|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Skuter elektryczny problem z przełożeniem/wliczenia |
Autor |
Wiadomość |
kamehabis [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2013 Skuter elektryczny problem z przełożeniem/wliczenia
|
|
|
Witam przerabiam stary skuter spalinowy. Moim założeniem jest zostawienie przełożeń silnika. co do przełożeń sprawa wygląda następująco:
Jedno przełożenie na zębatkach łańcucha 13/33 czyli 0,39
drugie na trybikach 14/70 czyli 0,2
jako że sprzęt będzie jedno biegowy chciałem ustalić prędkość max (na przełożeniach) na poziomie 60-70km/h (nie chodzi mi o rzeczywistą prędkość skuterka)
Skuter będzie działał na silniku z magmy 1kw/48v jego prędkość obrotowa bez obciążenia to 3600obr a z 3000obr. skuter ma opony 10" o obwodzie 1,24 cm
A teraz wyliczenia:
3000obr/min = 500obr/s
500*0,39*0,2 = 39,37obr/s
39,37*1,24cm = 49m/s
49m/s*3,6 = 175km/h
I tu pojawia się moje pytanie czy ja coś pokręciłem czy producent skutera zamianował prędkość dla jego silnika (6000obr) na poziomie 350km/h?
do tego ma pytanie co do sterownika z magmy sterownik jakie macie opinie czy będzie radził sobie z silnikiem i na odwrót? |
|
|
|
|
michal5150 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2013 Re: Skuter elektryczny problem z przełożeniem/wliczenia
|
|
|
kamehabis napisał/a: |
3000obr/min = 500obr/s
|
3000 obr/min = 50 obr/s
|
|
|
|
|
kamehabis [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2013
|
|
|
Dzięki. czyli mój błąd:P |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013
|
|
|
Sterownik da sobie radę doskonale.Za to spalisz silnik-brak ograniczenia prądu wewnątrz.
Przyjedź na zlot być moze będą konstrukcje tak jak w zeszlym roku-komar z tym silnikiem i kontrolerem.Prędkość max 40km/h bez przeolożeń.[/list] |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013
|
|
|
Tam chyba jest ograniczenie, bo średni prąd dla podanych napięć i mocy jest rzędu 20A.
Wygląda mi na ograniczenie prądowe do 20A, lub w pobliżu. |
|
|
|
|
kamehabis [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013
|
|
|
Mi też się wydaje, że powinien mieć ograniczenie.
Silnik ma pobór prądu na poziomie 26A (sprawność 80%). Sterownik 1000w/48v = 21A. wynika z tego, że to sterownik może nie wytrzymać. Jakie w takim razie można zastosować ograniczenie prądowe? Myślałem żeby przed sterownikiem wstawić bezpieczniki 30A jako zabezpieczenie ale może być trochę za mocny.
Czy układy składające się ze sterownika i silnika mogą mieć nadwyżki w poborze tzn przekraczać zamianowane wartości?
Jeśli do zasilania zastosuję aku AMG 4X12V to w rzeczywistości otrzymam prąd większy niż 48V jak to się ma do reszty układu? (poprostu napięcie wzrośnie a natężenie spadnie?) |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013
|
|
|
Sterownik nie ma ograniczenia.
Możesz brać chwilowo z niego kilkaset A a ciągle to 100A spokojnie.
Kupiłem i rozebrałem.
Zdjęcia wewnątrz na forum-tu lub na samochodyelektryczne.org
Wiem co gadam.
Jest tam 10tranzystorów każdy po 75V kilkadziesiąt A.
Ponadto jest w różnych konstrukcjach ludzi-silniki spłoną bez patrzenia na amperomierz.
Bezpiecznik spali się przy ruszaniu jak będzie chwilę ciężej. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013
|
|
|
Ograniczenie prądu spowoduje utratę momentu (będzie się słabo rozpędzał). Ważniejsze jest chłodzenie, jak się da zastosować dobry wentylator zewnętrzny (najlepiej z używkę z przemysłówki), żeby dobrze go chłodzić. Taki silni jest za mały na 60km/h. Ja mam peugeota scootelca który przy silniku 2,8kW rozpędza się po płaskim do 50km/h. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
kamehabis [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013
|
|
|
Silnik spalinowy ma inna charakterystykę niż elektryk. 250w rozpędza rower do 25km/h 1000w powinien dać 50km/h. Jeśli chodzi o zamianowanie prędkości max na przełożeniu na poziomie 60-70km/h to tylko dlatego że czasem jedzie się z górki i skuter mógłby się rozpędzać do wyższych prędkość. Ale i tak już po rozmyślaniach bo będę mianował v-max na 52km/h |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013
|
|
|
Poszukaj innego sterownika, ten jest wielki, ciężki i silnik "warczy" |
|
|
|
|
kamehabis [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Maj, 2013
|
|
|
To może koledzy posuniecie jakiś pomysł co do tego sterownika? Co do EV to póki co tylko rower na 250W mam więc zbyt dużego doświadczenia brak |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
kamehabis [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013
|
|
|
Czyli bardziej tandetny sterownik ma być lepszy? ogółem to zastanawiałem się nad wrzuceniem amperomierza koło licznika o zakresie np 40-60A co o tym myślicie?
Przedstawiony powyżej sterownik ma w wersji 250W i jakością wykonania nie urzeka. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013
|
|
|
Przerabiam obecnie skuterek na silnik DC 24V 500W. Kontroler też jest na 24V 500W.
Na poprzednim silniku BLDC 650W, ze mną na pokładzie, rozpędzał się do 35 km/h. Z lżejszą osobą do 40 km/h. Sprawdzałem teraz na DC 500W, to maksa miałem 29 km/h, ale jeszcze sprawdzę na nowych akumulatorach, jak do mnie dojadą. Chyba moc silnika jest za mała do istniejącego przełożenia, bo teoretycznie powinien jechać 50 km/h.
http://allegro.pl/akumula...3217572335.html
Sterownik się grzeje na tyle, że zastanawiam się nad jakimś dodatkowym chłodzeniem. Prawdopodobnie przełożenie jest za duże, bo silnik wrkęca się na sucho na wyższe obroty, niż w czasie jazdy. Będzie mnie czekała chyba wymiana kółka pasowego na mniejsze, albo przeróbka na łańcuch na oryginalną zębatkę 11 zębów i na kole na 80. |
|
|
|
|
kamehabis [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Maj, 2013
|
|
|
Opowiedz jak zdają egzamin te aku zastanawiałem się kiedyś nad ich zakupem. Przełożenie masz na 50km/h v-max? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|