trwałość popularnych midów |
mida mam: |
bafang |
|
76% |
[ 30 ] |
tonghsheng |
|
7% |
[ 3 ] |
inny |
|
15% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 39 |
Wszystkich Głosów: 39 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018
|
|
|
czyli taki np hajbajk xduro za 16 ptysi to do solidnej wspinaczki się nie nada z racji słabego motorka ?? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018
|
|
|
nie wiem co rozumiesz pod pojeciem hibajk xduro jesli fabryczna konstrukcje za 16tysi czyli 250W ( opcjonalnie po zdjeciu blokady moze nawet 1kw to sory ale wole za te kase cos z cyklonbike wybrac na solidnym hubie będzie en razy lepiej szybciej dalej ... i ofc "ilegalen" XD |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018
|
|
|
z brzegu przyklad - https://www.dobrerowery.p...QhoC-pAQAvD_BwE
nie chce porównywać do falkona bo falkony to z rowerami maja mało wspólnego (pedały maja i tyle) chodzi mi o to czy taki fabryczny rower na gruby kesz nie nada się do wspinaczki bo ma za slaby motor ??? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018
|
|
|
Do wspinaczki bbshd + odpowiednio mała z przodu i duża z tyłu i raczej nic tego nie pobije. Kolego moim Leśnikiem na bbs02 ustawionym na 15A (max 700W mocy) podjeżdżam z baterią 12s6p (ok 4kg) - czyli w sumie rower+bateria ok 20kg - na stok 30%. I to na blacie 44T przód i 32T tył.
Więc dając jakieś 36T(lekkie) na przód i > 40T na tył + BBSHD (2000W) to chyba na pionowe ściany możesz wjeżdżać. |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018
|
|
|
To i ja dołożę swoje 3 grosze do dyskusji. Żeby rozpędzić huba do prędkości przy których się nie spali potrzeba w miarę równej drogi, albo się inwestuje w konstrukcje, która przypomina motocykl terenowy, a to i tak nie pozwala wszędzie wjechać. Zresztą podejrzewam, że większość jedzie rowerem do lasu sobie spokojnie pojeździć, a nie przelecieć przez las w kilka minut.
Ale dyskusja, który napęd jest lepszy, bez zdefiniowania do czego, jest bez sensu.
Ja stoję na stanowisku, że jak ktoś chce jeździć spokojnie po lesie i górach, to MID. Jak ktoś chce szaleć po górach (ala tas i ekipa z podbeskidzia) lub jeździć bardzo szybko po płaskim, to HUB. |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018
|
|
|
generalnie mi się rozchodzi o w miarę lekki i sensownie kosztujący rower który można jakby co przenieść i na bagażnik wsadzić . tu chyba jedynie jakiś mid ? jazda po lesie - jura np - piachy i wspinanie czasami ostre nawet |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2018
|
|
|
Jeśli ma być lekki ze by dało sie go wnieść po schodach i ma sobie radzic w lekkim terenie i nie masakrować napędu roweru to niezbyt mocna 500 -750W ale lekka konstrukcja z silnikiem przekładniowym w kole spełni te warunki.
Jesli ma być lekki żeby dalo sie go wnieść po schodach i nie robi na tobie wrażenia wyższa cena zakupu mida oraz przyspieszone zużycie łańcucha kasety, przerzutki i blatu a ma radzić sobie na stromych podjazdach to tylko midem 750-1000W sie wyskrobiesz na konkretne góry. |
|
|
|
|
Roswell
młodzik
Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 89 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2018
|
|
|
Silniki Boscha wcale nie mają 250W mocy maksymalnej, te 250W odnosi się do mocy nominalnej, ale moc maksymalna jest większa i nie wymaga żadnego odblokowywania (zdjęcie blokady jedynie umożliwia jazdę z wspomaganiem powyżej 25km/h). Aktualna linia silników Boscha w zależności od modelu dysponuje mocą maksymalną 295-600W
@pxl666 jeśli chcesz coś do wspinaczki to mocniejsze bafangi powinny już wystarczyć, ale jeśli chcesz sobie np. poszaleć dla frajdy po lesie z ciasnymi zakrętami itp. to rozważył bym na Twoim miejscu jakiś rower z silnikiem bosch performance cx |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2018
|
|
|
Nie mylić mocy ciągłej zależnej od instalacji, z mocą nominalna która określił producent w dokumentacji silnika z i mocą maksymalna/chwilową jaka sie przytrafia przy ruszaniu i ostrym przyspieszniu . Legalne konstrukcje muszą mieć nie więcej niż 250W mocy ciągłej w peaku mogą mieć i maja więcej . |
|
|
|
|
Roswell
młodzik
Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 89 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2018
|
|
|
Mam wrażenie że nie masz żadnego doświadczenia z takimi rowerami.
Tu jest artykuł który to wg mnie dobrze wyjaśnia:
http://samochodyelektrycz...elektryczne.htm
a tutaj najważniejszy fragment:
Cytat: | Warto zauważyć, że ustawodawca ograniczył jedynie moc ciągłą silnika, nic nie wspominając o mocy maksymalnej (chwilowej), co w przypadku silników elektrycznych pozostawia furtkę pozwalającą w praktyce na pracę z większą mocą (przez pewien czas aż do osiągnięcia maksymalnej dopuszczalnej temperatury maszyny albo ograniczeń programowych kontrolera). Jaką i jak długo? Można wyobrazić sobie zastosowanie napędu, który będzie mógł chwilowo rozwijać moc kilkuset W, gdzie "chwilowo" może oznaczać na przykład godzinę. |
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2018
|
|
|
na fabrycznym midzie zrobiłem więcej km niz ty masz postów:P - chciałem kupic takie ustrojstwo od znajomego dał mi go do przetestowania na weekend oddałem jeszcze tego samego dnia -nie zachwycił mnie . Odnoszę wrażenie że nie posiadłeś umiejętności czytania ze zrozumieniem. |
|
|
|
|
szulik
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2018 Posty: 11 Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2018
|
|
|
leszcz napisał/a: | Więc dając jakieś 36T(lekkie) na przód i > 40T na tył + BBSHD (2000W) to chyba na pionowe ściany możesz wjeżdżać. |
Mi sprzedawca odradził Lekkie 36T bo w wielu konfiguracjach łańcuch może haczyć o obudowę BBSHD.
Kupiłem 42T i na potrzeby jazdy pod górę na padniętej baterii zmieniłem kasetę na 11-40 (8 przełożeń). Na kołach 29" daję radę wszędzie. Zdarzyło mi się prawie zlecieć z roweru do tyłu pod bardzo stromą górę bo oderwało przód od ziemi, a do tego momentu silnik ciągnął bezproblemowo.
Wystarczy po kalkulatorach poprzeliczać jakie przełożenia brać.
PS. podpisuję się pod stwierdzeniem, że MIDy są idealne do spokojnej/normalnej jazdy po płaskim i sporych wzniesieniach. Do jakichś szaleństw offroad pewnie inne typy napędów są lepsze. |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2018
|
|
|
Dopiszę się do listy użytkowników - u mnie Bafang BBS02.
Od 12.2016 do teraz zrobione prawie 5 000 km. Bez awarii, zwiększonej głośności i takich tam.
Nie smarowałem go, czekam na ostrzeżenie w postaci hałasu.
Otworzyłem tylko raz, żeby zainstalować termometr - pilnuję, żeby nie przekroczyć na nim 50 C.
Zdarzyło się kilka razy tego lata - w cieniu 35C, na słońcu pewnie 50C i długi stromy podjazd.
Prąd mam ograniczony do 18A (ok. 700W), ale 90% jazdy to prąd max 11A (czyli mniej więcej
to znamionowe 350-400W). Napęd (łańcuch, z tyłu piasta 8-biegowa) cały czas ten sam.
Mimo umiarkowanej mocy wjeżdżam na wzniesienia po 15%. Tyle, że wolno i z moim lekkim wspomaganiem.
Ogólnie super, niesamowite uczucie, kiedy wtaczam się na przewyższenie typu 500m i oglądam świat z góry : )
KM. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
|