|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ładowanie pakietu li-ion w trakcie jazdy (rozładowania) |
Autor |
Wiadomość |
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16 Sie, 2018
|
|
|
Chciałem delikatnie zauważyć, że na filmie to na tym rowerze jeżdżą przy słońcu w zenicie.... to jeździ tylko dlatego, ze ma baterie, ogniwa słoneczne tu to tylko marketing. Helena - pokaż film, gdzie jeżdżą bez baterii. |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 16 Sie, 2018
|
|
|
Dokładnie,takie rowery buduja fascynaci odnawialnych zródeł energii ale czy to doładuje baterie, wydaje mi sie ze ledwie kilka-kilkanascie procent.Mozesz zbudowac taki rower wiesz wykosztujesz sie, włożysz dużo pracy ale na nasze warunki pogodowe to raczej sie rozczarujesz.Powierzchnia tych ogniw za mała i po kilku miesiacach rower wyląduje w garażu.To tylko w reklamach ładnie wyglada jak te inne inne solarne gażety.
Ponadto funkocjonalnosc-wytrzymałość mechaniczna.Przeciez fotoogniwa te najlepsze sa ze szkła krzemu tam sa napylone blaszki elektrody.Rower to wibracje wstrzasy te ogniwa w kołach zaraz sie pokruszą.Albo ci panowie co woża te wieksze panele na bagaznikach.Taki panel o duzej powierzchni troche kosztuje mi to by było szkoda takie cos wozic , zaraz by mi ktos zaczepił porysował połamał urwał.Przeciez to szkło jest pęknie i kicha.Sam bym zdemontował i założył sobie w domu zeby miec elektrownię słoneczną stacjonarną ładować tak jak w linku opisuje Zeeltom.
Zauważ ze te wszystkie lampki solarne fontanny na oczka wodne i inne solarne bajery sa stacjonarne wystawione na słońce a nie w ruchu w cieniu jak rower.Wtedy elektrownie słoneczne czy male czy duże maja najwiekszy sens.
Jesli chodzi o odzysk energii to może fajniejsze sa te bezoporowe dynamka na przednie koło ...to zawsze robi prąd czy jest słońce czy go nie ma.Mozna kupic takie koła https://www.rowerystylowe.../w-8462/srebrne tym na pewno jesli nie baterie do e-bajka to telefon w trakcie jazdy byś doładowała. |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018
|
|
|
Kiedyś sobie kupiłem taka ładowarke solar do telefonu użyłem jej chyba ze 2 razy raz powiesiłem w słoneczny dzień na płocie zeby sie naładowała i wieczorem podłączyłem do telefonu( takiego zwyklego z małym ekranem 3 cale chyba) to mi do 50% aku naładowało, bawiłem sie także tymi najtańszymi lampkami solarnymi chciałem 4 równolegle podłączyć w celu zwiekszenia mocy ale napięcie to z ledwością zmierzyłem 1,2 V a prąd na najmniejszym zakresie amperomierza nie mogłem zmierzyć i tak to jest z tymi bajerami z bateriami słonecznymi..wydajność mała
najwięcej słońca złapią i wyprodukują energii jak są stacjonarnie na cały dzień wystawione nakierowane na słońce .Nawet kiedys torby na laptopa z baterią słoneczną widziałm
Te rowery miejskie Venturillo maja taka fajna obudowe-owiewke na tylnym kole gdzie sa rekalmy jak ja bym robił taki rower to tam bym fotoogniwa montowal ale by musiały być zatopione w przezroczystej żywicy żeby były odporne na uszkodzenia |
|
|
|
|
helena
początkujący
Dołączył: 29 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018
|
|
|
W przypadku ładowania baterii ładowarką, sama ładowarka wie, kiedy ma się wyłączyć - przestać ładować. Co w przypadku paneli słonecznych? Sam bms nie decyduje przecież o zakończeniu ładowania, tylko ładowarka. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018
|
|
|
W przypadku paneli słonecznych, różnica jest taka, że masz ładowarkę, której źródło prądu zamiast 220V AC, jest kilkanaście V DC. I też wie kiedy się wyłączyć.
P.S. BMS decyduje o zakończeniu ładowania, jeśli na którymkolwiek ogniwie napięcie osiągnie 4.25V. |
|
|
|
|
helena
początkujący
Dołączył: 29 Cze 2018 Posty: 29 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 22 Sie, 2018
|
|
|
Czyli i ładowarka i bms robią dokładnie to samo jeśli chodzi o decyzję o zakończeniu ładowania ? |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22 Sie, 2018
|
|
|
Nie, ładowarka wyłącza się przy spadku poboru prądu poniżej określonej wartości. A zmniejsza prąd tak, żeby nie przekroczyć napięcia całego pakietu. Ładowarka nie ma informacji o napięciach poszczególnych ogniw. Jeśli ogniwa się równo ładują to wyłącza się ładowarka. Jeśli nie, to wkracza BMS i odłącza ładowarkę. |
|
|
|
|
Miłosz001
początkujący
Dołączył: 18 Mar 2018 Posty: 11 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018 Re: Ładowanie pakietu li-ion w trakcie jazdy (rozładowania)
|
|
|
helena napisał/a: |
czy ładowanie pakietu li ion w trakcie jazdy za pomocą paneli słonecznych i konwetera dc-dc sprawia, że bateria będzie miała gorszą żywotność niż ładowana zwykłą ładowarką z gniazdka? Chodzi mi o sam fakt jednoczesnego rozładowywania (jazdą) i ładowania (panelami). |
Nie ma czegoś takiego jak jednoczesne ładowanie i rozładowanie. Prąd nie może płynąć w obie strony na raz. Przykładowo jeśli pobierasz 200W, a panel ładuje 90W, to zachodzi wyładowanie. Gdy się zatrzymasz panel będzie ładował baterię |
|
|
|
|
Miłosz001
początkujący
Dołączył: 18 Mar 2018 Posty: 11 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018
|
|
|
Tak małe prądy z panela nie grzeją ogniw. Naprzemienne ładowanie i rozładowanie grzałoby baterię, gdyby w trybie ciągłym pobierać z niej powyżej 2-3A w przeliczeniu na ogniwo i ładować podobnym prądem bez przerw na ostygnięcie. Rozgrzane ogniwa powyżej 45 st. szybciej się starzeją. 90W z panela będzie ładować każde ogniow baterii 13s5p prądem 0,4A. To za mało by bateria się zagrzała |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018 Re: Ładowanie pakietu li-ion w trakcie jazdy (rozładowania)
|
|
|
Miłosz001 napisał/a: |
Nie ma czegoś takiego jak jednoczesne ładowanie i rozładowanie. Prąd nie może płynąć w obie strony na raz. |
Upraszczasz...
Bilans łądowania/rozladowania może być dla aku ujemny lub dodatni. Ale ładowanie (amperomierz) w linii zasilania pokazuje prąd i drugi amperowierz na wyjściu aku do sterownika tez pokazuje inny prąd.
Nadto co istotne to w czasie jazdy te parametry sa b.zmienne (bo rower jedzie, bez wspomagania, pod górę a światło pada z dużą skutecznością lub wręcz przeciwnie są chmury itp) czyli raz jest przewaga jednego a raz drugiego. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
AlexWest
młodzik
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2018
|
|
|
Pochwal sie na forum tym rowerem jak już złożysz ciekawym jakie bedzie miał osiagi i jak jak to technicznie rozwiążesz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|