silnika? Do 500W też trzeba montować taką blokadę?
Bardzo proszę o poradę, gdyż nie wiem czy kupować silnik na przód czy na tył. A nie wiem dlatego, iż nie jestem pewien czy sobie poradzę z wymianą dętki z silnikiem w tyle. Co prawda przez ostatnie 20 lat jeżdżenia rowerem po lesie i pagórkach jeszcze mi żadna dętka nie poszła, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz.
Jeśli ktoś może coś dopisać, to proszę o poradę, ale bardziej bym prosił o konkretne informacje aniżeli zdawkowe odpowiedzi: " to jest koszmar ", " kto wymieniał ten wie jakie to ciężkie " , " mnóstwo rzeczy trzeba zrobić " i tego typu ' porady '.
Jakbym ja miał udzielić komuś porady, to byłoby mniej więcej coś takiego : " Słuchaj, musisz odpiąć kabel od silnika, to raz, po drugie musisz wymontować blokadę osi silnika, po trzecie musisz zdjąć łańcuch z kasety, po czwarte …" itd. itp. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
wybór rodzaju napedu/zestawu do konwersji roweru na elektryka ( w przednim kole/centralnie umieszczony silnik/w tylnym kole) jest warunkowany do czego ma słuzyć rower , przednie koło sprawdza sie najlepiej w miejskiej jezdzie z przepisowymi 25km/h naped centralny tzw midrive jest najlepszy w terenie dla osób które preferuja jazde terenowa z umiarkowanymi predkosciami , naped w tylnym kole najlepiej sie spisze w wersji bezprzekładniowej zwłaszcza w konstrukcjach dużych mocy które maja za zadanie poruszac sie w miejskiej dżungli z duzymi predkosciami lub w terenie nawet ciezkim w sposób dynamiczny to tak z grubsza bez wnikania w niuanse bo to temat rzeka.
P.S dentke bez zdejmowania koła łata sie srednio w ciągu 10-15min choć sa i tacy wprawni szpece że 5min im wystarcza. ofc nie jest to szczególnie mile widziana sytuacja dlatego za wczasu warto zainwestowac w opony z wkładem antyprzebiciowym lub wkładke antyprzebiciowa zastosowac do juz posiadanych opon . ofc wkłądka zabezpiecza/zmniejsza szanse przebicia tylko od zewnetrznej strony jest jeszcze opcja złapania tzw snake czyli rozciecia dętki przez obrecz podczas dobicia o co łatwo majac zbyt niskie cisnienie w kołach w kontekscie dodatkowej masy (silnik,bateria,sterownik) |
Ostatnio zmieniony przez Inc0 Wto 12 Mar, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Ale co z tymi kablami? Jest w końcu jeden czy kilka? Co jeszcze trzeba odkręcić/zdjąć aby wyjąć koło z silnikiem?
U córki w rowerze 2x poszła dętka i raczej klejenie nic nie dało, więc zawsze wymieniałem dętkę na nową. Nie wyobrażam sobie, w jaki sposób znaleźć pęknięcie bez zanurzenia dętki w wodzie. Także u mnie w grę wchodzi jedynie wymiana dętki. Tylko czy wie pan, co należy po kolei zrobić, żeby wyjąć dętkę z koła z silnikiem mocowanym z tyłu? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
sprecyzuje silnik BLDC by pracowac potrzebuje minimum 3 przewodów bo jest silnikiem 3 fazowym pradu stałego , dodatkowo by jego prace "wygładzic" stosuje sie czujniki hala to kolejne przewody dołozymy do tego jakis czujnik temperatury i masz kabel np 9 żyłowy ofc jest to wszystko w jednej wspólnej izolacji wiec fizycznie dla laika jest jeden kabel. w którym obok siebie sa przewody którymi płynie relatywnie wysokie napiecie i natezenie ( fazowe to te grubsze)obok takich cieniutkich jak od telefonu . ważne jest żeby nie było szansy na przeskok ładunku z przewodów fazowych na przewody czujników hala bo taka sytuacja oznacza ich pracochłonna wymiane dlatego co bardziej kumaci nie stosuja wtyczek do podłaczenia silnika ze sterownikiem tylko lutuja ze soba przewody starannie je izolujac od siebie i to jest jeden z powodów dla których niezdejmujemy koła do łatania detek drugi to blokady obrotu osi o których wspomniał kolega Leszcz |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
to proste trzeba zdjac opone z jednej strony obreczy wyciagnac detke na zewnatrz, znależć dziure, załatac włozyc wszystko na swoje miejsce ,napompowac powietrza i w droge |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
vwrafi napisał/a: | Nie rozumiem. Czy tych kabli się nie odpina? |
Natrząsałem się z silników o raczej większej mocy, które zasilane za z pomocą zewnętrznego sterownika, a z racji pobieranego prądu, kable są połączone zaciskami lub lutowane.
Z rzeczy oczywistych to np. brak szybkozamykacza i potrzeba posiadania klucza w odpowiednim rozmiarze i długości dźwigni aby poradzić sobie z poluzowaniem i mocnym dokręceniem nakrętek. I zwracanie uwagi na wycięcia w blokadach i osi.
Wiadomo, ze nie jest to kosmiczna technologia.
Ale kilka razy miałem tak, że przedmiot powodujący uszkodzenie był niewidoczny lub wypadł z opony.
Miejsce uszkodzenia opony ustala się na podstawie uszkodzenia dętki [w/g polożenia wentyla]. A najszybciej i najwygodniej wtedy zdemontować koło i wyciągnąć dętkę.
Bez kontroli opony ryzykujemy kolejne uszkodzenie od wbitego przedmiotu. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
vwrafi
początkujący
Dołączył: 12 Wrz 2018 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
Inc0 napisał/a: | sprecyzuje silnik BLDC by pracowac potrzebuje minimum 3 przewodów bo jest silnikiem 3 fazowym pradu stałego , dodatkowo by jego prace "wygładzic" stosuje sie czujniki hala to kolejne przewody dołozymy do tego jakis czujnik temperatury i masz kabel np 9 żyłowy ofc jest to wszystko w jednej wspólnej izolacji wiec fizycznie dla laika jest jeden kabel. w którym obok siebie sa przewody którymi płynie relatywnie wysokie napiecie i natezenie ( fazowe to te grubsze)obok takich cieniutkich jak od telefonu . ważne jest żeby nie było szansy na przeskok ładunku z przewodów fazowych na przewody czujników hala bo taka sytuacja oznacza ich pracochłonna wymiane dlatego co bardziej kumaci nie stosuja wtyczek do podłaczenia silnika ze sterownikiem tylko lutuja ze soba przewody starannie je izolujac od siebie i to jest jeden z powodów dla których niezdejmujemy koła do łatania detek drugi to blokady obrotu osi o których wspomniał kolega Leszcz |
Dziękuję za odpowiedź. Właśnie jestem laikiem i dla mnie te 9 kabli traktuję jako jeden, gdyż trzeba jedną wtyczkę odłączyć. Czyli wystarczy odłączyć ten jeden przewód, w którym znajduje się 9 kabli oraz zdjąć blokadę obrotu osi, tak? A czy w silniku 500W na tył również potrzebna jest taka blokada, czy to jednak za mała moc żeby wyrwać silnik? Przepraszam za takie drążenie tematu, ale chcę dobrze wybrać rodzaj napędu odpowiedni dla mnie.
Cytat: | to proste trzeba zdjac opone z jednej strony obreczy wyciagnac detke na zewnatrz, znależć dziure, załatac włozyc wszystko na swoje miejsce ,napompowac powietrza i w droge |
Próbowałem tak u córki robić 2 razy. Nie wiem, miałem dwa zestawy łatek i za każdym razem łatki puszczały po napompowaniu, także sobie daruję takie naprawy ( łatki były takie w środku czarne a na zewnątrz pomarańczowe ). |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019
|
|
|
Blokada obrotu osi przy 500W mocy ciagłej nie zaszkodzi takie jak każdy używa polecam wyszperac w YT instruktaz jak to zrobic szybko i dobrze aa i jeszcze jedno detke rozmiar wieksza niz wypada z rozdzielnika bedzie sie mniej rozciagac i łatka bedzie lepiej siedzieć. mozna tez wymienic sama dentke ale trzeba koło uwolnic z wahacza samego kabla rozłanczac nie trzeba i lepiej tego nie robic zbyt czesto bo to proszenie sie o kłopoty |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13 Mar, 2019
|
|
|
Przy malych mocach silnikow 250-500W, standardem sa wtyki wielopinowe 8 lub 9. I wtedy demontaz, serwis jest prosty. Jesli w obecnym rowerze masz np z tylu torpedo, z przerzutka, to wtedy warto mysles o silniku na przód. Do predkosci 33-35 km/godz jest wtedy najwieksza efektywność uwzgledniajaca wlasne pedalowanie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|