|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przerobienie silnik Bionx 2 |
Autor |
Wiadomość |
oki
początkujący
Wiek: 51 Dołączył: 06 Lut 2019 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 06 Lut, 2019 Przerobienie silnik Bionx 2
|
|
|
Witam wszystkich , mam na imię Darek i jestem nowym forumowiczem.
Naszło mnie aby rozpocząć przygodę z przerobieniem roweru na elektryka.
Posiadany rower to zwykły amortyzowany tzw. góral MTB z kołami 26" do użytku rekreacyjnego głównie po mieście (dojazdy do pracy)
I mam w związku z tym pierwsze pytanie.
Czytałem że silniki Bionx z racji ceny są najlepsze do modyfikacji ale nie mogę znaleźć nic na temat modyfikacji takiego silnika w wersji z przekładnią 3 biegową.
Czy taki silnik nadaje się do modyfikacji pod zewnętrzny kontroler do zwykłego roweru pod koło 26" |
|
|
|
|
henry
stażysta
Dołączył: 14 Paź 2014 Posty: 150 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 08 Lut, 2019
|
|
|
Witam
Koło nie ma znaczenia, sterownik zewnętrzny jak najbardziej, wywalić z niego co niepotrzebne i podpinasz, na YouTube mnóstwo filmików jak przerobić ten silnik |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
dzikson34
początkujący Bionx d500
Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 49 Skąd: zachodnipomorskie
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2019 zaplot
|
|
|
Witam
Czy po przerobieniu silnika na zewnetrzny sterownik nie wypadalo by zastanowic sie nad zaplotem. Wydaje mi sie ze moga pekac szprychy przy wiekszym momencie od dolu. Mial ktosc z tym problem ?
Pozdr |
_________________ Ulotne chwile ... |
|
|
|
|
oki
początkujący
Wiek: 51 Dołączył: 06 Lut 2019 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 27 Lut, 2019
|
|
|
Silnik przerobiony, wywaliłem elektronikę wkleiłem czujniki i LM35 do tego wyłącznik termiczny na 120C przy okazji nowe łożyska.
Po złożeniu nic nie obciera myślę że jest OK.
Może i masa roboty ale da się to zrobić i dla mnie to frajda bo lubię podłubać i mam z tego satysfakcję, nie problem kupić gotowca.
Problem mam jedynie taki że rower owszem naprawię, ale nigdy nie składałem od zera np mam problem z wyliczeniem szprych.
A przy składaniu złożyłem te połówki tak jak były fabrycznie bez przesunięcia.
Może ktoś mi pomóc PW lub tutaj na forum aby ktoś może skorzystał.
Kupiłem obręcz trzykomorową średnica wewnątrz to 51,5 ścianka ma 2mm więc do główki nypla wychodzi w przybliżeniu 52cm |
|
|
|
|
koliny
początkujący
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 27 Lut, 2019
|
|
|
Ja sam przerabialem bionxa pierwszej generacji. U mnie na 135 stopni odciecie pradu. Sam silnik dalem do zaplecenia do rowerowego niech oni sie z tym mecza za 50zl. Tobie tez radze takie rozwiazanie i po co sie meczyc. A no tak dodaj koszt nowych szprych bo rozumiem ze tez w 26 cali to wsadzasz. |
|
|
|
|
oki
początkujący
Wiek: 51 Dołączył: 06 Lut 2019 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 28 Lut, 2019
|
|
|
Tak dokładnie 26",
zastanawiam się jakiej mocy regulator 17-20A i zasilanie 36V czy już iść w 48V
Rower ma być do zwykłej eksploatacji w mieście dojazdy do pracy 15Km w jedną stronę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|