ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl praca

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria do regeneracji - pytanie czy się opłaca?
Autor Wiadomość
karol_zamosc 
początkujący


Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Zamość
Wysłany: Czw 11 Paź, 2018   Bateria do regeneracji - pytanie czy się opłaca?

Witam

Na wstępie chciałbym się przywitać, swoją przygodę dopiero rozpoczynam (mam nadzieję) z rowerem elektrycznym. Pozwoliłem sobie napisać na Waszym forum bo widzę, że jest tutaj dużo specjalistów i być może ktoś będzie w stanie pomóc. Zacznę od tego, że nie miałem styczności z tego typu urządzeniami, teoretycznie nie ma w starszych modelach nic skomplikowanego ale jednak...

Znalazłem do kupienia rower, cena w moim zasięgu ale nie jest zbyt prosto. Sprzedający poinformował, że akumulator jest do wymiany. Zdjęcia załączyłem, konstrukcja nie jest nowa więc może będzie szansa na samodzielną naprawę (zdolności jako takie mam), chciałbym prosić tylko opinię czy może nie jest to jakaś niszowa konstrukcja, która jest nieopłacalna w naprawie...

Do zestawu sprzedający dołącza sprawną, oryginalną ładowarkę. Rower to easybike tornado.

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Karol

bateria2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 125 raz(y) 110,72 KB

bateria.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 101 raz(y) 32,63 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3144
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 12 Paź, 2018   

Na tym aku rower chociaz trochę wspomaga ?
Czy aku jest li-ion czy NiCd/NiMh ? Jaki typ ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
karol_zamosc 
początkujący


Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Zamość
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018   

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję (przez przypadek wyłączyłem powiadomienia). Bateria to 24V NiMH 8000mAh (spisane po rozebraniu obudowy), ogniwa przypominają wielkością baterie R20 i o ile dobrze policzyłem jest ich tam 4x10szt. Mam dwa rowery i w obu akumulatory po zakupie miały 20V, po naładowaniu 24V ale wspomagania brak, nieważne czy baterie ładowałem czy nie, na manetce świeci się jedna z czterech diód. Nawet oświetlenie przednie i tylne słabo świeci zaraz po naładowaniu baterii.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 846
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018   

Stawiam na zaśniedziałe wszelkie styki-złącza bateria-sterownik (też stacyjka),sterownik-silnik itp.To "zaśniedzienie" obejmuje nie tylko samo złącze ale również każdy kabelek-złącze-wtyczka.Poza tym wydaje mi się, że wskaźnik diodowy na kierownicy jest równocześnie manetką obrotową,sprawdź. Zajrzyj również do wnętrza sterownika żeby sprawdzić w jakim jest stanie,czy czasem korozja nie "pożarła" jakichś ścieżek na płytce sterownika.
 
 
karol_zamosc 
początkujący


Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Zamość
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018   

Dziękuję za odpowiedź, chyba faktycznie sprawdzę wszystko, od sprzedającego mam informację, że rowery stały nieużywane przez dwa lata.


EDIT: Jeden rower na szybko przepatrzyłem, styki są ok, sterownika nie rozebrałem tylko zajrzałem do środka przez dekielki - wygląda ok, nie jest skorodowany. Sprawdziłem mikrostyczniki w klamkach hamulców - działają, sygnał dochodzi do sterownika. Nie rozbierałem jeszcze silnika, żeby sprawdzić stan szczotek (o ile jest szczotkowy), dołączam zdjęcie wiązki do niego prowadzącej.

Zrobiłem na szybko test w pełni naładowanej baterii, proszę się nie śmiać, użyłem tego co miałem pod ręką bo nie dysponuję niestety specjalistycznym sprzętem. Do testu użyłem żarówki 24V o mocy 35W i mierzyłem czas i spadek napięcia.

Na "luzie" po odłączeniu baterii od ładowarki jak tylko zasygnalizowała koniec ładowania napięcie wynosiło 26,7V, po podłączeniu żarówki od razu spadło do 24,7V i spadało tak jak poniżej (godzina pomiaru - wartość):

11:55 - 24,7V
11:57 - 24,0V
12:04 - 23,0V
12:10 - 22,0V
12:23 - 21,0V
12:52 - 20,0V

Dalej nie sprawdzałem bo chyba nie ma to sensu, nie znam się na tym ale wydaje mi się że te wskazania potwierdzają kiepską kondycję baterii...?

IMG_20181020_103638.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 47 raz(y) 1,4 MB

 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 846
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 21 Paź, 2018   

Stan baterii wygląda na dość kiepski gdyż prąd jaki pobierałeś z baterii to ok.1.5A czyli pojemność baterii to ok.1.5Ah.Trzeba by ją regenerować a najlepiej od razu przejść na LiJon-ki chociaż to wiąże się z inną ładowarką i BMSem nie licząc ogniw,czyli koszt ok.500zł.Oczywiście do tego potrzeba też trochę "wiedzy" ale tą możesz nabyć czytając forum.
Przegląd wszystkich złączy należy dokonać przyrządem, gdyż na "oko" tego się nie wykryje. Czasem złącze wygląda OK a zaśniedziałe jest połączenie kabla ze złączką na dodatek we wtyczce i tego nie widać.Powodzenia
 
 
karol_zamosc 
początkujący


Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Zamość
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

Wielkie dzięki za sugestie. Zabieram się w takim razie za czytanie postów o akumulatorach, dobrze że jest tu baza wiedzy - może uda się zrobić to samemu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 69 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3144
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Paź, 2018   

Wyklucz styki, tzn zakladam ze obciazyles bezposrednie styki aku a nie poprzez kontakty pośrednie.
Jeśli te wyniki pomiarów dotyczą samego aku, no to jest on do utylizacji.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
karol_zamosc 
początkujący


Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Zamość
Wysłany: Wto 23 Paź, 2018   

Tak, sprawdzane bezpośrednio na wyjętych ogniwach z obudowy.
 
 
tomek701 
dyrektor


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 477
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 28 Paź, 2018   

Witaj Jestem z Chełma silnik raczej bezszczotkowy. Proponuje podłączyć jakiś sprawny akmulator o podobnym napieciu lub mocny zsailacz z przetwornicą i stacjonarnie sprawdzić czy działa. Jeśli nie to pozostaje rozebrać silnik wywalić sterownik jak jest wewnetrzny wyprowadzić przewody. Potem zewnetrzny sterownik podłączyć dysplay pas ew manetkę tak że niewiele roboty :) No i baterię zrobić lub kupić, polecał bym zrobić samemu. Oczywiście li ion żebyś nie pchał się w jakieś żele. Jak by coś to możesz na priva napisać to coś poradzę w wolnej chwili :)
 
 
karol_zamosc 
początkujący


Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Zamość
Wysłany: Pią 02 Lis, 2018   

Wszystko sprawdzone, w jednej baterii na 20 ogniw uszkodzone były cztery, więc z drugiej, która była w znacznie gorszym stanie wziąłem co się da i złożyłem jedną - "sprawną". Druga złożona na używanych ale jeszcze sprawnych ogniwach z wiertarko wkrętarek które dostałem za darmo, żeby sprawdzić czy w ogóle reszta akcesoriów jest w rowerkach sprawna.

Oczywiście to tylko zabieg tymczasowy bo zamierzam przez zimę zrobić lub ewentualnie zlecić budowę nowych baterii.
 
 
oper11 
początkujący


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 14 Lut, 2019   

WojtekErnest napisał/a:
Wyklucz styki, tzn zakladam ze obciazyles bezposrednie styki aku a nie poprzez kontakty pośrednie.
Jeśli te wyniki pomiarów dotyczą samego aku, no to jest on do utylizacji.

Mam kolegę który przymierza się do regeneracji baterii w rowerze "Monty" Bateria Li-Ion 36V/9Ah.Na wtyczce na którą wsuwa się baterię są 4 styki, dwa grubsze to oczywiście plus i minus a przy dwóch pozostałych, cieńszych są oznaczenia: "SCL" i "SDA" Ktoś wie co te symbole oznaczają
  
 
 
zbychci 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Wysłany: Pią 15 Lut, 2019   

SCL i SCA to linie transmisji danych w standardzie I2C
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group