ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria silnika lub sterownika sugestie?
Autor Wiadomość
Danteo86 
początkujący


Dołączył: 01 Cze 2018
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Wto 16 Paź, 2018   Awaria silnika lub sterownika sugestie?

Witam,

Wczoraj chciałem podnieść wydajność prądową sternownika GT1500. W sumie wykonałem wszystko jak w instrukcji http://ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/ z tym, że w GT1500 dodałem połączenie jak na zdjęciu
https://forum.arbiter.pl/files/bocznik2_885.jpg

Skręciłem sterownik, podłączyłem baterię 60V BMS 60A, podniosłem koło, przekręciłem manetkę i silnik od razu zaczął dziwnie pracować bez obciązenia.
Dziwnie głośno wkręcił się na obroty, później jak odpuściłem gaz, zahamowałem koło i znowu przekręciłem manetkę to zero reakcji, jak ruszyłem trochę kołem to znowu zaczęło się kręcić ale głośno. Jak wsiadłem na rower i dodałem gazu to lekki strzał i zero reakcji. Jak lekko się odepchnąłem to jedzie ale strasznie szarpie, nie da się rozpędzić.

Odpiąłem kostkę od silnika z halotronami i efekt jest taki sam.

Zmieniłem wszystko tak jak było oryginalnie. Nie stety nie wróciło do poprzedniego stanu. Usunąłem zworkę.

Silnik szarpie, jakby brakowało jednej fazy.
Czy gdyby czujnik halla był uszkodzony to odłączenie kostki z czujnikami od sterownika nie powinno zniwelować problemu?

Od czego zacząć poszukiwanie uszkodzenia?
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 17 Paź, 2018   

Musisz chyba zmierzyć czy Halle działają...
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 336
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Śro 17 Paź, 2018   

Czy ja dobrze widzę że tam pełno zimnych lutów?
Jeśli bocznik zmostkowałeś jakimś goldpinem czy co to jest to może przeciążyłeś mostek i któryś z tranzystorów padł.
 
 
Danteo86 
początkujący


Dołączył: 01 Cze 2018
Posty: 9
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Czw 18 Paź, 2018   

Zdjęcie jest tylko poglądowe, to z innego wątku o zwiększaniu mocy, nie moje.

Zauważyłem wczoraj, że są momenty kiedy silnik zakręci się lekko do tyłu na początku i późnie rusza do przodu. Gdzieś wyczytałem, że to klasyczny błąd halla.

Zamówiłem czujniki halla, nie zdążyłem ich pomierzyć, koszt jest nie duży, niech już będą gdyby to nie były one.

Czy to możliwe, że sterownik z baterią sterowaną BMS 60A, może uszkodzić tranzystory przy nie obciążaonym rowerze (koło w górze) nawet jak kontroler mógł być zmostkowany na 100A?
 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 137
Skąd: B-stok
Wysłany: Pią 19 Paź, 2018   

Tak, to jest możliwe. Zanim bms odetnie musi upłynąć przynajmniej kilkadziesiąt ms. Z resztą jest ładunek jeszcze w kondensatorach i tranzystory można uszkodzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group