|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesiadka z mid na hub - pomoc przy wyborze mocy silnika |
Autor |
Wiadomość |
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019
|
|
|
hehe to że sie silnik nazywa mxus 3k nie znaczy że jego moc jest ograniczona do 3kW znam konstrukcje o mocach rzedu 6kw z tym silnikiem , myśle że z zachowaniem zasad i prawideł sztuki oraz zabezpieczeń silnika mozesz z niego wyciągnąć 5kW trzeba tylko przemyslany sposób dobrac nawój , obrecz sterownik i baterie do stylu jazdy i stawianych zadań. |
|
|
|
|
Wojtek
młodzik
Dołączył: 11 Lut 2018 Posty: 59 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019
|
|
|
Asters, mxus-em 3k 16x4, z odpowiednią baterią, w obręczy 26" wjedziesz na każdą stromiznę i to nie człapiąc się 5km/h jak midem, a że szprycą spod koła na kilka metrów. O ile wcześniej rower Cię nie nakryje, a podjazd nie będzie trwał dłużej niż10-15minut na ciągłym prądzie rzędu 50-70A by nie przegrzać silnika. Problemem największym i nierozwiązywalny w przypadku obręczy 26", nawet najlepszych, są szprychy i nyple. Ten silnik ma przy wspomnianych prądach już tak duży moment obrotowy, że nie nadążysz wymieniać zerwanych szprych albo co gorsza wyrwanych z obręczy nypli. Większą szansę na jazdę z rowerowym tylnym kołem daje rozmiar 24"- szprychy są krótsze. Ale i tak nie dorówna to niezawodnością 19"moto, a średnica zewnętrzna jest praktycznie taką samą. Trzeba też pamiętać przy tych mocach o odpowiednio solidnej blokadzie osi silnika. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 43 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 05 Mar, 2019
|
|
|
Moment jest zależny od prądu a silniki o identycznym nawoju różnych marek jeżdżą podobnie.
3k /16x4/ ma delikatnie wolniejszy nawój i szersze magnesy niż 30h /10x6/ przez co jest lekko większy moment/sprawność kosztem trochę mniejszej prędkości max.
Dożo tu chodzi w efekcie o masę silnika i jego pojemność cieplną.
Uproszczając: przy tak dużym prądzie jak 70A 30h przegrzejesz w 3 min, 3k w 6 minut. I tyle |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 06 Mar, 2019
|
|
|
niedługo mnie czeka ten silnik w qulbixie:) ale u nas płasko jak stól |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
asters
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2018 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Mar, 2019
|
|
|
Dzięki za informacje. Sorry za późną odpowiedź, przez przypadek miałem wyłączone powiadomienia, myślałem, że nie ma więcej komentarzy
Przekonaliście mnie, wracam do pomysłu budowy nowego roweru z hubem. Myślę o takim zestawie:
Mxus v3 16x4
Koła 26"
Bateria 16s9p
Sterownik 60V 45A lub 60A (?)
Moja waga: 74kg
Rozumiem, że na tym zestawie będę mógł podjeżdżać pod te same górki, pod które podjeżdżam teraz na bbshd, tylko będę musiał jechać szybciej, powyżej 20 kph.
Czy sterownik 60A zrobi dużą różnicę na podjazdach vs 45A? Musiałbym użyć ogniw o większym prądzie rozładowania kosztem pojemności, ale jeżeli różnica będzie zauważalna...
I jeszcze jedno, czy ktoś w Trójmieście ma rower z Mxusem 3k? Czy moglibyśmy się spotkać, żebym mógł go zobaczyć? Nigdy nie jechałem na hubie, więc chciałbym zobaczyć w co się pakuję z tą budową |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 20 Mar, 2019
|
|
|
Przemyśl dobrze sprawe obreczy czy 24cale z grubszą opona lub nawet 19cali moto nie beda lepszym wyborem |
|
|
|
|
asters
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2018 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Mar, 2019
|
|
|
Inc0, w sumie chyba można by zapleść silnik w 24" i włożyć go zamiast 26", tzn. mieć koło 26" z przodu i 24" z tyłu.
Widziałem kiedyś taki rower, chociaż to było dawno temu, teraz chyba się już tak nie robi... |
|
|
|
|
Wojtek
młodzik
Dołączył: 11 Lut 2018 Posty: 59 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 20 Mar, 2019
|
|
|
@asters
Z 16s i 45A ognia z pod kół nie będzie. Na górkę wjedzie, na stromiznę jak nie sam, to z małą pomocą pedałów, jeśli prędkość spadnie za bardzo. Kiedyś testowałem ile potrzeba prądu z baterii 20s dla mxusa 3k vs waga kierowcy+rower, by na luźnej nawierzchni, piachu z kołem 19moto ładnie zrywał przyczepność. No i wyszło 0,6-0,7A/kg zestawu. I nie miało znaczenia czy na płaskim czy pod górę - pod górę zwalniał albo przez odjęcie gazu, bo odrywało przednie koło, albo przez utratę przyczepności. Aby w kopnym piachu na płaskim utrzymać prędkość 20 -30km/h potrzeba było 0,4-0,5A/kg. Testowane od 105kg do 135kg wagi zestawu. Dla koła 26" i baterii 16s trzeba by pewnie dodać z 30%- 40% prądu dla tego samego efektu, a z baterii 9p aby to wyciągnąć, to obowiązkowo wysokoprądowe akumulatory. Ale problem z możliwym pękaniem szprych, wyrywaniem nypli pozostaje, do tego kwestia odpowiednio solidnej blokady osi obrotu... Tas już gdzieś pisał, że do konwersji optymalnym, fajnie dającym radę rozwiązaniem moc/wytrzymałość/waga jest silnik pokroju 9c, 3k i dawanie ognia to raczej już rama customowa i bateria 20s. |
|
|
|
|
Mariusz_p
kierownik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Sie 2017 Posty: 319 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Śro 27 Mar, 2019
|
|
|
w customach masz najczęściej torq arma wbudowanego w ramie - ot to. 3K na dużym prądzie może rozsadzić ci ramę, jak nie będzie odpowiednio mocna.Jedziesz sobie, dajesz gazu, patrzysz a tu wyprzeda Cię tylne koło |
_________________ Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|