|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Generator rowerowy - bezszczotkowy i bezprzekładniowy |
Autor |
Wiadomość |
robertcb
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019 Generator rowerowy - bezszczotkowy i bezprzekładniowy
|
|
|
Jako że na rynku brak gotowych urządzeń tego typu, zwłaszcza w akceptowalnej cenie -
Chcę zbudować taki generator możliwie prostym sposobem i żeby był możliwie trwały.
Na takiej zasadzie jak dynamo w piaście, tylko że w tylnym kole i o znacznie większej mocy
(by móc napędzać go stacjonarnie z podniesionym tylnym kołem - poprzez łańcuch i zębatki)
Moc ok. 100W już na wyjściu przetwornicy, bo pedałując na rowerze wytwarza się ok. 150W.
I tu przychodzi mi na myśl silnik do roweru elektrycznego wpleciony w tylne koło.
Tylko nie wiem który konkretnie produkt z oferty rynkowej zakupić.
Czy ma być na magnesach trwałych (neodymowych?) jak dynamo, no i chyba nie może mieć wbudowanego sterownika?
Pozostaje też kwestia przetwornicy napięcia o szerokim zakrecie napięć wejściowych.
Dynamo 6V w piaście na biegu jałowym daje do 70V napięcia jałowego, więc taki silnik prawdopodobnie też.
Napiecie wyjściowe przetwornicy najlepiej stabilizowane 13.8V DC.
Nie chcę żadnego alternatora ani silnika z pralki, paska napędowego itp. A wyłącznie wolnoobrotową prądnicę magnetyczną wplataną w koło (piasta) na wzór dynama w piascie tylko wiekszej mocy. Jest cos takiego na aliexpress pod nazwą brushless magnetic bike generator, ale niestety cena zaporowa ok 300$ (ponad 1000zł) w połączeniu z faktem wysyłki z Chin (brak gwarancji, możliwości zwrotu, ryzyko cła i vat-u).
Brak też recenzji tego produktu.
Moc 800W też zdecydowanie za duża (co podnosi cenę).
Moze jest coś podobnego na krajowym (albo nawet europejskim) rynku o czym nie wiem?
|
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019
|
|
|
Zwykły silnik BLDC, najlepiej wolny, czyli taki, który uzyskuje niskie obroty z 1 V. Pewnie popularny 250W Ci wystarczy. |
|
|
|
|
robertcb
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019
|
|
|
A które z tych 250W są bez przekładni planetarnej? |
|
|
|
|
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019
|
|
|
Wystarczy obrócić koło i kręcić do tyłu i wtedy nawet przekładniowy możesz używać, bo sprzęgło działa tylko w jedną stronę. |
|
|
|
|
robertcb
początkujący
Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2019
|
|
|
Może być problem z obróceniem koła - gwint/mocowanie na wolnobieg/kasetę jest z jednej strony silnika.
Ponadto silniki bezprzekładniowe są trwalsze mechanicznie.
Zatem ponawiam pytanie. |
|
|
|
|
Razor1996
początkujący
Dołączył: 29 Lis 2018 Posty: 34 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 24 Kwi, 2019
|
|
|
Od razu zaznaczę, że nie wiem jak od strony elektrycznej powinno być to połączone. W każdym bądź razie silnik bez przekładniowy o stosunkowo małej mocy i relatywnie niedrogi to Bionx. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|