ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak przerobić na większą prędkość?
Autor Wiadomość
BatoryJan 
początkujący
Początkujący


Wiek: 55
Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 10
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018   Jak przerobić na większą prędkość?

Witam,
Mam fabryczny rower MIFA 28'' 250W 36V silnik przekładniowy z przodu.
Czy jeśli wymienię sam sterownik i dokupię nowy wyświetlacz, np KT LCD 3, to czy wtedy będzie można odblokować ograniczenie do 25 km/h?
_________________
Zestaw S1000 48V
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018   

Witam,
Prędkość w silnikach wynika z napięcia oraz ewentalnego ograniczenia w sterowniku. Jeżeli rower jest fabrycznie zblokowany przekładnia na ty samym napięciu i mocy zasilana ze sterownika bez blokady pojedzie szybciej. Poszukaj informacji o samym silniku jakie ma przełożenie V/km (volt na kilometr). Wtedy będzie jasne co Ci potrzeba.
Syn jeździ na przekładniówce 36V 250W i z nim rower leci około 35km/h na pełnej baterii.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018   

Ja uważam,że wystarczy jedynie zwiększyć napięcie baterii na "następny poziom" czyli założyć baterię 48V (13sXp) zamiast obecnej 36V (10sXp) i pojedzie ok.35 km/godz. Sterownik powinien wytrzymać, ale warto sprawdzić na jakie napięcie są elektrolity (kondensatory) w sterowniku,jeśli na 63V to i mosfety powinny być na 55V a to już niczym nie grozi.Może jedynie "fałszować" wskazanie poziomu naładowania baterii ale i z tym można dać sobie radę w prosty sposób.Gdyby było trochę więcej informacji o silniku,sterowniku i ew.baterii (zdjęcia) to i porady były by pełniejsze.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018   

Czym innym jest ograniczenie wspomagania do 25 km/godz a czy innym max napiecie aku.
Przy odblokowaniu wspomagania, dla 36V czyli de facto 42 V i 15A da się pojechac 33-35 km /godz a dla 48V czyli de facto 54V, predkosc max przekroczy 40 km/godz.
Oczywiscie w obu przypadkach gdy aku ma odpowiednią pojemność a konstrujcja/ogniww nie przysiadaja pod obciazeniem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018   

Reasumując - potrzeba więcej informacji o silniku. A samo odbokowanie sterownika / montaż odblokowanego dla 36V powinien przyspieszyć maszynę :twisted:
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018   

Odblokowanie sterownika to nie zawsze jest taka prosta sprawa, gdyż typów i rodzai sterowników jest "pierdylion". Jedne oparte na różnego rodzaju procesorach a inne,prostsze, na specjalizowanych driverach.Czasem wystarczy rozłączyć dwa kabelki a czasem zmienić oprogramowanie procesora. Ja podałem najprostszą,uniwersalną i skuteczną metodę a ty jak już poznasz swój rower na tyle, że będziesz wiedział co i jak odblokować to to zrobisz, być może skutecznie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group