|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Mój pierwszy E-bike "klasa budżet" |
Autor |
Wiadomość |
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 12 Cze, 2011
|
|
|
To nie to samo niestety, a wieniec koniecznie 80zębów, ale i to za mało. Silnik się grzeje i konstrukcja jest mułowata nawet na płaskim i na silniku 300W/24V na kole 26". Zaczęło mi to dobrze w miarę jeździć dopiero na 20" kołach z piastą trzybiegową Sachsa z hamulcem bębnowym i wieńcem 80z ale bez możliwości pedałowania. Zaletą była ala skrzynia biegów dla silnika. Przy 24V silnik nie grzał się i jechał lekko ponad 30/h po płaskiej drodze, a grzał się dopiero po dołożeniu jeszcze 12V i prędkość się zwiększyła, ale po płaskim tylko, pod wzniesienia miał ciężko i grzał się a i zasięg był marny na Chińskich żelach bo na LiFePo4 niestety do testów mnie jeszcze nie stać a i krajowa oferta jest małoatrakcyjna co do pojemności w/w ogniw Pozdrawiam i życzę powodzenia, zapraszam do obejżenia fotek moich kontrukcji na tym forum |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
andrzejIskierka
Czy możesz dokładnie opisać zarówno napęd jak i wagę całości konstrukcji (z kierowcą)?. Po ukończeniu samochodu dla synka, planuję zrobić coś dla siebie, jednak z uwagi na prostotę i lekkość konstrukcji będzie tam tylko napęd elektryczny i tylko na nim będę mógł polegać. Sam ważę nieco ponad 80 kg + pojazd (do testów mam żele ale będę budował baterię li-ion) mam nadzieję max 20 kg z li-ion. Planuję silnik 500W/24V z przewoltowaniem na 36V ale zastanawiam się też nad 350W/24V + przewoltowanie lub nawet 350W/36V czyli bez przewoltowania. Koło napędzane - 20 cali. Jak myślisz, jakie rozwiązanie będzie najsensowniejsze? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
Już było to na forum podawane, ale przypomnieć nie zaszkodzi |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
Wzór chyba nie jest skomplikowany. Wystarczy znajomość liczenia obwodu koła jak sądzę i parę przeliczeń jednostek, przynajmniej ja tak do tego podchodzę. A może masz coś uwzględniającego dodatkowe czynniki to byłoby super |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 13 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
Stała Daniły? No to z niecierpliwością czekam na wzór |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
moje wytwory.
889142ae0f[1].jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 461 raz(y) 77,22 KB |
|
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
i tu też.
DSC01696[1].JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 2,27 MB |
DSC01697[1].JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 372 raz(y) 2,43 MB |
DSCF6640[1].JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 372 raz(y) 1,03 MB |
DSCF6630[1].JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 363 raz(y) 1,06 MB |
|
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
a tu mój pierwszy i orginalny ale dawca narządów.
0254024115[1].jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 329 raz(y) 230,91 KB |
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
"stałą Daniły" można uwzględnić przy wyliczaniu mocy silnika na tej stronie Simple Vehicle Power Calculator
Autor pisze że należy brać wyniki bardzo szacunkowo. Mnie wyszło że żeby osiągnąć 25km/h przy masie całkowitej pojazdu z kierowcą 105 kg na średnio równej drodze (polskie drogi ) musiałbym mieć silnik ok 800W. Brałem jednak parę współczynników nie najkorzystniejszych ale i tak ta strona jest dla ludzi o mocnych nerwach bo obawiam się że 250 czy 300 W to wyjdzie chyba w próżni i dla kierowcy o masie kilkuletniego dziecka
Ale nic nie szkodzi spróbować. Stronka ogólnie jest dość interesująca dla pasjonatów EV. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
brak postu |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Pon 08 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
No jasne że żart Ale nazwa fajna, a że często trzeba teorię dopasować do doświadczenia, to taka "stała" która w sumie jest zmienna, jest przydatna |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|