ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Skuter elektryczny problem z przełożeniem/wliczenia
Autor Wiadomość
kamehabis
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   Skuter elektryczny problem z przełożeniem/wliczenia

Witam przerabiam stary skuter spalinowy. Moim założeniem jest zostawienie przełożeń silnika. co do przełożeń sprawa wygląda następująco:
Jedno przełożenie na zębatkach łańcucha 13/33 czyli 0,39
drugie na trybikach 14/70 czyli 0,2
jako że sprzęt będzie jedno biegowy chciałem ustalić prędkość max (na przełożeniach) na poziomie 60-70km/h (nie chodzi mi o rzeczywistą prędkość skuterka)

Skuter będzie działał na silniku z magmy 1kw/48v jego prędkość obrotowa bez obciążenia to 3600obr a z 3000obr. skuter ma opony 10" o obwodzie 1,24 cm

A teraz wyliczenia:
3000obr/min = 500obr/s
500*0,39*0,2 = 39,37obr/s
39,37*1,24cm = 49m/s
49m/s*3,6 = 175km/h

I tu pojawia się moje pytanie czy ja coś pokręciłem czy producent skutera zamianował prędkość dla jego silnika (6000obr) na poziomie 350km/h?

do tego ma pytanie co do sterownika z magmy sterownik jakie macie opinie czy będzie radził sobie z silnikiem i na odwrót?
 
 
michal5150
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   Re: Skuter elektryczny problem z przełożeniem/wliczenia

kamehabis napisał/a:

3000obr/min = 500obr/s

3000 obr/min = 50 obr/s
:)
 
 
kamehabis
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Maj, 2013   

Dzięki. czyli mój błąd:P
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Sterownik da sobie radę doskonale.Za to spalisz silnik-brak ograniczenia prądu wewnątrz.
Przyjedź na zlot być moze będą konstrukcje tak jak w zeszlym roku-komar z tym silnikiem i kontrolerem.Prędkość max 40km/h bez przeolożeń.[/list]
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Tam chyba jest ograniczenie, bo średni prąd dla podanych napięć i mocy jest rzędu 20A.
Wygląda mi na ograniczenie prądowe do 20A, lub w pobliżu.
 
 
kamehabis
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Mi też się wydaje, że powinien mieć ograniczenie.

Silnik ma pobór prądu na poziomie 26A (sprawność 80%). Sterownik 1000w/48v = 21A. wynika z tego, że to sterownik może nie wytrzymać. Jakie w takim razie można zastosować ograniczenie prądowe? Myślałem żeby przed sterownikiem wstawić bezpieczniki 30A jako zabezpieczenie ale może być trochę za mocny.
Czy układy składające się ze sterownika i silnika mogą mieć nadwyżki w poborze tzn przekraczać zamianowane wartości?
Jeśli do zasilania zastosuję aku AMG 4X12V to w rzeczywistości otrzymam prąd większy niż 48V jak to się ma do reszty układu? (poprostu napięcie wzrośnie a natężenie spadnie?)
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Sterownik nie ma ograniczenia.
Możesz brać chwilowo z niego kilkaset A a ciągle to 100A spokojnie.
Kupiłem i rozebrałem.
Zdjęcia wewnątrz na forum-tu lub na samochodyelektryczne.org
Wiem co gadam.
Jest tam 10tranzystorów każdy po 75V kilkadziesiąt A.
Ponadto jest w różnych konstrukcjach ludzi-silniki spłoną bez patrzenia na amperomierz.

Bezpiecznik spali się przy ruszaniu jak będzie chwilę ciężej.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Ograniczenie prądu spowoduje utratę momentu (będzie się słabo rozpędzał). Ważniejsze jest chłodzenie, jak się da zastosować dobry wentylator zewnętrzny (najlepiej z używkę z przemysłówki), żeby dobrze go chłodzić. Taki silni jest za mały na 60km/h. Ja mam peugeota scootelca który przy silniku 2,8kW rozpędza się po płaskim do 50km/h.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
kamehabis
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Silnik spalinowy ma inna charakterystykę niż elektryk. 250w rozpędza rower do 25km/h 1000w powinien dać 50km/h. Jeśli chodzi o zamianowanie prędkości max na przełożeniu na poziomie 60-70km/h to tylko dlatego że czasem jedzie się z górki i skuter mógłby się rozpędzać do wyższych prędkość. Ale i tak już po rozmyślaniach bo będę mianował v-max na 52km/h
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Poszukaj innego sterownika, ten jest wielki, ciężki i silnik "warczy"
 
 
kamehabis
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

To może koledzy posuniecie jakiś pomysł co do tego sterownika? Co do EV to póki co tylko rower na 250W mam więc zbyt dużego doświadczenia brak :cry:
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Na znanym portalu aukcyjnym...
http://allegro.pl/sterown...3196896247.html
 
 
kamehabis
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Maj, 2013   

Czyli bardziej tandetny sterownik ma być lepszy? :lol: ogółem to zastanawiałem się nad wrzuceniem amperomierza koło licznika o zakresie np 40-60A co o tym myślicie?
Przedstawiony powyżej sterownik ma w wersji 250W i jakością wykonania nie urzeka.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Maj, 2013   

Przerabiam obecnie skuterek na silnik DC 24V 500W. Kontroler też jest na 24V 500W.
Na poprzednim silniku BLDC 650W, ze mną na pokładzie, rozpędzał się do 35 km/h. Z lżejszą osobą do 40 km/h. Sprawdzałem teraz na DC 500W, to maksa miałem 29 km/h, ale jeszcze sprawdzę na nowych akumulatorach, jak do mnie dojadą. Chyba moc silnika jest za mała do istniejącego przełożenia, bo teoretycznie powinien jechać 50 km/h.
http://allegro.pl/akumula...3217572335.html
Sterownik się grzeje na tyle, że zastanawiam się nad jakimś dodatkowym chłodzeniem. Prawdopodobnie przełożenie jest za duże, bo silnik wrkęca się na sucho na wyższe obroty, niż w czasie jazdy. Będzie mnie czekała chyba wymiana kółka pasowego na mniejsze, albo przeróbka na łańcuch na oryginalną zębatkę 11 zębów i na kole na 80.
 
 
kamehabis
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Maj, 2013   

Opowiedz jak zdają egzamin te aku zastanawiałem się kiedyś nad ich zakupem. Przełożenie masz na 50km/h v-max?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group