ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower systemu Bosch
Autor Wiadomość
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016   Rower systemu Bosch

Od dłuższego czasu używam roweru typu middrive Bosch Classic (czyli najstarszego). Jestem bardzo zadowolony - wspomaganie działa idealnie (prawdę mówiąc zawsze używam maksymalnego).
Wydaje mi się, że nie jestem jedynym użytkownikiem Bosch'a.
Zapraszam do wymiany doświadczeń i wiedzy.
Obecnie jestem na etapie montowania zapasowej baterii.
 
 
Gooold 
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Witam.
Napisz coś.więcej o tej zapasowej baterii, mam rower z silnikiem aktive linie czyli nowszy i ogniwa modelu clasic 400wy mogę je jakoś wykozystac? Zbudować dodatkową baterię?
Pozdrawiam.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Dodatkowa bateria zmontowana, działa. Ale jest jedno (duże) ALE: konieczna jest płytka (sterownik) zapewniający współpracę baterii z rowerem i/lub ładowarką. Jak już pisałem na forum, z kilku zakupionych uszkodzonych baterii odzyskałem tylko jedną. Tak więc zakup uszkodzonej w celu wymiany ogniw - to duże ryzyko.
W mojej baterii wyprowadziłem na zewnątrz wszystkie końcówki ogniw. Gdy ładuję nietypową, zwykła ładowarką (obserwując napięcia na poszczególnych ogniwach) wszystko działa OK - podczas jazdy display pokazuje małą wartość "range" (tak jak przed ładowaniem), ale po kilku minutach wskazanie poprawia się.
Jeszcze jedna uwaga: jeśli chciałbyś podłączyć baterię starego typu do nowego złącza, to raczej nie ma problemu - można kupić (ebay.de) kabel - przejściówkę. Ręczyć nie mogę, ale wydaje mi się, że Bosch utrzymuje możliwość współpracy różnych wersji ze sobą.
 
 
Gooold 
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

Ogniwa można bez problemu przełożyć do innej baterii odlutowywujac kable od płytki czy może trzeba na coś zwrócić uwagę? Mam ogniwa z dobrej baterii clasic 400 może dało by się nimi zwiększyć pojemność baterii aktive linie 400 jakoś połączyć to razem z jednym sterownikiem, płytką?
 
 
Arturw55 
początkujący
Arturw55


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Belsk Duży
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

Ten system Boscha nie polega na łączeniu baterii razem. Jest to na zasadzie przełączenia baterii z pierwszej na drugą. Po odłączeniu zasilania płytki w baterii i ponownym jej wpięciu sterownik nie rozpoznaje pojemności- tak było u mnie- nie wiem czy to norma.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

Zastosowanie wielostykowego złącza na płytce (do kontroli ogniw) sugeruje, że można je rozłączać i dołączać. Pozostaje pytanie, czy przedtem nie należy czegoś odlutować (ja już nie pamiętam, w jakiej kolejności to robiłem - faktem jest, że nic się nie popsuło).
Natomiast gdybyś chciał zwiększyć pojemność baterii z 10s4p do np. 10s8p, to byłbym optymistą. Widzę to jako kolejne dolutowywanie dodatkowych "p", oczywiście przy zachowaniu zgodności napięć w poszczególnych piętrach. No bo czym może grozić dołączenie równolegle dodatkowego ogniwa? I powtórzenie tego x10?
Przypuszczam, że po kilku ładowaniach "mózg" wyliczy poprawną wartość "range".
PS
A może ktoś wie, czy w bateriach 300Wh - 400WH są identyczne płytki sterujące (BMS)?
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 04 Lip, 2017   

Mam problem. Przy próbie dołączenie displaya INTUVIA zamiast HMI (silnik Classic) wyświetla mi się komunikat: "Pls Software Update".
Czy chodzi o oprogramowanie displaya, czy silnika? Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady.
 
 
Gooold 
początkujący


Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017   

Udało Ci się podłączyć ten wyświetlacz?
Podobno jest jakiś program na pc serwisowy do rowerów z systemem bosch. Można nim sprawdzić stan baterii i wiele innych rzeczy.
Wiesz może jaki to program jak się nazywa a może da się go pobrać?
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017   

Niestety, brak sukcesu...
Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że to silnik wymaga aktualizacji. Np. kiedyś nie było funkcji wspomagania przy prowadzeniu roweru, a teraz jest. Tylko którędy i jak zaktualizować silnik???
Gooold - co do wspomnianego przez Ciebie oprogramowania obawiam się, że Bosch trzyma je dla siebie. Ale gdybyś coś wyjaśnił, to bardzo będę wdzięczny za każdą wiedzę.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 11 Lis, 2017   

W silniku mam koła zębate z plastiku (teflonu?).
Czym smarować - kto wie?
 
 
techniawka 
początkujący


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017   

Często jest tak , że mamy nowy soft w silniku a display bierzemy z półki nowy i jest starsza wersja , wtedy właśnie wyświetla się komunikat "Pls Software Update". Raczej nowego softu sami nie wgramy, nie ma takiej możliwości, potrzebujemy specjalistyczne oprogramowanie i tutaj zaczyna się problem, ponieważ w Polsce jest tylko kilka serwisów , które to mają w tym jedyny autoryzowany serwis Bosch - Sklep Ebike w Mrągowie.
_________________
www.sklepebike.pl
 
 
brutal123 
początkujący


Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: łódzkie
Wysłany: Sob 31 Mar, 2018   

JerzyZ napisał/a:
Dodatkowa bateria zmontowana, działa. Ale jest jedno (duże) ALE: konieczna jest płytka (sterownik) zapewniający ...


Masz jakieś fotki jak to zamontowałeś ? ile kabli musiałeś wyprowadzić do podłączenia ? Ja mam dwie baterie i przekładam tylko że z jedną baterią jest jakiś problem bo rozładowuje się tylko do trzech kresek a później wywala błąd .
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 31 Mar, 2018   

Wyraziłem się nieprecyzyjnie - powinienem użyć określenia "zastępcza". Prób ze zrównolegleniem baterii nie robiłem.
Wydaje mi się, że nie powinno być problemów z rozbudową "p" - czyli powiększenie obudowy, i np. podwojenie liczby ogniw dla każdego piętra.
Ale w przypadku obudowy "płaskiej" niestety trzeba by przebudować bagażnik.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 717
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018   

ja podłaczam inną baterię, a oryginalną rozłączam napięcie, zostawiam tylko sygnał bms do sterownika. Działa bez problemu.
 
 
Arturw55 
początkujący
Arturw55


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 20
Skąd: Belsk Duży
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2018   

Eksperymentowałem troszkę z tymi łączeniami akumulatorów.
Podłaczyłem równolegle aku 10s 4p na panasonikach ncr18650a i było wszystko w porządku.
W innym rowerze natomiast zrobiłem akumulator ma Samsungach 25r -tych 20A w takiej samej konfiguracji i spalił się tranzystorek w silniku 034N06N. Morał z tego taki, że nie można przekroczyć 35-40 amperów.
Wyższe prądy działają tylko w Clasikach performance produkcji francuskiej bo sa na innych tranzystorach.
Na zdjęciu to co się pali - po wymianie zadziałało poprawnie

płytka.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 809 raz(y) 2,63 MB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group