ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Mój pierwszy E-bike "klasa budżet"
Autor Wiadomość
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012   

Nostusek i tu się mylisz
" Ponaddto - jakoś nie uwierzę w fakt że plastikowe kółka w chińskim sliniku w piaście w przekładni planetarnej wytrzymają więcej od stali z której mam zrobione aktualne przełożenie (zębatki i łańcuch).
Już jeżdżę 2 lata z przekładnią i jakoś wszystko w porządku z nią jest (nawet w zimie),a nie krytykując w twoich konstrukcjach wiecznie coś się psuje.Radę o zmianę na bezproblemowy silnik nazywasz krokiem wstecz,Twoja sprawa,tylko nie osądzaj czegoś jak nie spróbowaleś. Widzisz w pewnych sytuacjach plastik (nylon) jest bardziej wytrzymały i nie przypadkowo się go tam stosuje,tylko musi mieć odpowiedni smar i nie wolno go przewoltowywać.Oczywiście,nie zniechęcam Cię ,bo wiem na pewno że w końcu Ci się znudzi dłubanie przy tych awaryjnych szczotkowych silniczkach na łańcuch.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012   

Czysto obiektywnie i bez podtekstów mówiąc - tutaj dużo można wywnioskować z lektury forum. Spostrzegawczy czytelnik zauważy, że mamy pełno opisów i relacji z awarii silników szczotkowych. Jest ich naprawdę wiele. Za to informacji od forumowiczów o awarii silników bldc jest znacznie, znacznie mniej.
Czasem warto odżałować i dozbierać te 500zł i mieć problem z głowy niż oszczędzić 200zł i mieć ogromną szansę na kłopot.
Przysłowie mówi - oszczędny dwa razy płaci :(
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Gru, 2012   

Prawdopodobnie będę miał do odstąpienia zewnętrzny silnik BLDC 650W 24V. Obecnie jeszcze siedzi w skuterku, ale będzie zmieniany na inny i będzie do wzięcia. Obecnie na osi jest kółko do paska zębatego o module 5 mm i 15 mm szerokości.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012   

mar56 napisał/a:
a nie krytykując w twoich konstrukcjach wiecznie coś się psuje


Rozumiem Cię że możesz tak czytając posty że ciągle coś się psuje. Myślisz tak bo nie znasz do końca realiów. Nie wiem czy wiesz że moja pierwsza konstrukcja powstała tylko z pobudek łatwiejszego dostawania się do pracy tak aby nie męczyć swojego samochodu dystansami kilku kilometrów w jedną stronę gdzie nawet nie zdąży się zagrzać w nim spalinowiec. Ponadto budowa roweru na prąd wynikła z konieczości miejsca w którym mieszkam i w którym mieszają ludzie narwani i głupi i nie mogę przez to trzymać auta pod domem tylko ukrywać je w garażu zdala od domu. A że nie chciało mi się po nie co rano chodzić - to musiałem miec inny środek lokomocji a że pedałować specjalnie nie mogę dużo (aspekt zdrowia) to niestety ale rower elektryczny był jedyną formą. Nawiązując dalej że ciągle się coś psuje - mylisz się - pierwsza konstrukcja była nieudana i to celowo bo była to tylko chęć sprawdzenia czy zadziała, wzmocniłem zatem bagażnik i konstrukcja była już ok. Przejechała blisko 650 kilometrów aż do uszkodzenia się silnika co zakładałem. Przy okazji trafił mi się drugi silnik - nie był nowy więc postanowiłem wskrzesić konstrukcję ale odciążając ją i nadając nieco estetyki bo w tym czasie rower stał i rdzewiał co zresztą gdzieniegdzie widać. Z pomocą naprawdę przefajnego przyjaciela i kolegi z pracy który dla mnie mógłby być nawet dziadkiem wskrzesiłem konstrukcję ale budowałem ją już tak aby była rozwojowa - tzn zapewniała możliwość ewolucji w silnikach tzn. możliwości ich wymiany a ponadto była estetyczniejsza i lżejsza. Udało się teraz zredukować jej masę o więcej niż połowę w stosunku do wysmarków jakie sam wcześniej stworzyłem.. Niestety nie wiem czy wiesz ale w między czasie znacząco zmieniła mi się sytuacja finansowa więc projekt był przekładany i przekładany w kółko.

Tak więc - z poważnych awari mogę zaliczyć jedynie dwa spalone silniki co uważam za normalne zjawisko bo to było nieuniknione. Jeżeli w 250Watowy silnik pakowałem 30A prądu przy 24 V to chyba jasne że taka moc go spali. Silniki były za słabe - z czego ten drugi był wybitnie za słaby bo od początku było z nim coś nie tak. Pierwszy był zdecydowanie mocniejszy. Drugą rzeczą która warunkowała uszkadzanie się silników było to że przełożenie było za małe - jedynie 7,27. Gdyby wyniosło ponad 10 to rower byłby wolniejszy ale i trwalszy. Ale budowanie kosmicznej przekładni dwustopniowej byłoby porażką finansową dla mnie.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 09 Gru, 2012   

Nostusek napisał/a:
Niestety nie wiem czy wiesz ale w między czasie znacząco zmieniła mi się sytuacja finansowa więc projekt był przekładany i przekładany w kółko

To znaczy pogorszyła Ci się ,czy polepszyła bo jakby się polepszyła to będę miał na zbyciu w najbliższym czasie trochę części,firmowy silnik 2 biegowy DD BLDC Crystalyte 407/4012 48V,tyle że na przednie koło(właściwie cały rower) lubiący przewoltowanie,sterownik do przewoltowania 72V/1500W,koło 28"z silnikiem planetarnym 500W/24V,i wiele innych drobiazgów,piszę jakby Cie interesowało bo obecnie jestem bezrobotny i muszę wiele klamotów sprzedać bo już nie mogę się ruszać w piwnicy,a kasa by się przydała.
Współczuję Ci sąsiadów,ale staraj się mimo wszystko żyć z nimi w zgodzie.Zdrowia też,bo jest bezcenne.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 10 Gru, 2012   

CIekawe jest to że są opinie że te szczotkowe silniki chińskie padają. W pierwszej konstrukcji miałem silnik my16z3 (czyli z przekładnią o przełożeniu coś koło 1:10) zapięty jako middrive i mimo iż silnik się grzał (mógł bać chwilowo do 1kw) to przez cały okres ekploatacji (ponad 1000km) nie było z nim żadnych problemów. Silnik mam do dziś. Coś niby szuszczy ale to raczej problem ze szczotkami. Może się zużyły... Niemniej jednak silnik chodzi i jak czas pozwoli znów będzie jeździł w innej tym razem konstrukcji... Może chodzi o to że te silniki mają mały moment w pierwszej połowie obrotów? i po prostu bardzo się wtedy męczą przegrzewają? Mój silnik bardzo słabo jechał właśnei poniżej połowy obrotów. Jednak potem jeżdził bardzo ok. Z tym że ja prawie nigdy nie jeżdziłem na małych obrotach bo miałem biegi i zawsze utrzymywałem obroty w górnym zakresie...

MAR56 jak to działa ten silnik 407 4012? te przełaczanie... Móglbys podać jego obroty na V?
Pozdrawiam:)
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 10 Gru, 2012   

Z silnika wychodzą 2 wiązki po 3 przewody główne silnika i klasycznie 5 przewodów Halla.Na jednej wiązce 407 ,silnik ma wyższą prędkość,a mniejszy moment ,na drugiej 4012 odwrotnie.Nie wiem jak to jest połączone wewnątrz silnika.Można to przepinać ręcznie bądź przełącznikiem.Co do obrotów nie mierzyłem ale na kołach 28" przy 48V jedzie ok. 38km/h.Na silniku jest podana prędkość 420 obr/min.
W necie pewnie są gdzieś dane techniczne,nie chciało mi się szukać.Zazwyczaj jeździłem na tych wyższych,dodam że silnik ma potencjał na przewoltowanie bo prawie się nie grzał podczas intensywnej jazdy.I dlatego zakupiłem w Chinach sterownik na 72V/1500W żeby go przewoltować ale plany mi się zmieniły i zrezygnowałem .
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 10 Gru, 2012   

mar56 napisał/a:
Nostusek napisał/a:
Niestety nie wiem czy wiesz ale w między czasie znacząco zmieniła mi się sytuacja finansowa więc projekt był przekładany i przekładany w kółko

To znaczy pogorszyła Ci się ,czy polepszyła bo jakby się polepszyła to będę miał na zbyciu w najbliższym czasie trochę części,firmowy silnik 2 biegowy DD BLDC Crystalyte 407/4012 48V,tyle że na przednie koło(właściwie cały rower) lubiący przewoltowanie,sterownik do przewoltowania 72V/1500W,koło 28"z silnikiem planetarnym 500W/24V,i wiele innych drobiazgów,piszę jakby Cie interesowało bo obecnie jestem bezrobotny i muszę wiele klamotów sprzedać bo już nie mogę się ruszać w piwnicy,a kasa by się przydała.
Współczuję Ci sąsiadów,ale staraj się mimo wszystko żyć z nimi w zgodzie.Zdrowia też,bo jest bezcenne.


Nie muszę chyba tłumaczyć jak zmieniła się moja sytuacja skoro projekt przekładałem co chwilę. To wiadome. A Twoja propozycja jest intratnie kusząca - ale na razie muszę podziękować.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

Wszedłem w nowy etap rozwoju mojej konstrukcji - odbudowa po raz TRZECI :) Wczoraj przyjechał do mnie silnik 24V 500W. No i zaczęły się schody - rozmiary silnika przeszły moje oczekiwania - takiego bydlaka się nie spodziewałem wogóle. W miejscu gdzie bez trudu wchodzi 250-tka ta moja nowa 500-tka już się nie mieści - brakuje 10 mm. Ale znalazłem jej miejsce nieco inaczej - jeszcze muszę tylko skołować łańcuszki nowe bo stary się zrobił zbyt krótki a po drugie jest już zmęczony życiem...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group