ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesiadka z mid na hub - pomoc przy wyborze mocy silnika
Autor Wiadomość
asters 
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   Przesiadka z mid na hub - pomoc przy wyborze mocy silnika

Witajcie,
Jeżdżę obecnie na samoróbce Bafang BBSHD / 52V / 30A ale chciałbym się przesiąść na silnik w kole.

Lubię jeździć po górzystych lasach i na pierwszym biegu (przełożenie 42T:42T) mogę podjechać pod dosyć strome wzniesienia bez pedałowania. Ok. 30-35 stopni nie sprawia problemów; jadę powoli (na pierwszym biegu mogę jechać max 20 kph) ale wjeżdżam.

Czy możecie mi pomóc w doborze huba, który pozwoli mi na równie sprawną (lub sprawniejszą) jazdę po górkach?

Wg. mojego rozeznania mam następujące opcje:

Opcja 1: Mxus 30H lub Rapid S2100 lub Bionx S1700

Opcja 2: Mxus 3K lub Rapid S-3000

Instalowałbym w kole 26", full suspension.

Czy ten mniejszy Mxus lub Rapid da radę, czy lepiej instalować 3000W? Wiem, że zależałoby to też od sterownika, napięcia akumulatora, itp. ale ponieważ nigdy nie jeździłem na hubach, nie mam punktu odniesienia. Silniki 3000W są dosyć duże i ciężkie, ale może nie ma to większego znaczenia i lepiej nie ryzykować i wziąć coś z większą mocą, nawet jeżeli nie będę jej w pełni używał...

Jak widzicie, potrzebuję pomocy od osób z doświadczeniem... dzięki!
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Powolna jazda po stromych górach, zapomnij o hubie.
 
 
asters 
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Jazda nie musi być powolna, po prostu na pierwszym biegu nie mogę szybko... :)

To znaczy, że nawet Mxus 3K nie podjedzie pod 30 stopniowe wzniesienie? To rzeczywiście problem...
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Ewentualnie przekładniówka podrasowanq. Szukaj wątek "czarna pantera"" na nnym forum. O hubie zapomnij chyba że 5kW
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   Re: Przesiadka z mid na hub - pomoc przy wyborze mocy silnik

asters napisał/a:
..Jeżdżę obecnie na samoróbce Bafang BBSHD / 52V / 30A ale chciałbym się przesiąść na silnik w kole.


Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Mając najlepszy napęd rowerowy szukasz jakiegoś pożeracza energii z baterii szczególnie w terenie górzystym.O tempora o mores
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Tu od 28 lutego masz moje 1 wrażenia po przesiadce z mida na huba o tej samej mocy https://goo.gl/fp3MrL
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
asters 
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

@leszcz: dzięki za informacje. Jednak Mxus 3k byłby o wiele silniejszy niż RH154. Czekam na recenzję 30H.

@wibi: Na youtubie (szczególnie na niektórych polskich kanałach) często spotyka się opinie, że hub to "jedyny dobry wybór", a na midy patrzy się z góry, jak na PHP w świecie programistów :) Słusznie czy nie, nie wiem, dlatego chciałem zasięgnąć opinii osób, które mają więcej doświadczenia w temacie. Nie mam nic przeciwko BBSHD, chociaż nie jest bezobsługowy i wymiana łańcucha/kasety/zębatki co sezon nie jest tania.

Byłem pod wrażeniem, że hub 3kW będzie równie sprawny w górach co BBSHD i bezobsługowy. Ale jeżeli na hubie 3kW nie wjadę nawet na Pachołek w Lasach Sopockich to nie ma o czym mówić.
 
 
Wojtek 
młodzik


Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

Mam mxusa 3k 16x4, sterownik sabvoton, rower waży nieco ponad 40kg, ja niecałe 70. Mieszkam też na nizinach i mam górki polodowcowe, także z wyciągami narciarskimi, takie porównywalne do sopockiej Łysej Góry. Wjazd na coś takiego nie stanowi żadnego problemu, co najwyżej temperatura silnika odczytana przez sabvotona wzrasta o parę stopni. Kilkuset metrowe podjazdy o przewyższeniach kilkudziesięciu metrów nie robią prawie żadnego wrażenia na tym silniku, možna go spokojnie dotknąć ręką. Strome podejścia, o przewyższeniach 20-30m, takie które podczas podjazdu zwykłym rowerem stanowiły spore wyzwanie, bo rower "stawał dęba", też nie są problemem. Przy wspomaganiu pedałami, bardziej z przyzwyczajenia niż potrzeby, prędkości rzędu 5-10km/h, prąd z baterii 20s ledwo przekracza mi 40A, 50 jeszcze nie widziałem. Za duża szansa na to, że rower by mnia nakrył. Po pół godzinie takiej zabawy w podjeżdżanie i zjeżdżanie silnik jest wyczuwalnie ciepły, ale można go spokojnie dotknąć ręką. A, i jeszcze jedno, tylne koło mam 19"x,2,5", dla huba ma to bardzo duże znaczenie.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

@Wojtek
Silnik typu HUB nawet gdy pali mu się uzwojenie nie bywa gorący gdyż pomiędzy stojanem a obudową nie ma kontaktu, kontakt jest jedynie przez oś silnika.Co innego MID, ten ma stojan bezpośrednio chłodzony powietrzem i nie potrzeba żadnych ferrofluidów itp. cieczy chłodzących by jeździć bez narażania silnika na spalenie.
 
 
Wojtek 
młodzik


Dołączył: 11 Lut 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

Całkowicie się zgadzam, danie ognia w hubie może go spalić w kilka minut, a obudowa będzie ledwo ciepła. Dopiero po kilkudziesięciu minutach obudowa ma szansę nagrzać się tak, by zaniepokoić jeźdźca. Dodał bym jeszcze, że to powietrze, znajdujące się w hubie, przeniesie znaczną część ciepła z uzwojeń na obudowę. Mimo, że da się ją dotknąć, różnica temperatur będzie i tak dramatyczna na niekorzyść uzwojeń. Dlatego warto najpierw umiarkowanie pohasać po górkach, z prądami zalecanymi przez producenta silnika, i obczaić jaki ma wpływ styl naszej jazdy na grzanie obudowy silnika. Wtedy łatwiej będzie prawidłowo interpretować metodę dotykowego badania temperatury, jak i wartości z czujnika.
 
 
asters 
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019   

Dzięki za opis, Wojtek. W tym wypadku koła 19" pewnie robią ogromną różnicę. Przy 26" dynamika jazdy pod górę chyba byłaby trochę gorsza.
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019   

@wibi @leszcz

No właśnie tak śledzę poczynania przebudowy "leśnika" i muszę powiedzieć, że:
nie rozumem, ale doceniam głębię przemyśleń i przeróbek.

Moja grudniowa konstrukcja na BBS02 ma już nalatane 300 km.
Płynnością działania i efekywnoącią energetyczną jestem zachwycony.

Koło maja, jak śniegi w górach odpuszczą, przestestuję go na Skrzycznem.

W międzyczasie trening, trening, trening, hartowanie dupska, test nowego siodełka,
i jak będzie lipiec spróbuję objechać Tatry na raz.
Pętla wychodzi około 225 km a moje dotychczasowe zużycie energii 4Wh/1km
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019   

Rozumiem że cały czas temat dotyczy konwersji roweru na e-bike. Jeśli ci wystarczy pokonywanie wzniesień o dużym nachyleniu zostań przy midzie z całym jego dobrodziejstwem(niskim zuzyciem energii i szybkim zużyciu łańcucha, przerzutki,kasety ) spokojnie 750-1000W mid wtoczy sie na każde na które da sie wjechać rowerem . Jesli jednak oczekujesz mocniejszych wrażeń szybkości ,dynamicznej jazdy to potrzebujesz większej mocy niż jest wstanie przenieść łańcuch rowerowy w midzie i tu tylko hub jest wstanie te moc dostarczyć i przenieść na koło . Porównywanie huba i mida takiej samej mocy jest bezsensu bo to oczywiste ze nie ma porównania w takim przypadku hub vs mid który wykorzystuje przekładnie roweru i ma wbudowane dodatkowo własne przełożenie hub nie ma takich rarytasów dlatego moce hubów do hasania po góreczkach powinny sie zaczynać od 4kw mocy ciągłej + obowiązkowo zabezpieczenie termiczne w uzwojeniach i obręcze nie większe niż 26"
 
 
asters 
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019   

@Inc0 Dzięki, właśnie o to mi chodziło: ten próg mocy, przy którym hub może dorównać midowi na podjazdach. Myślałem, że 3k będzie wystarczające (przy kołach 26"), ale wygląda, że jednak nie.

Silniki >= 4k zapewne będą wymagały już innych, masywniejszych konstrukcji roweru, co na chwilę obecną nie jest dla mnie optymalnym rozwiązaniem, więc raczej pozostanę przy midach :)
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019   

Spotkałem dziś na mieście niepublikowqny mxus 3k. Jeżdziec 100kg. Mówił że kazda góra jego na letnim silniku.

Zostałbym przy midzie gdybym robił mni3jsze prz3biegi. Przy 1000km miesiecznie odechciało mi się siedzieć w napędzie i wymieniac co 1.5-2k.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group