ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02B 250w 36v
Autor Wiadomość
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   Bafang BBS02B 250w 36v

Witam, w czerwcu zakupiłem handbike XCR (zdjęcie w załączniku) ze wspomaganiem elektrycznym Bafang bbs01b 250w 36v, bateria DLG Trapez 36V 11AH na ogniwach samsunga ICR18650-22F i wyświetlaczem Dillenger C965.

Przy ostatnich dwóch przejażdżkach po około 15-18km zdarzyło mi się, że silnik i wyświetlacz się po prostu wyłączył, pierwsza myśl to, że bateria się rozładowała, ale po wyłączeniu baterii na parę minut udało mi się go włączyć, dojechać na garaż (2km + stroma górka około 200m) i bateria pokazywała ponad połowę energii. Druga moja myśl to, że mógł się przegrzać (było dość gorąco i duszno), ale dotykając go ręką w ogóle nie wydawał się gorący.

Kolega sprawdzał napięcie baterii to w połowie naładowana miała około 38V, nie orientuje się ile powinna mieć, może mi ktoś podpowie jakie napięcie powinna mieć w pełni/połowie naładowana.

Proszę Was o pomoc, bo do producenta roweru mam ponad 600km, transport takiego dużego roweru jest bardzo trudny, a nie chciałbym go rozbierać i wysyłać w częściach, żeby go sprawdzili. Dlatego próbuję na razie własnymi siłami wyeliminować możliwe usterki.

33430119_2053086001633422_198025454366490624_o.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 371 raz(y) 590,16 KB

Ostatnio zmieniony przez thevirusplw Czw 30 Sie, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

Moim skromnym zdaniem winne są ogniwa użyte w tej baterii. Z powodu słabych ogniw (nie znaczy uszkodzonych, są po prostu za słabe to tego silnika) prąd zostaje odcięty.
Maksymalny prąd sterownika 15A dzielone na 5 ogniw równolegle daje 3A z ogniwa, a katalogowo można na maksa (to tylko teoria) 4400 mAh z jednego ogniwa - w praktyce może 2000 mAh aby kaskadowo nie spadło napięcie (po odłączeniu prądu rzeczą normalną wzrośnie).
Co bym zrobił? Nic. Jeździł wolniej, mniej żwawo i tyle. Teoretycznie można spróbować zareklamować baterię - wkrótce koniec sezonu. Może fuksem się uda i wtedy dopłacić do lepszych ogniw.
Pomyślałbym w przyszłości o zwróceniu się do kolegów na forum regenerujących baterię - i wtedy zero problemów.
Może kupiłbym drugą baterią u glebora z forum - wtedy będziesz na 100% zadowolony. Zresztą zapytaj Jego - to kopalnia wiedzy na temat baterii.
Kolegi ogniwa (ICR18650-22F) nadają się co najwyżej do słabszych latarek.
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

Czyli mam rozumieć, że nic z tym nie zrobię i jedynym słusznym wyjściem jest kupić lepszy akumulator? W takim razie muszę pomyśleć nad zakupem drugiej baterii jak tylko uda mi się odłożyć trochę pieniędzy..
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

thevirusplw napisał/a:
Czyli mam rozumieć, że nic z tym nie zrobię i jedynym słusznym wyjściem jest kupić lepszy akumulator? W takim razie muszę pomyśleć nad zakupem drugiej baterii jak tylko uda mi się odłożyć trochę pieniędzy..


Poczekaj, aż użytkownik glebor Ci odpowie. To wyrocznia w tej sprawie. Napisz do niego na priv.
Ciekawe czy potwierdzi co powiedziałem? Poczekajmy.
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon 27 Sie, 2018   

Z tego co czytałem, jest chwilowo na urlopie. Jak wróci to się do niego odezwę, dzięki.

A tak swoja droga zauważyłem, że problem występuje dopiero jak bateria jest mniej więcej wyładowana w połowie, po naładowaniu do pełna mogę jeździć na najwyższym biegu bez problemów. Może przeprogramowanie silnika by pomogło? Trochę mu zmniejszyć pobór prądu i limit napięcia przy którym się wyłącza?
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Nie masz może na wyświetlaczu wskazanie napięcia żeby zobaczyć czy siada pod obciążeniem?
Jeśli nie to zapytaj kogoś o miernik uniwersalny i zmierzcie spadek napięcia pod obciążeniem.
Nie musi być winna bateria.
Może jakiś kiepski styk.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Stawiam na baterię.
Myślę, że jak masz gwarancję, to oddać do sklepu.
Jak jeździsz i bateria odcina, to zachowuje się tak, jakby padły jakieś ogniwa w sekcji. Jak ci odetnie, odepnij wtyczke od BMSa i pomierz, czy napięcie na celach są równe. (mierz nie po naładowaniu aku tylko zaraz jak ci odetnie rower).

Może w baterii jest padnięte ogniwo ,może nie ma BMSa ;) bo znam firmy, co nie wkładają, bo po co na baterie jest 3 miesiące GW, a potem niech się klient martwi... Ogólnie sporo chińskich baterii nadal jest robione bez BMSa, jest to niedupuszczalne i niebezpieczne, ale chińczyk najlepiej wie, na czym robić kase...

Zmierz, jak jedna cela ma niższe napięcie niż pozostałe przy odcięciu (a pewnie ma) to zostaje naprawa i diagnostyka lub zakup nowej, wszystko zależy od ilości cykli. Jeżeli bateria jest nowa (ma do 20 cykli) można z powodzeniem wymieniać ogniwa. Jeżeli ma już 100-200 cykli to pojemnościowo nawet ogniwa tej samej firmy i model będzie miał inne parametry i nie będzie to śmigać :???:
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Szczerze mówiąc ładowałem ją może 10 razy, przejechałem około 300km.
Nie wiem czy dam radę to samemu zrobić bo jestem tetraplegikiem (złamałem kręgosłup, porażenie czerto-kończynowe), a druga sprawa to nie wiem jak jest z gwarancja, może bym ja w takim wypadku po prostu zareklamował i kupił porządną u Ciebie?

Kolega jedynie sprawdzał mi napięcie przy stanie około połowy naładowania to było 38.2V, ale nie bezpośrednio po jeździe tylko na drugi dzień.

Z tego co czytałem to ta bateria ma BMS. Szkoda, że przed zakupem się nie zapoznałem z tym forum bo za tego śmiecia zapłaciłem prawie 1800zł...

slow napisał/a:
Nie masz może na wyświetlaczu wskazanie napięcia żeby zobaczyć czy siada pod obciążeniem?
Jeśli nie to zapytaj kogoś o miernik uniwersalny i zmierzcie spadek napięcia pod obciążeniem.
Nie musi być winna bateria.
Może jakiś kiepski styk.

Nie mam, sprawdzałem styki to na oko wszystko wygląda dobrze, ale moim zdaniem to nie będzie styk bo jest to zbyt powtarzalne zawsze wyłącza się przy mniej więcej połowie baterii.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Wiekszy sens pomiaru jest bezposrednio po silnym obciazeniu albo w jego trakcie. To na 90% slaby aku, i nie masz szans go uzywac gdy ma w stanie spoczynku 38V. Bo wtedy pod obciazeniem jest pewnie 33-35V, w tym pewnie niektore segmenty mają tylko 3V lub ponizej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

Zmierz napięcie na celach zaraz po odcięciu zasilania. Jak są równe, to szukaj uwalonego styku.
Spadek napięcia dla różnych ogniw jest inny np. Mamy ogniwo sony VTC5 spadek przy 5A/ogniwo leci zazwyczaj do 4-4,05V
biorąc sobie sanyo GA może spaść do 3,85V przy 5A
jak masz samsungi 29E (chociaz nie powinno się ich obciążać 5A) ale na chwilę można masz 3,45V :)
LG MG1 2900 też próg leci w dół do 3,6V z 4,2 prawie od razu.
Oczywiście im mocniej napięcie siada, tym gorsze ogniwa/pakiet.

Ja pamiętam w BMXie złożonym na panasonic NCR18650A 16S5P i sterowniku 22A napięcie z 67,2V popełnym dodaniu gazu leciało do wartości ok 60V a jak było pod ostrzejszą górkę to i 58V pojawiało się nieraz. Spadków po 5 tys km nie było w zasięgu. Pakiet był ciepławy ok 50 stopni. Najgorsze, to cisnąć elektryka na upale i gorącą baterię w czarnej puszcze/skrzynce położyć na upale i świeżo po ciśnięciu podłączyć szybką ładowarkę :idea:

Wtedy ogniwa po jeździe mają powiedzmy 50stopni, położysz na upale z podłączoną ładowarką i kolejne 50 stopni nie problem, żeby aku dobiło a 100st.bardzo szybko niszczy aku
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

@glebor
Nie rozumiem tego: "Spadków po 5 tys km nie było w zasięgu"
To znaczy BMS odłączał koledze baterię (mowa o Panasonic NCR18650A)?
Ja mam 13S7P na Panasonic NCR18650A i widzę, że lepiej nie przekraczać 2,3 A z jednego ogniwa.
Inaczej napięcie leci na łeb, szkoda akumulatora. Do Bafanga starczy, zresztą to był mój pierwszy zrobiony akumulator.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 28 Sie, 2018   

BMS mi właśnie nie odłączał. Spadek na baterii te kilka voltów jest normalny, ale jeżeli coś odcina, to normalne nie jest :)


Tu masz przykładowy wykres. AKu naładowane na 4,2V po chwili ma 3,9V i z tego schodzi trochę parabolicznie w dół, wiec spadki są normalne, ale nie ma prawa odciąć.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

@gabor
Odciąć zawsze coś kiedyś musi - BMS lub sterownik silnika (np. przy 31V).
ICR18650-22F to lipa. Jak napięcie wynosi 3,8V/ogniwa połączone równolegle i z jednego ogniwa silnik ciągnie 3A (tyle bierze ten silnik z tematu na maksymalnym wspomaganiu), to nie może napięcie baterii spaść poniżej 31V? Po prostu przy takim natężeniu krzywa może nie jest taką parabolą (maks dla tych aku to 4,4A) tylko zaczyna lecieć na łeb w pewnym momencie. Sterownik Bafanga lub BMS odłącza baterię, napięcie rośnie i można dalej jechać (?). Zastanawiam się jedynie. Albo faktycznie jakieś ogniwo jest wadliwe - jak wspominałeś?
Ja uczę się, szukam odpowiedzi.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

klient napisał/a:

ICR18650-22F to lipa. Jak napięcie wynosi 3,8V/ogniwa połączone równolegle i z jednego ogniwa silnik ciągnie 3A (tyle bierze ten silnik z tematu na maksymalnym wspomaganiu), to nie może napięcie baterii spaść poniżej 31V?.

Nie wiemy jaki tam jest sterownik bo jeśli sinus, to tym bardziej będzie staral się utrzymac moc nawet na niskim napięciu i rośnie prąd. Wiec 5P na takich ogniwach, gdy na drugi dzien jest 38V, można uznac ze to nie jest 50% ale 20%. A ponadto z powodu przeciążenia zapewne segmenty sa rozbalansowane (lub wręcz fizycznie nierówne, uszkodzone zgrzewy lub luty) i wtedy spadek napiec pod obciazeniem blokuje BMS.
Na razie musisz ladowac aku jak najczęściej aby dac szanse zbalansowac BMS-owi a jednoczesnie nie uzywaj go przy 38V...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Śro 29 Sie, 2018   

glebor napisał/a:
Zmierz napięcie na celach zaraz po odcięciu zasilania. Jak są równe, to szukaj uwalonego styku.

Zeby sprawdzic napiecia musialbym rozebrac baterie, czy nie strace wtedy gwarancji?

WojtekErnest napisał/a:

Na razie musisz ladowac aku jak najczęściej aby dac szanse zbalansowac BMS-owi a jednoczesnie nie uzywaj go przy 38V...


Czyli nie robić więcej jak 15km i podpinac pod ladowarke? Zostawiac ladowanie na dlużej czy jak sie zaswieci zielona lampka to odpinac? Czy balansowanie zaczyna sie po naladowaniu? Jestem calkiem zielony w tym temacie niestety ;/ (zdjecie ladowarki dodalem w zalaczniku)

glebor napisał/a:
Wtedy ogniwa po jeździe mają powiedzmy 50stopni, położysz na upale z podłączoną ładowarką i kolejne 50 stopni nie problem, żeby aku dobiło a 100st.bardzo szybko niszczy aku


Raczej nie jeżdżę w upał bo sam nie bardzo znosze wysokie temperatury, na rower wychodze po godzinie 19 i zazwyczaj podpinalem go na drugi dzien

Rozmawialem z producentem roweru, mowil zebym sobie pojezdzil do konca sezonu i wyslal im baterie do reklamacji i chyba tak wlasnie zrobie. A w przyszlym miesiacu dokupie druga baterie od Glebora.

_vyr_579ST-8100L-nabijecka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 245 raz(y) 228,61 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group