ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
trwałość popularnych midów

mida mam:
bafang
78%
 78%  [ 25 ]
tonghsheng
6%
 6%  [ 2 ]
inny
15%
 15%  [ 5 ]
Głosowań: 32
Wszystkich Głosów: 32

Autor Wiadomość
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018   

Exar1138 napisał/a:
No dobra ale czy zwykle tarcze rowerowe mają taki kształt, aby zapewniały dobry offset po założeniu na silnik bafanga? .


Otóż to. Blat zdawczy przykręcony jest do koła przekładniowego.
Wielkość tego koła sprawia, że nie jest technicznie możliwe wykonanie zębatki mniejszej niż
42T o dużym offsecie, która nie będzie przycierać o obudowę koła przekładniowego.

Owszem, że są adaptery wszelakie, ale offset dla zębatki zdawczej 32T czy 38T, montowanej za za adapterem, to jedynie 5 do 8 mm. Taka kombinacja sprawia, że przy kasecie 9 rz. tracimy pierwsze 3 przełożenia i narażamy się na notoryczne spadki łańcucha.

Dlatego lepszym wyjściem jest stosowanie blatu fabrycznego 44T lub 42T akcesoryjnego,
ale pójść w większe koronki kasety - standardowe shimano dla 9 rzędów to 34T, 36T.
Istnieją kasety SRAM lub innej marki o koronkach 40,44 czy nawet 50T, ale nie wiem, jaka przerzutka o rozsądnej cenie to obsłuży.

Poza tym, moment silnika działający na tak dużą koronkę może ją zwichrować lub połamać [aluminium].
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Exar1138 
początkujący


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018   

No i grubość łańcucha. Przy bafangu to bardzo istotna sprawa. Kasety powyżej 8rz mają łańcuchy cienkie niczym makaron spaghetti ;) Lepiej pójść w kasety 6,7 lub 8rz. Łańcuch jest grubszy i zarazem też mocniejszy.

Skoro jesteśmy już przy temacie kaset, to jaka byście polecieli tylną przerzutekę do roweru mtb i kasety 8rz?
Aktualnie posiadam Shimano Acera, ale niestety jej działanie jest dość kiepskie, a przy gear sensorze szybkość przerzucania łańcucha na następny bieg jest dość istotna.

Nigdy jeszcze nie miałam osprzętu firmy Sram. Mieliście już kiedyś styczność z tym sprzętem? Jeśli tak to jaki model od nich byście polecieli?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 554
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018   

fajnie się czyta wasze post chłopaki pełen szacun ile wysiłku wkładacie w swoje konstrukcje by w ogóle zacząć jeździć
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Sob 10 Lis, 2018   

Inc0 napisał/a:
fajnie się czyta wasze post chłopaki Obrazekpełen szacun ile wysiłku wkładacie w swoje konstrukcje by w ogóle zacząć jeździć


Jeżdżę cały czas. Jutro o 8:00 100 km po Katowicach.

https://www.bikemap.net/en/r/4421484/

Tylko w tym sezonie trochę słabo - jedynie 2000 km.
Ale rama już 15 000 km przejechała.



Edit: Katowice zjeżdżone

_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
maruda325 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 7
Skąd: Londyn
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018   

Co do trwałości.
Posiadam zestaw Bbshd bateria 17.5Ah 52v przejechałem narazie około 150km i jak narazie wszystko ok, ale żeby nie było tak wesoło zastanawia mnie jedną kwestia.
Lubię prędkość i raczej jeżdżę szybko i jest mały problem bo nie wiem czy dobrze dobieram biegi jadąc pod górę, tzn staram się zawsze redukować ale nie wiem czy wystarczająco? Na silniku nie słyszę jakiś dziwnych dźwięków czy czegoś takiego jak by sobie nie radził. Korzystam często że wspomagania 7 czasem 9. nie zauważyłem żeby silnik się grzał raczej jest zimny, natomiast bateria ma około 40° ale nie wszędzie tylko raczej w środku.( mierzone termometrem laserowym)
Pytanie czy mogę tak jeździć i się nie przejmować? po czym poznajcie że już jest silnikowi za ciężko i trzeba redukować biegi ?
Czy częste używanie 7 lub wyższego stopnia wspomagania może spalić regulator lub silnik albo uszkodzić baterie?
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018   

maruda325 napisał/a:
Co do trwałości.
że już jest silnikowi za ciężko i trzeba redukować biegi ?
Czy częste używanie 7 lub wyższego stopnia wspomagania może spalić regulator lub silnik albo uszkodzić baterie?


Z tego co czytałem na ten temat,
istotą napędów centralnych, w korbie,

jest wspomaganie rowerzysty w utrzymaniu prawidłowej kadencji 80-90 obr/min

i takie obroty powinny być optymalne dla silnika.

Sterownik pozwala na pracę silnika w zakresie bodajże od 60 obr. do 120 obr [przepustnica].

Im większe obroty, tym mniejsze obciążenia na przekładniach.


W "normalnym" rowerze unika się jazdy siłowej z małą kadencja i dużym obciążeniem napędu.
Cierpi łańcuch i kolana.
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
maruda325 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 7
Skąd: Londyn
Wysłany: Czw 15 Lis, 2018   

Rozumiem czyli trzeba utrzymywać wysoką kadencję i będzie ok.
Bbshd ma tą "wadę" że ma dość mocy i nie jest tak odczuwalne kiedy to dusi :wink:
 
 
johnynl 
młodzik


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 51
Skąd: Tilburg
Wysłany: Wto 11 Gru, 2018   

Witam, co sądzicie o założeniu zamiast kasety napędu shimano alfine 11,czy to się sprawdzi z bafangiem?
http://e-bmx.pl/opis/id,8934434/
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

johnynl napisał/a:
Witam, co sądzicie o założeniu zamiast kasety napędu shimano alfine 11,czy to się sprawdzi z bafangiem?
http://e-bmx.pl/opis/id,8934434/


Grubo - trzeba mieć fantazję, fantazję i pieniądze...

https://www.youtube.com/watch?v=N6n10p5eDKM

https://www.youtube.com/watch?v=ceYnTniZUVk

Moje zdanie jest takie - im więcej biegów, tym delikatniejsze części.
Sam będę testował tradycyjne alivio 9 biegowe.
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
johnynl 
młodzik


Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 51
Skąd: Tilburg
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

Cytat:
Sam będę testował tradycyjne alivio 9 biegowe.


A to nie lepiej od razu kasetę 8 rzedowa? Tam to chyba też wejdzie ten szerszy łańcuch co do kaset 6,7 rzedowych,jaj się mylę to poprawcie mnie .
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

johnynl napisał/a:
Cytat:
Sam będę testował tradycyjne alivio 9 biegowe.


A to nie lepiej od razu kasetę 8 rzedowa? Tam to chyba też wejdzie ten szerszy łańcuch co do kaset 6,7 rzedowych,jaj się mylę to poprawcie mnie .


W zeszłym roku zmieniłem sobie napęd na 9 biegowy.
I klamkomanetki.
Żal mi z tego rezygnować.
Jak się nie sprawdzi to wywalę.

Już zamontowałem kasetę z 29'er 12-36.

Na początku będę jeździł delikatnie ze skuwaczem i spinkami w kieszeni.
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Maciek406 
początkujący


Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 2
Skąd: Busko Zdrój
Wysłany: Czw 16 Maj, 2019   

Witam Panowie jestem nowy i proszę o pomoc! Chce kupić na Aliexpress Silnik Bafang 1000W BBSHD z Bateria 17,5 ah 52V niby ta bateria ma ogniwa o pjemności 3500mha (czy to prawda nie wiem) Całość chce wsadzić do Fulla Rockraider AM 100 na kołach 29 suport na Pressfit - podobno sa adaptery do tego silnika ale nie widziałem na Alli będzie pasować ?

1,Pierwsza sprawa chce jeździć tylko po lesie nie interesuja mnie wyścigi uliczne od tego mam rower szosowy jaka mam kupić przednią tarcze 44 ?

2. Jaki jest faktyczny zasięg km ? na tej oryginalnej baterii od chińczyków w ciężkim terenie podjazdy błocie jak to w lesie bywa.

3, Warto kupować zestaw z ta baterią czy jest w Polsce ktoś kto sprzeda mi baterię lepszą taniej ? Albo mocniejsza ?? ( proszę o namiary linki itd)

4, Czy te silnik w zwykłej mufie gdzie jest suport wkręcany nie zniszczy gwintów na mocowanie misek po dłuższym użytkowaniu bo mam inny rower i nie wykluczone ze gdyby mi sie odwidziała jazda z napędem elektrycznym to chciałbym powrócić do zwykłego napędu

5. Da się ten silnik zainstalować w mufie na Pressfit ? ( widziałem film na YT jak facet to montuje w taka mufe ale używa jakiegoś adaptera którego nigdzie nie znalazłem )

6. Podajcie przebiegi km na pełnym naładowaniu w terenie Bafangach oraz jakie macie baterie
 
 
dar.k 
początkujący


Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Mielec
  Wysłany: Czw 16 Maj, 2019   

1, Las lasem, ale większa prędkość maksymalna zawsze się przyda. Mam 48 i żałuję, że nie wziąłem 52. Weź 52 i jak będzie za duża, to się zamienimy https://forum.arbiter.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon6.gif
Żart, i tak nie spasuje do mojego bbs02.

2. Odradzam oszukaną baterię od Chińczyka, będziesz żałował - baterię po prostu kup od kogoś sprawdzonego z forum.
Zasięg przy upalaniu w terenie mocno spada, ponadto bardzo istotne jest ile ważysz i ile mierzysz wzrostu, wiem po sobie https://forum.arbiter.pl/templates/subSilver/images/ranks/icon/icon11.gif

3, j.w. Oferty masz na forum w ogłoszeniach, ewentualnie pisz na priv.

4, Silnik się lubi luzować, aż się go w końcu porządnie nie dokreci. Czy zniszczy gwint? Chyba nie.
 
 
Maciek406 
początkujący


Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 2
Skąd: Busko Zdrój
Wysłany: Pią 17 Maj, 2019   

Cześć Dar.k Moja waga to 80kg +/- 2kg. Jaka masz baterię i skąd jaki robisz zasięg w terenie ?
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 9 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 255
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 17 Maj, 2019   

Jakoś nie czuję jazdy po lesie ponad 50km/h :grin:
Teren masz b. górzysty? to 44 T da radę. do kół 29 to i 42T może być rozsądne
Ja bym zasięg traktował drugorzędnie. Ponad 100 km latania po lesie to trzeba mieć dłonie kamieniarza :smile:
Jeśli chodzi o baterie, może być różnie: chińczyk sprzedał 30 mln elektryków w zeszłym roku, wszystkie oszukane? Co by nie pisać to mają doświadczenie w temacie.
Na forum można "dogadać' konkretną baterię zrobioną pod potrzeby, to duży plus.
Chociaż może lepiej kupić tańszą baterię a zainwestować w kask wypasiony? :smile:
Ta bateria to ca 900 wh licząc 10Wh na 1km to do ok. 100 km powinieneś wyrobić spoko z pedałowaniem. Na manetce grubo mniej.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group