ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rower elektryczny po linii najmniejszego oporu
Autor Wiadomość
Dawidowsky 
początkujący


Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 2
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 01 Mar, 2019   rower elektryczny po linii najmniejszego oporu

Hej
Chcę zelektryfikować swój stary wdzięczny rower, kwestię przyczepienia elementów do samego roweru pomijam gdyż z tym jakoś sobie poradzę chciałem tylko zapytać o poprawność elektrycznego podpięcia do siebie podzespołów i o opinie co sądzicie o wybranych prze zemnie produktów.
Chcę podkreślić iż ma to być robione po kosztach :)
do konwersji wybrałem taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-konwersji-roweru-silnik-24v-350w-1016-7243272286
chciałbym to zasilić takim akumulatorem :
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-7-2ah-agm-7ah-produkcja-2018-6843043113
oczywiście rozumiem że potrzebuje takie 2 :) bądź 4 i tak dalej :)
bądź czymś podobnym ''cenowo''

powiedzcie proszę czy to ma sens? czy to będzie działać ?

jak wyglądają wyjścia ze sterownika? i czy muszę wykorzystać wszystko?
ja będę miał tylko manetka akumulator silnik ''reszta może zostać niewykorzystana''?


akumulatory 18650 raczej mnie nie interesują ze względu na cenę ''pakietu''
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 01 Mar, 2019   

Ja ci dam dobra sprawdzona porade. O ile zestaw jest ok to nie kupuj tych akumulatorow tylko zamow tu na forum od kogos baterie li-ion. Na dluzsza mete taniej wyjdzie i bedzie sluzyc przez lata a do tego nie bedzie trzeba tylu kg wozic
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Chciałbyś zelektryfikować swój rower jak najmniejszym kosztem(ja to tak odbieram) a pakujesz się w kolosalne wydatki i praktycznie nic z tego nie będzie gdy nie masz np.dostępu do parku maszynowego.Ten pseudo "zestaw" przecież nie nadaje się do elektryfikacji, bo po prostu nie ma go jak zabudować a głównie "zasprzęglić" z rowerem. Aby zestaw działał musi posiadać zębatkę na osi silnika,najpewniej łańcuch i drugą zębatkę koniecznie z wolnobiegiem (sprzęgłem jednikierunkowym) montowaną albo na kole albo na supporcie.Rozważ to co wyżej a jak będziesz chciał więcej informacji to napisz.
 
 
manta 
początkujący


Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 16
Skąd: gorzów wlkp
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Dawidowsky, Posłuchaj kolegów z większym doświadczeniem .W zeszłym sezonie skleciłem na podobnym zestawie rower na rolkę (na mokrawej nawierzchni była to męczarnia a nie jazda), była to robota na kilka godzin zdecydowałem się na to bo zakupiłem kpl. hulajnogę bez aku na złomie za 20zł ,dokupiłem 3 akumulatory żelowe 9Ah (i to były wyrzucone pieniądze w błoto) ,aku ciężkie ,duże a i pojemność jak się okazało po ładowaniu 7Ah. W tym sezonie mam nowy rower który zelektryfikowałem za 650zł ,z silnikiem BLDC i aku Lion , jest lżejszy cichszy szybszy i ma lepszy zasięg .Fakt że sam zaplatałem silnik i zgrzewałem aku.
 
 
Dawidowsky 
początkujący


Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2019
Posty: 2
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Tak dokładnie chodzi mi o jak najmniejszy koszt,
wibi : park maszynowy?
doprecyzuję o co mi chodzi:
wszytko zaczęło się od tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=QcXjglKrQgw
i właśnie tak samo prosto chce zrobić u siebie
zębatka na silnik:
https://allegro.pl/oferta/zebatka-11t-do-silnika-model-1016-skutera-quada-6373491999
oczywiście łańcuch:
https://allegro.pl/oferta/lancuch-do-zebatki-skutera-rowera-quad-25h-1016-6571127048
i coś żeby własnie do korby przyspawać:
nie wiem czy to ?
https://allegro.pl/oferta/zebatka-do-skutera-roweru-z-wolnymkolem-1016z-16t-6375969464?fromVariant=6905080605
czy to?
https://allegro.pl/oferta/zebatka-do-silnika-1016z-1018-12t-z-wolnym-kolem-6905080605
czy po prostu na sztywno jak na filmie:
http://www.koral.bielsko....ecane-18-z.html
i akumulator :
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-7-2ah-agm-7ah-produkcja-2018-6843043113
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-bezobslugowy-ups-agm-12v-7ah-5889804397
i tu przyznam że mam największy problem bo nie wiem jak to się zachowa na ile to będzie dawać rady

manta: oczywiście że będę słuchał waszych rad :) po to własnie tutaj przyszedłem :)

co myślicie?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 02 Mar, 2019   

Większego IDIOTY jak na tym filmie który podałeś (https://www.youtube.com/watch?v=QcXjglKrQgw) jeszcze nie widziałem (pedały pewnie pourywają mu nogi),ba, nawet nie sądziłem, że tacy jeszcze istnieją.
Silnik który podałeś w pierwszym poście nie ma przekładni a jego obroty to ponad 2000 obr/min a ten na filmie z przekładnią ok.300-400 na minutę. Czy to rozważyłeś?Druga sprawa to generalnie silnik, otóż silniki BLCD bardzo rzadko bywają uszkodzone bo po prostu tam nie ma co się psuć. Te dostępne na OLX np.z Gazelli czy też inne przekładniowe nie dlatego kosztują 100-200 zł bo są uszkodzone tylko dlatego, że ludzi na zachodzie stać na nowsze konstrukcje a gdy uszkodzi się bateria to zamiast kupować nową lepiej kupić nowy rower. Kombinacje jakie planujesz po paru miesiącach pracy by to uruchomić spowodują, że będziesz się pukał w głowę co też ci przyszło do głowy z tą "elektryfikacją". Moja rada, kup używany silnik już zapleciony w koło (koszt ok.200zł), sterownik (koszt ok 100zł),manetka (ok.50 zł) i bateria koszt? zależny od tego jaką będziesz chciał i przynajmniej będziesz jeździł ew. później rozwijać konstrukcję.Jak to wygląda zobacz na OLX wpisując "Silnik do roweru".
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   

wibi napisał/a:
Większego IDIOTY jak na tym filmie który podałeś (https://www.youtube.com/watch?v=QcXjglKrQgw) jeszcze nie widziałem (pedały pewnie pourywają mu nogi)

To jakiś cyrkowiec, on nie trzyma nóg na pedałach :)
wibi napisał/a:

...Moja rada, kup używany silnik już zapleciony w koło (koszt ok.200zł), sterownik (koszt ok 100zł),manetka (ok.50 zł)..

Jak chcesz nowe to na Aliexpress możesz za stówkę kupić kontroler z wyświelaczem (który wyświetla predkośc, moc, napięcie na baterii itp)
tutaj
a manetke za 20 tutaj
silnik, jak radzi wibi, najtańszy będzie używany.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
dzikson34 
początkujący
Bionx d500



Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: zachodnipomorskie
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   dlubanie

Poszukaj lepiej jakiegos gotowego roweru ktory np wymaga regeneracji baterii. Bedzie z tego napewno zadowolony tak jak koledzy pisza ze ludzie na zachodzie kupuja nowy rower jak padnie bateria pomimo ze rower nadal zrobil by tyle samo na kolejne baterii. Jezeli bedziesz taki rower chcial odsprzedac to niewiele stracisz. Dlubiac w swoim juz tego nie sprzedasz pisze na podstawie wlasnego doswiadczenia.
_________________
Ulotne chwile ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group