ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Generator rowerowy - bezszczotkowy i bezprzekładniowy
Autor Wiadomość
robertcb 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019   Generator rowerowy - bezszczotkowy i bezprzekładniowy

Jako że na rynku brak gotowych urządzeń tego typu, zwłaszcza w akceptowalnej cenie -
Chcę zbudować taki generator możliwie prostym sposobem i żeby był możliwie trwały.
Na takiej zasadzie jak dynamo w piaście, tylko że w tylnym kole i o znacznie większej mocy
(by móc napędzać go stacjonarnie z podniesionym tylnym kołem - poprzez łańcuch i zębatki)
Moc ok. 100W już na wyjściu przetwornicy, bo pedałując na rowerze wytwarza się ok. 150W.
I tu przychodzi mi na myśl silnik do roweru elektrycznego wpleciony w tylne koło.
Tylko nie wiem który konkretnie produkt z oferty rynkowej zakupić.
Czy ma być na magnesach trwałych (neodymowych?) jak dynamo, no i chyba nie może mieć wbudowanego sterownika?
Pozostaje też kwestia przetwornicy napięcia o szerokim zakrecie napięć wejściowych.
Dynamo 6V w piaście na biegu jałowym daje do 70V napięcia jałowego, więc taki silnik prawdopodobnie też.

Napiecie wyjściowe przetwornicy najlepiej stabilizowane 13.8V DC.

Nie chcę żadnego alternatora ani silnika z pralki, paska napędowego itp. A wyłącznie wolnoobrotową prądnicę magnetyczną wplataną w koło (piasta) na wzór dynama w piascie tylko wiekszej mocy. Jest cos takiego na aliexpress pod nazwą brushless magnetic bike generator, ale niestety cena zaporowa ok 300$ (ponad 1000zł) w połączeniu z faktem wysyłki z Chin (brak gwarancji, możliwości zwrotu, ryzyko cła i vat-u).
Brak też recenzji tego produktu.
Moc 800W też zdecydowanie za duża (co podnosi cenę).

Moze jest coś podobnego na krajowym (albo nawet europejskim) rynku o czym nie wiem?


 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019   

Zwykły silnik BLDC, najlepiej wolny, czyli taki, który uzyskuje niskie obroty z 1 V. Pewnie popularny 250W Ci wystarczy.
 
 
robertcb 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019   

A które z tych 250W są bez przekładni planetarnej?
 
 
Scuda 
stażysta


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2017
Posty: 157
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019   

Wystarczy obrócić koło i kręcić do tyłu i wtedy nawet przekładniowy możesz używać, bo sprzęgło działa tylko w jedną stronę.
 
 
robertcb 
początkujący


Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2019   

Może być problem z obróceniem koła - gwint/mocowanie na wolnobieg/kasetę jest z jednej strony silnika.
Ponadto silniki bezprzekładniowe są trwalsze mechanicznie.

Zatem ponawiam pytanie.
 
 
Razor1996 
początkujący


Dołączył: 29 Lis 2018
Posty: 34
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Śro 24 Kwi, 2019   

Od razu zaznaczę, że nie wiem jak od strony elektrycznej powinno być to połączone. W każdym bądź razie silnik bez przekładniowy o stosunkowo małej mocy i relatywnie niedrogi to Bionx.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group