ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)

Czy spotkały Cię awarie w TSDZ2?
Nie mam / Nie użytkowałem(am) TSDZ2.
60%
 60%  [ 6 ]
Nigdy mnie jeszcze nie zawiódł.
30%
 30%  [ 3 ]
Tak, uszkodzony został Plastic (blue) gear.
0%
 0%  [ 0 ]
Tak, uszkodzony został Metal (brass) gear.
0%
 0%  [ 0 ]
Tak, uszkodzony został czujnik momentu obrotowego (torque sensor).
0%
 0%  [ 0 ]
Tak, uszkodzony został wyświetlacz.
0%
 0%  [ 0 ]
Tak, spotkała mnie inna kłopotliwa awaria (mile widziany komentarz).
10%
 10%  [ 1 ]
Głosowań: 10
Wszystkich Głosów: 10

Autor Wiadomość
bs47G 
początkujący


Dołączył: 22 Sty 2019
Posty: 6
Skąd: Wrocław
  Wysłany: Pią 01 Lut, 2019   Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)

Cześć,

Chciałbym zapytać Was o awaryjność Tongshenga TSDZ2 (zwanego w polskiej dystrybucji również jako e-Biker - Rapid MID250 / MID750). Decyzję, że to będzie ten silnik już podjąłem, chcę jednak oszacować jakie jest prawdopodobieństwo, że problem się prędzej czy później przytrafi. Być może ankieta pomoże innym w decyzji co do zakupu tego silnika.

Ankieta wielokrotnego wyboru.

Mile widziane są Wasze komentarze jak (czy) poradziliście sobie z problemem, przy którym z wyświetlaczy wystąpił problem, etc.

Linki dla zainteresowanych opisujące części w ankiecie:

Czym jest Plastic lub Metal Gear:
https://www.aliexpress.co...2956317007.html

Czujnik momentu obrotowego:
https://www.aliexpress.co...2703463038.html
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 04 Lut, 2019   

Chyba nie te elementy są "najważniejsze" gdy chodzi o awaryjność, gdyż praktycznie wszystkie silniki przekładniowe ( HUB i MID ) takie elementy plastykowe posiadają i raczej nie one ulegają awariom. Ten silnik jest na razie stosunkowo mało popularny w Polsce tak, że o opinię o nim na razie trudno. Ponieważ mam styczność z takim silnikiem (sąsiad posiada) wydaje mi się, że największą "bolączką" ich jest oprogramowanie czyli soft. Z opinii które wyrażają inni użytkownicy (zachodni) wynika, że zmiana oprogramowania na alternatywne pozwala na użytkowanie i wrażenia z jazdy podobne tym jakie mają użytkownicy napędów Bosch. Alternatywne oprogramowanie wciąż się rozwija chociaż nie pozwala na taki komfort jaki mają użytkownicy Bafangów. Więcej na taki temat będę mógł powiedzieć prawdopodobnie za tydzień gdyż jutro sąsiad ma mi dostarczyć silnik celem zmiany softu i być może wyświetlacza, gdy z obecnym (VLCD5) jest mało możliwości ustawień i są dość skomplikowane (środowisko JAWA,kompilator itp.). Dlatego proponuję dokupić drugi wyświetlacz np.KT LCD3 lub Bafangowski 850C.To na razie tyle.
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Pon 04 Lut, 2019   Re: Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)

bs47G napisał/a:
Cześć,

Chciałbym zapytać Was o awaryjność Tongshenga TSDZ2


Ja robiłem konwersje w grudniu 2018.
Wybór padł na Bafanga BBS02B 750 ze względu na ilość materiałów dostępnych w internecie dotyczących instalacji, utrzymania oraz naprawy w/w.

Drugą rzeczą była możliwos pełnej konfiguracji pracy za pomocą kabelka i komputera.

Zestaw z Chin kosztował mnie 1850 zł. W polskiej dystrybucji około 3250 zł.

Dosyć często można spotkać negatywne opinie nt. Bafanga,
dot. braku czujnika naciski.

Użytkownicy programują go w/g zadanej kadencji i jest sytuacja, że jak biorą podjazd,
redukują na większa koronkę, to wspomaganie ustaje [bo na lżejszym biegu zwiększają kadencje powyżej zadanej].

Ja mam silnik zaprogramowany w/g predkości, co skutkuje tym, że jak redukuje na podjeździe na większą koronkę to oczywiście zmniejszam prędkość.
Sterownik wychwytuje zmniejszenie prędkości i zwiększa wspomaganie.

Czyli mam to co niby jest zaletą TSDZ2.

Przekładnia nylonowa jest zabezpieczeniem przed okręceniem wału wirnika.
Dasz metalową to zwiększasz głośność pracy przekładni i ryzykujesz poważniejsza awarię.
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 04 Lut, 2019   Re: Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)

lessero napisał/a:
...
Użytkownicy programują go w/g zadanej kadencji i jest sytuacja, że jak biorą podjazd,
redukują na większa koronkę, to wspomaganie ustaje [bo na lżejszym biegu zwiększają kadencje powyżej zadanej]...

To muszą być krótkie podjazdy :) . Mnie w górach kadencja spada w stosunku do tej na płaskim.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Pon 04 Lut, 2019   Re: Tongsheng TSDZ2 (Mid Drive)

borsuk napisał/a:

To muszą być krótkie podjazdy :) . Mnie w górach kadencja spada w stosunku do tej na płaskim.



echhh...

Chodzi mi o chwilową kadencję.
Kręcisz pod górę na 4 z kadencja 70.
Ciężko - zmieniasz na 3 kadencja skacze do 80, bo lżej,
a silnik właśnie przestał wspomagać, po osiągnałeś zaprogramowaną kadencję.
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 06 Lut, 2019   

Jeśli dobrze rozumiem rozwijany soft Tongshenga TSDZ2 to jest on programowany nie na kadancję a na wspomaganie czyli wybieramy sobie procent mocy silnika użyty do "asysty".Ta moc silnika wyrażana jest w procentach zakładając, że 100% mocy odpowiada przeciętnej MOCY samego jeźdźca,gdzieś w granicach 120W i tak jest na pierwszym stopniu wspomagania,następne są wyższe.Poniżej zamieszczę przykładową plansze gdzie ustawia się żądane parametry pracy silnika w zależności od stopnia wspomagania.To nie mój "wyrób" ale tak to wygląda przed skompilowaniem programu do wgrania.

2019110223123_java 10 prova.png
Pobierz Plik ściągnięto 663 raz(y) 190,48 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group