ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w rozpoznaniu sterownika. Nie działa manetka
Autor Wiadomość
karol_zamosc 
początkujący


Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: Pią 02 Lis, 2018   

Panowie, sprawa wygląda następująco. Rowery są sprawne, oba zrobiły po kilka kilometrów, wszystko działa (no może poza żarówkami w lampkach w jednym rowerze - spalone), postanowiłem więc zakupić manetki. Dzisiaj dojechały, podłączyłem zgodnie z instrukcją i jest coś nie tak...

Włączam zasilanie na baterii, wciskam manetkę do oporu, koło kręci się bardzo szybko ale tylko przez kilkanaście sekund i się zatrzymuje.

Podczas jazdy wciśnięcie manetki obojętnie jak mocno powoduje, że rower trzyma prędkość około 6km/h... i nie przyspiesza ani trochę więcej

madejp napisał/a:
Zdjęcie zwoju kabli, które pokazałeś, może świadczyć zarówno o tym, że masz silnik szczotkowy, jak i o tym, że masz silnik bezszczotkowy z sterownikiem wbudowanym. Pokaż zdjęcie sterownik z kablami jakie z niego wychodzą, albo silnika, z kablami jakie do niego wchodzą.


Zdjęcie sterownika oraz wiązki w załączniku. Z tego co udało mi się pomierzyć to kostki są takie:
1. Zasilanie sterownika +
2. Zasilanie sterownika -
3. Czujnik przy pedałach - 3pin
4. Czujnik hamulca przedniego - 2pin
5. Czujnik hamulca tylnego - 2pin
6. Wskaźnik naładowania akumulatora 4 diodowy - 2pin
8. Oświetlenie roweru przednie i tylne - 2pin
9. Zasilanie silnika +
10. Zasilanie silnika -
11. Kostka 1pin, czerwony przewód, jeden koniec wchodzi do sterownika, drugi podpięty do głównego styku plusowego baterii - po podłączeniu słychać w środku silnika jak stuka jakiś elektromagnes
12. Kostka 3pin, ze sterownika do silnika, jej rozłączenie nie wpływa na pracę silnika podczas sterowania manetką, nie sprawdzałem podczas jazdy

IMG_20181102_192714.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 223 raz(y) 2,19 MB

IMG_20181102_192916.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 236 raz(y) 2,17 MB

IMG_20181102_192956.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 247 raz(y) 2,18 MB

IMG_20181102_192706.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 240 raz(y) 2,21 MB

 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

karol_zamosc napisał/a:

Podczas jazdy wciśnięcie manetki obojętnie jak mocno powoduje, że rower trzyma prędkość około 6km/h... i nie przyspiesza ani trochę więcej

Coś mi się wydaje, że w tym sterowniku rocznik 2006 manetka służy do wspomagania przy prowadzeniu roweru oraz do ruszania pod górę, o czym świadczy napis na obudowie sterownika 6km/h.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

Na sterowniku pisze ze manetka obsluguje tylko predkosc do 6km/h. Zmien sterownik na normalny jak chcesz miec full power na manetce.
 
 
karol_zamosc 
początkujący


Dołączył: 11 Paź 2018
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

borsuk napisał/a:
karol_zamosc napisał/a:

Podczas jazdy wciśnięcie manetki obojętnie jak mocno powoduje, że rower trzyma prędkość około 6km/h... i nie przyspiesza ani trochę więcej

Coś mi się wydaje, że w tym sterowniku rocznik 2006 manetka służy do wspomagania przy prowadzeniu roweru oraz do ruszania pod górę, o czym świadczy napis na obudowie sterownika 6km/h.


To by pasowało że jest max moc tylko przez kilka sekund a później tempo spacerowe...

qaz33 napisał/a:
Na sterowniku pisze ze manetka obsluguje tylko predkosc do 6km/h. Zmien sterownik na normalny jak chcesz miec full power na manetce.


Muszę w takim razie rozebrać silnik i dowiedzieć się do czego są te dodatkowe trzy przewody które do niego wchodzą bo nie wiem jaki sterownik kupić...

Mam takie dodatkowe pytanie bo już się rozglądałem, szukałem sterownika podobnego do mojego to znaczy takiego, który zasila silnik dwoma przewodami, opisywane są najczęściej jako sterowniki do skuterów, napięcie się zgadza ale mają 350W - czy jeżeli zastosuje taki sterownik do mojego silnika (zakładam że ma 250W) to mogę go uszkodzić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group