ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryfikacja małego roweru (koła 20 cali)
Autor Wiadomość
jacek_cyc 
początkujący


Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 19
Skąd: Cyców
  Wysłany: Czw 01 Lis, 2018   Elektryfikacja małego roweru (koła 20 cali)

Witam wszystkich.
Chcę zelektryfikować samodzielnie (prawie) swój mały składany rower na kołach 20". Rower ma przerzutkę w piaście tylnej, więc żeby nie rezygnować z tego mechanizmu musi mieć przedni napęd.
Moc jaką planuję to 500W, bo moja okolica to wyżynny teren i jest sporo podjazdów. Są gotowe zestawy do przeróbki dedykowane do montażu w przednim kole (np. silnik BLDC BAFANG 500W 48V). Bateria byłaby umieszczona na bagażniku, więc przewód prądowy będzie dość długi, ale to nie taka duża moc żeby był to jakiś problem.
Mam tylko jeden dylemat, czy silnik bezprzekładniowy da się zapleść w koło 20"?
Rower będzie jeździł praktycznie wyłącznie po asfalcie, w warunkach miejskich (i okolice).
Ze sprawami elektrycznymi sobie poradzę, z mechanicznymi (montaż sterownika i baterii) też powinienem. Pozostaje tylko kwestia koła, czy są dostępne tak krótkie szprychy i czy da się to zrobić?
Wszelkie porady i spostrzeżenia mile widziane :-)
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 01 Lis, 2018   

Na OLX znajdziesz sporo silników do przedniego napędu,ważne by był to silnik przekładniowy i raczej na jak najmniejsze napięcie o mocy 250W ( najlepiej na napięcie 24V/250W). Dlaczego taki? z prostej przyczyny, ma najgrubszy drut nawojowy i śmiało można go zasilać wyższym napięciem uzyskując większą prędkość i MOC. Najlepszym rozwiązaniem byłby silnik MID np.Bafang lub 8FUN z powodu tej przekładni w tylnym kole, ale są dość drogie. Teren wyżynny to dla silnika 250W żadna przeszkoda tym bardziej, że moc silnika to nie to co podaje tabliczka znamionowa ale to czym zasilasz silnik (UxI).Silniki na wyższe napięcia są (z racji uzwojenia) nieco lżejsze ale ich możliwości upgradu znacznie ograniczone i j/w.
Oczywiście zaplata się silniki w koła 20 cali i to wszelakich typów a specjalistą na forum jest kol.bartek,mnie zaplatał (2 lata temu) silnik BIONX o średnicy 220 mm w koło 20 cali dając własną felgę i szprychy za ok.100zł teraz może być inaczej,musisz się skontaktować.
 
 
misiek604 
początkujący
misiek604


Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: GRODZISK MAZOWIECKI
Wysłany: Pią 02 Lis, 2018   

Hejka ja też bym poradził Ci, żebyś przerobił na silniku przekładniowym 250/350W, ostatnio przerobiłem tandem na takim własnie silniku wydawało się ze za mały, a jednak większego nie trzeba. Jeśli chcesz pomocy co do zakupów, potrzebnych części i jak to wszystko podłączyć to pisz podeśle ci instrukcje i fotki.
 
 
jacek_cyc 
początkujący


Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 19
Skąd: Cyców
  Wysłany: Pią 02 Lis, 2018   

Jeżeli chodzi o tzw mamonę ;-) to na ten projekt nie jest ona problemem, więc chcę kupić zestaw fabryczny silnik, przekształtnik, bateria i osprzęt.
Problemem jest jeszcze przedni widelec roweru, bo ma rozstaw 8 cm, podczas gdy silnik ma 10 cm. To zwykły sztywny widelec, więc pewnie da się go ten 1 cm z każdej strony naciągnąć.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

Jeśli chcesz kupować cały nowy zestaw to poszukaj na forum (najlepiej w dziale "Sprzedam") kol. glebor. On już od kilku lat zajmuje się taka właśnie sprzedażą,ma nowe silniki i osprzęt jak również baterie.Ceny o ile wiem ma bardzo konkurencyjne w stosunku do innych, "fabrycznych" sprzedawców i o ile mi wiadomo z forum,żadnych reklamacji.Spróbuj się z nim skontaktować i sprawdź co ci zaproponuje.Myślę, że kilka "stówek" zaoszczędzisz a dostaniesz sprzęt sprawdzony i wysokiej jakości.To co piszę to nie reklama a po prostu dobra rada
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

Silnik to jedno a miejsce, obudowa na aku to drugie. W zaleznosci od ksztaltu ramy i miejsca skladania, malo prawdopodobne jest zalozenie bidonu. A wtedy tylko plaski pakiet na bagazniku.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
jacek_cyc 
początkujący


Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 19
Skąd: Cyców
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

Rama tego roweru to "damka", więc owszem, bateria będzie na bagażniku.
Jedyne co mnie teraz zastanawia to rozstaw widelca, czy do wymiany, czy jednak da się go lekko rozgiąć o te 2 cm.
 
 
misiek604 
początkujący
misiek604


Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: GRODZISK MAZOWIECKI
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

2cm widelec spokojnie będziesz w stanie rozgiąć, ja to zrobiłem mały rozpierak z dwóch uchwytów do lusterek od motoru wiec po 18 mogę podesłać fotkę.
 
 
niedoświadczona 
początkujący
niedoświadczona


Dołączyła: 21 Sie 2018
Posty: 24
Skąd: Wołomin
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

Ja mam w hulajnodze koła 5 i 5,5 cala, silnik 250W.
Myślę, że silnik jest idealny do rozmiaru koła. Ciągnie mnie spokojnie pod małą górkę.
Ale to jednak 4 x mniejsze koło niż twoje.
Z punktu widzenia fizyki / matematyki jak moje koło przejedzie 10cm, to twoje pewnie 40cm, czyli twoje wykona o wiele większą pracę. Czyli sinik jak sam napisałeś musi być dobrany do wielkości koła. Niby to nie to samo co moc, ale od razu widać, że charakterystyka silnika musi być całkiem inna.

A tak ogólnie: to jak już wmontujesz ten silnik, to po co ci będą pedały?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

Co to za rower ? Wstaw foto. Składaki/20 cali mają krótki i delikatny widelec więc to oznacza odgięcie go o 25%. Niekoniecznie to dobry pomysł.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

Jak to stal to lepiej dospawac tam dodatkowy wspornik po rozgieciu. Zwlaszcza jak chcesz korzystac z regena. Mojemu sasiadowi sie kiedys zlamal widelec podczas jazdy i nie skonczylo sie to zbyt dobrze dla niego.
 
 
jacek_cyc 
początkujący


Dołączył: 01 Lis 2018
Posty: 19
Skąd: Cyców
  Wysłany: Sob 03 Lis, 2018   

niedoświadczona napisał/a:
A tak ogólnie: to jak już wmontujesz ten silnik, to po co ci będą pedały?

Jak będę chciał jechać gdzieś dalej, poza zasięg na akumulatorze ;-)
Ten rower ma wjeżdżać pod większe górki, w mojej okolicy są takie ok. 12% nachylenia.
W ostateczności wymienię widelec na szerszy.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018   

jacek_cyc napisał/a:
niedoświadczona napisał/a:
A tak ogólnie: to jak już wmontujesz ten silnik, to po co ci będą pedały?

Jak będę chciał jechać gdzieś dalej, poza zasięg na akumulatorze ;-)

Bo napęd na oba kola czyli przód silnik + tyl nogi dodaje efektywności i odciaza aku/silnik szczególnie przy ruszaniu oraz pod góre.
W nogach mamy ok 150-200W + z silnika 400-500W daje efekt.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
misiek604 
początkujący
misiek604


Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 10
Skąd: GRODZISK MAZOWIECKI
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018   

Fotka prototypowego rozpieraka do widelca.

IMG_0104.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 361 raz(y) 4,07 MB

IMG_0103.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 354 raz(y) 2,22 MB

 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 04 Lis, 2018   

Nie będę tu udzielał rad bo i autor pewnie ma swoją "wizję" przeróbek posiadanego składaka. Napiszę jedynie co ja bym zrobił w podobnej sytuacji biorąc pod uwagę własne, 4-letnie doświadczenie z eksploatacji 3 składaków na kołach 20 calowych. Po pierwsze nigdy nie zaryzykował bym sztywnego zawieszenia, szczególnie z przodu gdyż jazda "elektrykiem" to zupełnie coś innego niż zwykłym rowerem i autor pewnie szybko się o tym przekona, chociaż może już być za późno. Po drugie, mając składaka ze stalową ramą odpuścił bym wszelkie HUBy a raczej przerobił ramę tak by móc zamontować silnik centralny (dość tani obecnie na OLX) który swoimi właściwościami "bije na głowę" wszelkie silniki montowane w kole. Zdaję sobie sprawę, że uniwersalne Bafangi lub tp. montowane w supporcie są drogie a kupno taniego to okazja na którą trafić trudno ale są zintegrowane MIDy dedykowane do specjalnych ram i te są w miarę tanie. O takim więc mówię, bo przerobić ramę dostosowując ja do silnika nie jest żadnym problemem dla średnio doświadczonego spawacza a korzyści nieporównywalne. Co do baterii typu bidon i składaka to nie jest to żaden problem,wystarczy tu na forum znaleźć.
Ostatnio zmieniony przez wibi Pon 20 Maj, 2019, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group