ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
trwałość popularnych midów

mida mam:
bafang
76%
 76%  [ 30 ]
tonghsheng
7%
 7%  [ 3 ]
inny
15%
 15%  [ 6 ]
Głosowań: 39
Wszystkich Głosów: 39

Autor Wiadomość
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2018   

leszcz napisał/a:
Seryjne midy są tragicznie głośne.

Może to cię utwierdzi https://www.youtube.com/watch?v=DqlB6Lumtlk


Ściema. Mój jest bezgłośny (wiatr, szum gum jest głośniejszy) lub bardzo cichy.
Aby go usłyszeć muszę jechać bardzo wolno na manetce przy wysokiej kadencji.
Inaczej jest baaaardzo cichy.
Gościu z linka na youtube niech posłucha kilku, a potem się wypowiada - bo w ten sposób generalizując manipuluje nieświadomie.
Ja mam Bafanga.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2018   

Bafang jest OK. Tu chodzi o Shimano/Bosh. Jeździłem seryjnym Scottem. TRA GE DIA. Jak samochodziki bulwarowe dla dzieci. Kto to kupuje? Seniorzy?
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Jonszta 
początkujący


Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 49
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018   

Czytając forum coraz bardziej jestem przekonany ,że większość uznaje tylko dziwactwa z ramą jak z motocykla mniejszym kołem z tyłu i silnikiem powyżej 1 kv dla mnie to kompletne zaprzeczenie roweru który jakby nie było służy do zmęczenia się i dania czegoś od siebie a tego wymaga każdy silnik mid. Jeździłem na różnych rowerach z centralnym silnikiem praktycznie każdej firmy (pracuję w serwisie i składam rowery na sklep) jak i na rowerach seryjnych z silnikami w kole, i to rozwiązanie jest dla mnie jakimś żartem który tłumaczy jedynie cena w górach gdzie mieszkam nawet już nie liczę ile miałem reklamacji w tym roku a to sterownik spalony albo sie grzeje i się wyłącza same kłopoty. Za to silniki centralne poza shimano który na każdy sprzedany dostaje potwornych luzów na korbie, nie sprawiają żadnych problemów. Poza tym jak czytam posty o tym ze ktoś nie poto wkłada silnik 5kv żeby pedałować to należy sie zastanowić czy chce się jeździć na rowerze czy już prawie motocyklu który ma pedały właściwie na ozdobę.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 20 Paź, 2018   

Jonszta napisał/a:
Czytając forum coraz bardziej jestem przekonany ,że większość uznaje tylko dziwactwa z ramą jak z motocykla mniejszym kołem z tyłu i silnikiem powyżej 1 kv dla mnie to kompletne zaprzeczenie roweru który jakby nie było służy do zmęczenia się i dania czegoś od siebie
no to kolego pomyliłeś fora tu jest forum dla wszystkich miłosników/posiadaczy rowerów elektrycznych każdego typu a nie forum wyznawców jedynie słusznych midów ... zastanawiające że większość posiadaczy midów przejawia objawy skrajnego fanatyzmu/fundamentalizmu mieniąc się wyznawcami jedynie słusznego napędu elektrycznego typu mid skad to sie bierze??? na szczęście sam odpowiadasz
Jonszta napisał/a:
pracuję w serwisie i składam rowery na sklep
cześć to tak jak ty zyje ze sprzedaży i serwisowania fabrycznych konstrukcji które napędzają żałośnie słabe 250W silniczki a że najlepiej te słabość ukrywa przekładnia to gro fabrycznych konstrukcji właśnie ma ten typ napędu. Nie bez znaczenia jest tu tez fakt niszczenia przez napędy typu mid napedu roweru co jest na rękę producentom, sprzedawcom i serwisantom :P
w dalszej części zgadzam się z tobą po to sie kupuje rower elektryczny żeby sie nie "namachac" i pedała mógł by mieć tylko do ozdoby . Stygmatyzowanie tutaj wyłącznie posiadaczy konstrukcji customowych o dużych mocach jest wybiórczym i nierównym traktowaniem rowerów o różnym typie napędu i mocy bo midy robia to samo co mocne huby tylko wolniej.
trzeba rozróżnić rower od roweru elektrycznego i od elektrycznego popylacza z podnóżkami zrobionych z korby rowerowej :P .
Moim zdaniem rower to rower żadnych silników ,
rower elektryczny to rower z silnikiem elektrycznym pracującym w trybie pass oraz którego konstrukcja umożliwia poruszanie sie nim sprawne na dłuższych dystansach po wyczerpaniu sie baterii tylko za pomoca tylko siły mięśni,
jesli e-rower po wyczerpaniu baterii zabija swojego kierującego przy próbie napędzania go siła mieśni to juz moim zdaniem motorower/motocykl elektryczny z pedałami ..jak to chcesz do ozdoby.
 
 
Exar1138 
początkujący


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018   

A ja mam 2 rowery. Jeden z silnikiem przekładniowym w kole, który idealnie nadaje się do jazdy po mieście, do pracy. A drugi to fat mid bbshd, który służy mi do trenowania i szybkiej jazdy po lesie. Nie ma co się kłócić który napęd jest lepszy, bo każdy z nich ma inne zastosowanie i inna charakterystykę jazdy. Z obu jestem równie zadowolony 😀
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018   

Exar1138 jestem tego samego zdania każdy napęd ma swoje wady i zalety oraz zastosowanie wybrałem huba BP bo jestem leniwy :P a hub BP jest bezobsługowy( żadnego smarowani przekładni) , nie generuje dodatkowych kosztów związanych z przyspieszonym zużyciem łańcucha i kasety i daje mi moc wystarczającą (1,5kW ) by żwawo pomykać 150kg "zestawem jezdnym" ofc nie jest ideałem ma swoje wady tendencja do przegrzewania sie przy wolnej jeździe, niska efektywność przy niskich prędkościach , i wyższe zużycie energii z tego wynikające , ale ani hub P , ani nawet mocny mid mi tego wszystkiego nie da co oferuje mocny hub BP w ramach tego samego budżetu stad mój wybór.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018   

Inc0, a po deszczach nie rdzewieje?
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018   

A wiesz leszczu sam jestem ciekawy , specyjalnie jakoś nie przepadam jazdy w deszczu aczkolwiek nie dało się uniknąć tej "przyjemnosci". Czy mój konkretny egzemplarz "ruda" chowa w środku nie wiem ale stojan alu przewodu Cu silkon nie naruszany wiec mam powody do umiarkowanego optymizmu .specjalnie dla ciebie przy okazji wklejania termika lub/ i czujnika temperatury gdy minie gwarancja rozbebeszę go i wkleję tu fotę ..ale to dopiero w marcu. no i zapomniał bym o jeszcze jednym walorze huba BP - nie wyje jak potępiona dusza :P
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

Wklej wklej bo tas co rok zaglada do środka więc dla mnie bezobsług huba to mit. Chyba że nie uwzględniasz jazdy na mokro. Przekładniówki słychać. Bafangi są bezgłośne
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

Tas eksploatuje extremalnie mocny silnik w extremalnie trudnym terenie i nie oszczędza zbytnio ani siebie ani sprzętu pomyka po górach błoto i przejazdy przez strumienie w takim terenie to norma wiec nie dziwne że zagląda do środka . Czy bezobsługowośc huba bp to mit no nie wiem , ale na pewno nie ma co smarować w środku huba BP ani nie trzeba pilnowac regularnie kondycji łańcucha . Wiec do czasu aż coś się zrypie lub nie wprowadza sie modyfikacji nie ma potrzeby/zalecenia zaglądać do środka a modyfikacje czy naprawy nie mozna porównywac do smarowania zgodnie z harmonogramem przekładni w midach i przekładniówkach. Puki co w bieżacym sezonie 3000 km nawinąłem na licznik i jedziemy dalej aż do mrozów . Deszczowcem nie jestem żeby z premedytacja wybierac sie na przejażdżke rowerem gdy pada deszcz ,wiec gdy pada wsiadam w blacharnie. Nie mniej zdarzyło sie że burza dorwała mnie w trakcie jazdy kilka razy , znacznie czasciej uskuteczniało sie jazde po mokrej drodze po opadach , lub zaliczało sie przejazd na "zjawe" przez mgłe poranna wiec wode moj hub widział , czego o błocie powiedzieć nie mogę ze wzgledu na szosowe/miejskie przeznaczenie roweru.
 
 
leszcz 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 861
Skąd: Rumia
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

Znalazłem. Tasowi chodziło o śnieg a mi o mit bezobsługowości hubów.
_________________
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

wybacz ale to dość naciągane jeśli sie robi co się robić nie powinno to sie ma co sie ma i tas wie że robi zle ale robi to z pełna premedytacja ..zapytaj go czy dla unikniecia remontów zamieni swojego huba na mida :P ...hm trochę z ta całkowita bezobsługowoscia huba BP to jest tez naciągane bo trzeba co jakis czas łożyska wymienić i simerigi , mozna rzucić trochę smaru na zapadki bębenka kasety od czasu do czasu... amoże nie powinno sie brac tego pod uwage bo ktos moze miec wersje na wolnobieg który nie jest zintegrowany na stałe z silnikiem jak kaseta ..nic wiecej mi do głowy nie przychodzi jesli chodzi o obsługe huba BP.
Dla mida mam pare pozycji smarowanie przekładni nr1 , nr2 , okresowo wymiana zebatek przekłądni , łożysk i simeringów uszczelek?? Czestsze wymiany napedu rowerowego też do tego doliczam z powodu przemożnego wpływu napędu typu mid na żywotnośc tych elementów.. i dlatego lenie mojego pokroju wybierają ...huba BP bo nie chce mi sie grzebac w silniku gdy słońce swieci ..wole uskuteczniać nawijanie kilometrów na licznik ,a kaske zamiast na kolejny naped rowerowy w sezonie wole na browara przeznaczyć.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

Inc0 napisał/a:
...Dla mida mam pare pozycji smarowanie przekładni nr1 , nr2 , okresowo wymiana zebatek przekłądni , łożysk i simeringów uszczelek?? Czestsze wymiany napedu rowerowego też do tego doliczam z powodu przemożnego wpływu napędu typu mid na żywotnośc tych elementów.. i dlatego lenie mojego pokroju wybierają ...huba BP bo nie chce mi sie grzebac w silniku gdy słońce swieci ..wole uskuteczniać nawijanie kilometrów na licznik ,a kaske zamiast na kolejny naped rowerowy w sezonie wole na browara przeznaczyć.


Ciekawi mnie skąd ci te bzdury o smarowaniu,żywotności itp. przyszły do głowy? Bo chyba nie z zaleceń fabrycznych. Silniki przekładniowe czy to midy czy huby są fabrycznie zaopatrzone w smar który ani się nie ulatnia ani nie wypływa więc starcza go na całe życie silnika. Ponieważ jest tam przekładnia i możliwość nasmarowania to niektórzy sądzą,że należy posmarować i to robią. Czasami trzeba posmarować gdy wymienia się jakiś element np.łożysko ale generalnie takiej potrzeby nie ma i fabryka tego nie nakazuje mając pewnie na uwadze, że może to przynieść więcej szkody niż pożytku.Natomiast gdy chodzi o awaryjność to popytaj ile hubów spalono a ile midów,ile uszkodzeń elektroniki (i rowerów) spowodował obrót osi w widełkach (blokada obrotu osi), ile energii bezpowrotnie się traci na grzanie itp.w hubach. Hub bezprzekładniowy to przeżytek techniki podobny do furmanki lub wozu drabiniastego napędzanego sieczkożercą.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

wibi alez jestem świadomy ile hubów zostało spalonych przez użytkowanie w niewłaściwy sposób lub brak właściwego zabezpieczenia osi przed obrotem w widełkach, ale ni w ząb nierozumiem dlaczego uważasz że czyjaś głupota lub niewiedza ma byc wadą silnika :P . jak zauwazyłes może, znam wady i zalety huba i mida a mój wybór popełniłem z premedytacja i w pełni świadomy wad i zalet wszystkich typów napędu .. btw prawidłowo eksploatowany mid zajedzie dalej niz prawidłowo eksploatoway hub BP? wątpie!
co do smarowania i całego zycia na jednym smarowaniu ,w hubie BP nie ma mechanizmów ruchomych tracych o siebie i zużywających sie. W midach ma to miejsce i smarowanie jest niezbedne i żeby nie wiem jaki złoty smar tamfabryka wsadziła nie jest on wieczny , każdy smar ulega starzeniu sie i z czasem traci swoje właściwości smarne , z czasem dodatkowo w miarę eksploatacji pojawiają sie wnim drobiny zanieczyszczeń które powstaja w wyniku pracy przekłądni ,to normalne zjawisko w każdym mechanizmie ruchomym a że smar to nie olej i nie wypłucze ich tylko będzie te drobiny "nosic " w sobie przyspieszając zużycie przekładni, tylko idiota regularnie go nie wymienia żeby sie pozbyc tego co nazbierał . Producent tego nie zaleca bo może mu sie to opłaca? lub/i wychodzi z założenia że ma wytrzymac do końca gwarancji a jak sie rozleci to bedzie juz po gwarancji i kupisz nowa przekładnie lub nowy silnik. Wiec sie pytam wibi ile km przejedzie mid nigdy nie smarowany od nowości ? a ile regularnie smarowany , :P
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

Inc0 napisał/a:
...Wiec sie pytam wibi ile km przejedzie mid nigdy nie smarowany od nowości ? a ile regularnie smarowany , :P

Odpowiedź jest bardzo prosta,przejadą albo tyle samo albo ten nie smarowany więcej.Zapytasz dlaczego? ano dlatego, że fabryka smaruje na pewno właściwym smarem dla danej konstrukcji a użytkownik tym co ma lub tym co mu się wydaje odpowiednie.Jeśli zaś chodzi o zasięg to MID na takiej samej pojemności baterii przejedzie znacznie dalej,oczywiście w "użytkowych" warunkach a nie laboratoryjnych o stałej prędkości. Mid i przekładniowe silniki pracują w warunkach w miarę optymalnych, przez co mało się grzeją i ich żywotność oraz "kultura pracy" z tego właśnie powodu, spowodowała powszechne odejście od przestarzałej i ciężkiej konstrukcji jaką jest HUB. Tak się dzieje na całym Świecie chociaż do puki znajdą się amatorzy konstrukcji muzealnych, którzy taki produkt kupią to Chińczycy będą je produkowali, ale już nie Światowe firmy,bo te albo padły albo zmieniły produkt na MIDy lub przekładniowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group