ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekki rower do miasta
Autor Wiadomość
styczoo 
początkujący
Marcin


Wiek: 40
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 15
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Śro 28 Lis, 2018   Lekki rower do miasta

Cześć!

Mój rower Radon Skill 7.0, waży chlapaczmi około 10kg (jeszcze nie jest elektryczny ;) ) ja 77kg, używam go tylko do dojeżdżania do pracy, trasa Wieliczka - Centrum Krakowa, 13 km, kilka startów ze świateł. 165m przewyższenia w jedną stronę: dużo po płaskim i 2 solidne podjazdy po 10%. Trasa w dół do Krakowa nie spiesząc sie zajmuje mi około 35min, w góre do Wieliczki 45min, średnia około 20km/h. Poniżej w punktach to co chciałbym uzyskać. Was, szanowni farumowiecze i forumowiczki, prosiłbym o doradzenie w wyborze komponentów:

- możliwie lekki i nie rzucający sie w oczy
- odporny na deszcz - zdaża się że mnie złapie
- v/max >= 35 km/h na 28" kołach z moją pomocą
- sterowany tylko czujnikiem PAS

Mój pierwszy typ to
- MXUS XF08C 250w, przekładniowy
- umiem laminować wiec sam zrobiłbym sobię skrzynke na baterie i sterownik, wstepnie planowałem umieścić ją w dolnym trójkącie ramy.
- wyświetlacz chciałbym możliwie nie duzy - nie rzucający sie w oczy
- bateria, li-jon, 10s4p? 10s5p? 13s4p? Chciałbym zeby była dość lekka, jak pojemność i prąd byłby dla mnie odpowiedni?

Bardzo dziękuję i liczę na Wasze porady!
 
 
styczoo 
początkujący
Marcin


Wiek: 40
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 15
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Nie 02 Gru, 2018   

Chyba takie rowery nie są popularne w naszym kraju, ale juz na Endless Sphere się pojawiają. Po długich analizach wybrałem silnik q100c@201 rpm 350W/17-18A. Na symulatorze wysępuje tylko wersji 328rpm więc obroty 201 zasymulwałem kołem o średnicy 424mm.
https://www.ebikes.ca/too...me=road&grade=0
Planuję go zasilić baterią 13s2p, 13s3p, 14s2p lub 14s3p. Prądu powinno mi starczyc nawet z najmnijszej baterii. Ogniwa https://nexun.pl/shop/pl/ogniwa-18650/93-sony-us18650vtc6-3150mah.html powinny dać radę z takim prądem.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 02 Gru, 2018   

Typowo to z tego co podajesz to 13S3P. Ale 6A na ogniwo to trochę za dużo. Lepiej 13S4P.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pon 03 Gru, 2018   

Ja ma rower na kołach 26, silnik mxus08, bateria 10s5p w bidonie.Ważę ok 90kg. Jeżdżę na PAS na ok 120W i spokojnie 100km zasięgu mam z prędkością ok 30km/h (ok 35max). Silnik na maxa daje lekko powyżej 400W
Znajomemu zrobiłem na tym samym silniku tylko 13s4p. myka nawet 45km/h dając na maxa ok 550W.
Ja Mxus'a XF08 gorąco polecam
 
 
ozzy_123 
początkujący


Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 34
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 11 Gru, 2018   

slow - bez pedałowania na 10s5p do jakiej maksymalnie prędkości (po płaskim asfalcie) jesteś wstanie się rozpędzić?
 
 
Michal88Wawa 
młodzik



Wiek: 35
Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 54
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

Również Gorąco polecam tego mxusa, cichy wydajny, lekki i bardzo dostępne częsci na aliexpres..
Co do zasilania miałem 10s7p zmieniłem na 14s5p i póżniej z powrotem wróciłem do konfiguracji 10s7p.
silnik na 14s się grzał a nie jechał. na 10 s jest idealanie.
Lepiej mniejszy prąd, ogniwa bedą mniej obciążone a realnie będzie taka sama szybkość.
Na 14 s prz małej liczbie p, po prostu ten zestaw nie pojedzie.

14 s to już mówimy o bolidzie, optymalnie silnik 1500watt bez przekładniowy i przynjamniej 7p ogniw wysoko prądywch np sony VTC5.

Jeśli to ma być rower do miasta, koła są duże to, a silnik przekładniowy to 10s to jest max. do tego minimum 5p, czyli potrzebujesz 50 ogniw - konfiguracja na styk. Optymalnie 10s7p. Pozdrawiam
 
 
styczoo 
początkujący
Marcin


Wiek: 40
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 15
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

Chcę wzorować się na tych projektach:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=59225&fbclid=IwAR2UxNU-qNu0FVtXZ3ML6N6vsSo9tQuPgIr4XNyrQWqwkI5IoVIP-6pcMBM

https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=68305&fbclid=IwAR1H_o0do059AJnx7Zm9W0tX403-uXzS-eO6I2-_OBPt0MpnbmczXJtBCVI

Już zamówiłem silnik q100c@201rpm w tylnej pieście i mam zamiar puscić go na 48v. 13s2p chcę włożyć do dolnej i podsiodłowej rury. Mam tylko problem z dostaniem wyskoprądowych ogniw sony VTC6. Ewentulnie móglbym złożyć baterie na innych ogniwach, a nawet upchać w rurach 13s3p...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

2P to zarzniesz ogniwa w rok.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
styczoo 
początkujący
Marcin


Wiek: 40
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 15
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

Tak, 2p napewno szybiej poleci niż większ pakiet, ale skoro to tylko 26 ogniw to koszt na tyle mały że mogę raz na jakiś czas je wymienić. Ogniwa nie będą w pakiecie wiec nie będą sie od siebie nawzajem tak grzały. Rower z wklejonego przeze mnie linika ma 18s2p i mimo braku BMS właściciel pisze, że ogniwa po roku są ok.

Jestem w temacie elektryki świerzakiem. Zastanawiają mnie 2 rzczy:

1) Czy osiągi roweru na aku 3p będą wyższe niż 2p? Prąd rozładowania będzie 1/3 mniejszy więc napiecie w 3p będzię wyższe niż 2p, nawet na pęłnych bateriach?

2) Czy aku rozładowany w 1/3 będzie dawał wyższe osiągi niż taki rozładowany w 1/2? Wnioskowanie analogiczne jak poprzednio.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Gru, 2018   

ad 1 na pelnych bateriach napiecie pakietu złożonego z 1P,2P, ... 10P będzie takie samo.

Ale obciązone np 8A Przy 1P spadnie do 3,5-3,7V a przy 5P do np 3,95-4,05 a 10P do 4,05-4,10 V
Zatem na 2P nie tylko (nie wiem czy rok) wytrzyma ale po kilku km, po prostu staniesz bo odetnie sterownik. Gdyby był BMS do odetnie jeszcze szybciej bo ogniwa będa się szybko rozjezdzały.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pią 14 Gru, 2018   

ozzy_123, Oj nie powiem dokłądnie bo nie mam manetki.
Czasami włączam tempomat i wydaje mi się ze koło 28-30 pojedzie sam.
 
 
styczoo 
początkujący
Marcin


Wiek: 40
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 15
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pią 14 Gru, 2018   

Biorąc pod uwagę powyższe wniskuje że zwiększenie napięcia i zmniejszenie max pobieranego prądu powinno być dla mnie lepsze. W takim razie skłaniam sie ku 14s2p zamiast 13s2p i sterownikowi 15 amper zamiast 18. Miejsca w rurze podsiodlowej i dolej mam akurat na 28 ogniw. Prąd maksymalny będzie pobierany przez max 2 min. Pytanie jaki sterownik się tu nada?

Do pracy mam 12 km i tam moge doładować. Poza tym rowerem mam inne, na ktorych jezdze wieksze dystanse.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 593
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 15 Gru, 2018   

Za wszelka cene chcesz by bateria była jak naj lżejsza co jest moim zdaniem błędem , przenoszenie tendencji do redukcji wagi za wszelka cenę jaka ma miejsce w rowerach analogowych na e-bike to nieporozumienie. w ebike takie elementy jak silnik, sterownik i bateria muszą ze sobą współgrać , źle dobrane te elementy sprawia że w twoim portfelu szybko pojawi sie ubytek gotówki ( zbyt słaby silnik może nie przeżyć współpracy z mocnym sterownikiem lub zbyt słaba bateria nie pożyje zbyt długo z silnym sterownikiem i silnikiem)Bateria w konfiguracji XXs1p , XXs2p to co najmniej pomyłka a już na pewno nieporozumienie zwłaszcza jeśli ma ja wysysać sterownik 15A. Średnio widzę perspektywy takiej konfiguracji...scenariusz jaki ci podpowiada WojtkEernest jest równie realny jak zielone ludziki Putina .
 
 
slow 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 337
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Sob 15 Gru, 2018   

Cytat:
W takim razie skłaniam sie ku 14s2p zamiast 13s2p i sterownikowi 15 amper zamiast 18.

Nie wiem czy dobrze dedukujesz.
Ja mam sterownik 7A i pakiet 10s5p.
Znajomemu na pakiecie 13s przy kołach 26cali, sterowniku 7A i full baterii wspomaga do 45km/h.
Tobie na 28cali będzie jechał jeszcze trochę szybciej.
Do 14s dodatkowo pewnie to będzie droższa bo nietypowa ładowarka i droższy BMS.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Gru, 2018   

Inc0 napisał/a:
..
...scenariusz jaki ci podpowiada WojtkEernest jest równie realny jak zielone ludziki Putina .

Teraz ja z koleji nie wiem co masz na myśli:-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group