|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Asysty w Bafang 750w |
Autor |
Wiadomość |
z1oma1
początkujący bafang 750w
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 6 Skąd: z daleka
|
Wysłany: Śro 12 Gru, 2018 Asysty w Bafang 750w
|
|
|
Siemanko wszystkim
Kupilem Bafanga 750w i baterie 48v 13s7p panasonic
Piekna sprawa, pieknie to chodzi Mam nastawione na 3 asysty, bo tak mi najlepiej pasuje Wyswietlacz 850c ktory pokazuje mi moc jaka jest podawana w watach. Zauwazylem ze wspomagania wygladaja nastepujaco:
1 Asysta - 750w do 11km/h
2 Asysta - 750w do 19km/h
3 Asysta - 750w do 25km/h
Hmmm myslalem ze wspomagania beda wygladaly inaczej, np.
1 Asysta - 250w do 25km/h
2 Asysta - 500w do 25km/h
3 Asysta - 750w do 25km/h
Dlatego mysle nad kupieniem kabla do programowania i przeprogramowac go wlasnie na takie asysty. Uwazam ze jesli silnik na 1 asyscie bedzie dawal tylko te 250w to bateria starczy mi na dluzej i dystans sie zwiekszy, mam racje? Jest w ogole mozliwosc, zeby to tak przeprogramowac? jakie moga byc tego skutki? Zaszkodzi to w jakis sposob silnikowi lub baterii?
Pozdrawiam |
_________________ bafang 750w |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018
|
|
|
Zapoznaj się z programem do programowania sterownika,zrób-zmontuj kabelek do programowania (koszt ok.15-20zł) lub kup (koszt ok.200zł) odczytaj co zaprogramowano w twoim sterowniku i porównaj z tym co obecnie widzisz na wyświetlaczu i próbuj tak przeprogramować aby uzyskać pożądany wynik.Wszystko o czym piszę znajdziesz tu na forum, od widoku stron programu i parametrów które można ustawiać jak i o tym jak taki kabelek zmontować. |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
|
|
|
|
z1oma1
początkujący bafang 750w
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 6 Skąd: z daleka
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2019
|
|
|
oki dorwalem kabelek i sczytalem parametry silnika, tak to wyglada:
DSC_0059.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 395 raz(y) 1,11 MB |
DSC_0058.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 363 raz(y) 1,23 MB |
DSC_0057.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 348 raz(y) 1,33 MB |
|
_________________ bafang 750w |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
|
|
|
|
z1oma1
początkujący bafang 750w
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 6 Skąd: z daleka
|
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019
|
|
|
Czytalem to wszystko ale straszna mieszanina, kazdy ma co innego.
Czy ktos po prostu moze mi napisac jak to ustawic ? |
_________________ bafang 750w |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Wto 08 Sty, 2019
|
|
|
z1oma1 napisał/a: | Czytalem to wszystko ale straszna mieszanina, kazdy ma co innego.
Czy ktos po prostu moze mi napisac jak to ustawic ? |
Cytat: | 1 Asysta - 250w do 25km/h
2 Asysta - 500w do 25km/h
3 Asysta - 750w do 25km/h
Dlatego mysle nad kupieniem kabla do programowania i przeprogramowac go wlasnie na takie asysty. Uwazam ze jesli silnik na 1 asyscie bedzie dawal tylko te 250w to bateria starczy mi na dluzej i dystans sie zwiekszy, mam racje? Jest w ogole mozliwosc, zeby to tak przeprogramowac? |
To spróbujemy - ja u siebie bym to zrobił tak:
Założenie 1: posiadasz BBS02B 750 W sterowany 850C
Założenie 2: obroty nominalne korbowodu to 134 obr/min
Założenie 3: masz dostępne 3 poziomi asysty z 9 możliwych: czyli programujemy
asysty 1 5 9. asysty 2,3,4,6,7,8 będą ignorowane.
1. Najpierw w zakładce "basic settings" zmień opcję [current limit] na 18A - zabezpieczenie sterownika przed przepaleniem.
2. Potem w zakładce "Pedal assist" zmień wartość opcji [start current] na 10 % oraz opcję [current decay] na 6 - to ma wpływ na płynność dołączania i rozłączania napędu.
3. Potem w zakładce "Pedal assist" zmień wartość opcji [speed limit] na "by display's command"
4. Potem z zakładce "throttle handle" zmienić:
[start voltage] na 11
[end voltage ] na 42
[mode] na speed
[designated assist level] na 9
[speed limit] na "by display's command"
[start current] 10 % - zabezpiecza przed przeciążeniem sterownika
pozostałe parametry odblokowują pełen zakres pracy przepustnicy i polepszają jej dozowalność
Nastawy robię dla kadencji 75
Ponieważ parametr [speed limit] będzie ograniczał zarówno obroty nominalne jak i prędkość maksymalną - trzeba będzie w wyświetlaczu zmienić [speed limit] na 45 km/h
Dla asysty 0 wpisać (odblokowanie przepustnicy w trybie asysty 0)
[current limit%] = 1 [speed limit %] = 1
Dla asysty 1 wpisać
[current limit%] = 29 [speed limit %] = 56
bo moc = 18A x 29% x 48V = 250W
bo kadencja = 56% x 134 obr/min = 75
bo ograniczenie prędkości = 56% x 45 km/h = 25 km/h
Dla asysty 5 wpisać
[current limit%] = 58 [speed limit %] = 56
bo moc = 18A x 58% x 48V = 501W
bo kadencja = 56% x 134 obr/min = 75
bo ograniczenie prędkości = 56% x 45 km/h = 25 km/h
Dla asysty 9 wpisać
[current limit%] = 87 [speed limit %] = 56
bo moc = 18A x 87% x 48V = 752W
bo kadencja = 56% x 134 obr/min = 75
bo ograniczenie prędkości = 56% x 45 km/h = 25 km/h
Te nastawy są typowe do wspomagania, silnik po osiągnięciu zadanej kadencji / prędkości będzie ustępował ze wspomaganiem.
Zmiany są robione na własną odpowiedzialność.
Niemniej wydaje mi się, że asysta 1 i asysta 5 nie będą żadnym problemem dla sterownika.
Ale też uważam, że przyrost mocy i prędkości korbowodu powinny iść ze sobą w parze.
Dlatego sugeruję, aby asysta 9 była wykorzystywana jako "chwilowe turbo" - unikać długotrwałej jazdy na ustawieniach asysty 9 - może grzać się sterownik
|
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
z1oma1
początkujący bafang 750w
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 6 Skąd: z daleka
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019
|
|
|
Troche kombinowalem ze swoimi ustawieniami i srednio mi to wyszlo, dlatego postanowilem wgrac orginalne ustawienia jeszcze raz.
Czy to normlane ze bafang 750w daje chwilowa poczatkowa moc ponad 1000W ?? chyba tego na poczatku nie zauwazylem. bateria 48V x 25A = 1200W Myslalem ze jak jest silnik 750W to maxymalnie dla takiego silnika moze byc te 750w a nie ponad 1000w, silnik sie moze przepalic wtedy hmmm. Najlepiej zauwazalne to jest na osttaniej asyscie gdzie moc jest i predkosc ustawione na 100%. |
_________________ bafang 750w |
|
|
|
|
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019
|
|
|
750w ten silnik ma znamionowo. Moc maksymalna zawsze jest większa. Uzywajac chwilowo tej mocy nic sie nie stanie. Bafang bbshd ma moc znamionowa 1000w a moc maks 1600w pobiera z aku. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
z1oma1
początkujący bafang 750w
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 6 Skąd: z daleka
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019
|
|
|
Siemanko długo nie pisałem, bo testowałem co i jak. Najpierw chce napisać jak są przyporządkowane asysty 9, 5 i 3.
9-----5-----3-
0------0-----0
1---------------
2-------1------
3--------------1
4-------2-------
5---------------2
6-------3--------
7-----------------
8-------4--------
9-------5-------3
Tak to wygląda
Zmieniłem pobór prądu z 25A na 21A
I teraz mam 21A*48V= 1008W wcześniej miałem ponad 1200W i było to trochę dla mnie za dużo. Miałem tak na każdej asyście i mogłem zrobić na baterii 20,3Ah tylko około 70km :/
Kupiłem kabel i przeprogramowalem go w ten sposób:
1.15% czyli 3A*48V=150w
2. 25% 5A*48V= 250w
3. 37% 7,5A*48V=375w
4. 50% 10,5A*48V=500w
5. 80% 17A*48V=800W
Teraz nie daje mi tak dużej mocy jak wcześniej
I jestem ciekaw, czy jeżdżąc na niskich asystach, gdzie pobór prądu jest znacznie mniejszy bateria starczy mi na dłużej, na więcej kilometrów?
Co myślicie? Może tak być? |
_________________ bafang 750w |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019
|
|
|
Ostatnio testowałem wspomaganie na dłuższych płaskich odcinkach.
Ustawiłem podtrzymanie prędkości jako priorytet:
- leciałem odcinek 35 km
- wspomaganie do 30 km/h
- przełożenie 44T/14T przy kadencji ok. 78
- start current 10%
Efekt taki, że:
- napęd po przekroczeniu 30 km/h przechodził w stan spoczynku i musiałem sam utrzymywać prędkość
- jak spadłem do 29 km/h napęd bardzo łagodnie dołączał - zaczynał od 25W do 250 W w razie potrzeby
- na odcinku 104 km napięcie baterii spadło z 54,4V do 47,3V. Glebor twierdzi, że przy 39V BMS odetnie prąd. Czyli zużyłem ok. połowy energii baterii na odcinku 104km... |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|