ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Manetka Bionx do konsoli G2 - co jest w środku?
Autor Wiadomość
Grzesiek717 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Bochnia
Wysłany: Nie 03 Mar, 2019   Manetka Bionx do konsoli G2 - co jest w środku?

Witam
Czy ktoś posiada może manetke Bionx do konsoli G2. Jeśli tak bardzo prosiłbym o udostępnianie co właściwie w niej jest. Czy to tylko 3 rezystory czy coś więcej?
 
 
Kordian 
młodzik


Dołączył: 03 Paź 2017
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019   Re: Manetka Bionx do konsoli G2 - co jest w środku?

Grzesiek717 napisał/a:
Witam
Czy ktoś posiada może manetke Bionx do konsoli G2. Jeśli tak bardzo prosiłbym o udostępnianie co właściwie w niej jest. Czy to tylko 3 rezystory czy coś więcej?


Jest coś więcej.
Układ który jest w manetce obsługuje takie funkcje:
- przepustnica
- + (zwiększenie progu wspomagania)
- - (zmniejszenie progu wspomagania)
- światło

Manetka jest podłączona do LCD poprzez 2 przewody.
Zamiennie do manetki lub równolegle (chyba na pewno) może być podłączony czujnik/ki klamki hamulca. Opcję tę realizuje prosty kontaktron.

W przypadku kontaktronu wiadoma sprawa - następuje zwarcie obu przewodów.
Jeżeli zatem manetka jest podłączona równolegle to w jaki sposób realizowane jest sygnalizowanie aż 4 stanów ?

Odpowiedź widać w załącznikach.

1. stan jałowy/spoczynkowy manetki



w powiększeniu



Z wykresu wynika że stan napięcia na linii dodatniej to 5V.
Wygląda również na to że manetka sama sobie odcina na chwile zasilanie zwierając linię dodatnią :) W ten sposób są generowane sygnały.
Dla stanu jałowego mamy szerokość 500us.

2. stan przepustnicy w stanie full.

Witać że impuls zmniejsza się i w stanie full nacisku mamy szerokość 250us.



3. stan dla przycisku "plus"

Pojawia się 2 impuls ujemny.
Impuls ten ma inną szerokość dla trzech stanów (3,4,5)



4. stan dla przycisku "minus"



5. stan dla przycisku "światło"



6. stan hamowania - największy priorytet.

Zwarcie linii dodatnie do masy.
Wykres 0V.

Układ manetki jest więc całkiem sprytny :)
Można zapewne go zasymulować jakim małym AVRkiem z własnym zasilaniem.
Osobiście nigdy za wyjątkiem 1-wire nie spotkałem się z taką aplikacją "ubijania na chwilę" własnego zasilania.

bionx-wykres-czasowy-manetki-stan-dla-przycisku-lampka-KORDIAN.png.png
Pobierz Plik ściągnięto 84 raz(y) 34,48 KB

bionx-wykres-czasowy-manetki-stan-dla-przycisku-plus-KORDIAN.png
Pobierz Plik ściągnięto 66 raz(y) 34,55 KB

bionx-wykres-czasowy-manetki-stan-dla-przycisku-minus-KORDIAN.png
Pobierz Plik ściągnięto 81 raz(y) 34,38 KB

bionx-wykres-czasowy-manetki-stan-przepustnicy-full-KORDIAN.png
Pobierz Plik ściągnięto 65 raz(y) 32,89 KB

bionx-wykres-czasowy-manetki-stan-spoczynkowy-zoom-KORDIAN.png
Pobierz Plik ściągnięto 70 raz(y) 34,63 KB

bionx-wykres-czasowy-manetki-stan-spoczynkowy-KORDIAN.png
Pobierz Plik ściągnięto 72 raz(y) 40,68 KB

 
 
Grzesiek717 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Bochnia
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019   

A co jaki czas jest ponawiany impuls gdy trzymasz manetke? Widzę że manetka też zwiera sygnał ale tylko do 1.28V nie mniej.
 
 
Grzesiek717 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Bochnia
Wysłany: Wto 05 Mar, 2019   

Masz jakiś pomysł na zasymulować ie takiego sygnału czy trzeba Poprostu pisać program pod atmege?
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 940
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 06 Mar, 2019   

Jednym słowem DLA BIONXA NIE MA MANETKI,czyli to co wcześniej pisałem. Ten "przełącznik" niby manetka występuje obecnie prawie we wszystkich fabrycznych rowerach i nawet w wyświetlaczu KT LCD3 co łatwo sprawdzić na zdjęciach.Normalna manetka pozwala na pracę silnika bez pedałowania i praktycznie nie ma nic wspólnego z poziomem asysty (w Bafangu można to programowo ustawić). Jak chcesz mieć w Bionxie manetkę musisz wymienić sterownik na taki który manetkę obsługuje "żegnając" się jednocześnie z wyświetlaczem (chociaż tego pewny nie jestem bo wyświetlacz pewnie można programować jak wspomniany KT LCD3?).
 
 
klimkr 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 06 Mar, 2019   

Manetka w Bionxie (mowa o konsoli G2) może działać jak zwykła manetka, ale po odblokowaniu. Normalnie jest zablokowana bo Bionx to rower a nie motorower elektryczny.
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 940
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 06 Mar, 2019   

klimkr napisał/a:
Manetka w Bionxie (mowa o konsoli G2) może działać jak zwykła manetka, ale po odblokowaniu. Normalnie jest zablokowana bo Bionx to rower a nie motorower elektryczny.

Piszecie bzdury a to co w konsoli G2 wyglada jak manetka nazywa się po prostu MANIPULATOR i pozwala w trakcie jazdy jednym palcem zmieniać np.poziom asysty.Każdy silnik Bionx jest skonstruowany fabrycznie jako tzw.pedelec bez możliwości jazdy bez pedałowania.Chcąc to zmienić (a tak robi większość korzystających z silników Bionx) należy wymienić istniejący fabryczny sterownik (można na taki współpracujący z wyświetlaczem np.KT LCD3) gdyż innej drogi nie ma.
 
 
Grzesiek717 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Bochnia
Wysłany: Śro 06 Mar, 2019   

wibi napisał/a:
klimkr napisał/a:
Manetka w Bionxie (mowa o konsoli G2) może działać jak zwykła manetka, ale po odblokowaniu. Normalnie jest zablokowana bo Bionx to rower a nie motorower elektryczny.

Piszecie bzdury a to co w konsoli G2 wyglada jak manetka nazywa się po prostu MANIPULATOR i pozwala w trakcie jazdy jednym palcem zmieniać np.poziom asysty.Każdy silnik Bionx jest skonstruowany fabrycznie jako tzw.pedelec bez możliwości jazdy bez pedałowania.Chcąc to zmienić (a tak robi większość korzystających z silników Bionx) należy wymienić istniejący fabryczny sterownik (można na taki współpracujący z wyświetlaczem np.KT LCD3) gdyż innej drogi nie ma.


Czy on też ma inny kontroler??
https://youtu.be/E5WW8CCQeCc
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 940
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019   

Grzesiek717 napisał/a:
....Czy on też ma inny kontroler??
https://youtu.be/E5WW8CCQeCc

Raczej nie ma ale zwróć uwagę, że film nie jest o manetce a o zdejmowaniu blokady to po pierwsze, po drugie w komentarzach też nikt o żadnej manetce nie wspomina a po trzecie zdjęcia sa rozłączne czyli gdy kręci się koło nie widać manetki a gdy widać "manetkę" (manipulator) to nie widać koła. Jednym słowem to taka sama manipulacja jak lądowanie na księżycu.
 
 
klimkr 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019   

wibi napisał/a:
Piszecie bzdury a to co w konsoli G2 wyglada jak manetka nazywa się po prostu MANIPULATOR i pozwala w trakcie jazdy jednym palcem zmieniać np.poziom asysty.Każdy silnik Bionx jest skonstruowany fabrycznie jako tzw.pedelec bez możliwości jazdy bez pedałowania.

Przeczytaj instrukcję :)
 
 
Grzesiek717 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Bochnia
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019   

Patrząc na te filmy coraz bardziej wydaje mi się to niemożliwe odblokowanie pełnego potencjału manetki.
 
 
Kordian 
młodzik


Dołączył: 03 Paź 2017
Posty: 62
Skąd: Sulejówek
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019   manetka -BIONX

Czy to manetka czy manipulator czy cokolwiek innego .. które daje takie sygnały jak pokazałem na oscyloskopie to ma taki skutek że jak rower stoi a ja wcisnę przycisk regulowany przepustnicy to rower sam rusza do przodu bez pedałowania.
Jest to bardzo wygodne jak się rusza na światłach i jak się wychodzi z zakrętów.
Stopnie wspomagania nie mają z tym nic wspólnego bo zakres stopni 1-4 ustawia się innym przyciskiem.
Manetkę można ustawić do określonej prędkości maksymalnej .. np 40km.
Dodatkowo należy jeszcze ustawić minimalna prędkość silnika przy której manetka zaczyna działać. To wszystko w BIB.

Taki przebieg zasymulować można atmegą to akurat jest proste.
Pytanie tylko jak zasilić atmegę aby nie robić sobie kłopotu.
 
 
Grzesiek717 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Bochnia
Wysłany: Czw 07 Mar, 2019   

Atmege można zasilić z baterii 9v po stabilizatorze. Większy problem z napisaniem softu?

Czy korzystałeś może z programatora Crumb128-CAN? Bo jeden gość podłączył mi manetke a rower jak podniosłem tylne koło do góry wciskając manetke to rozpędza koło do 35km/h po czym koło zwolniło do ok10km/h i znów i tak wkoło. Nie trzyma bezprzerwy tylko tak wspomaga. Możesz napisać które pozycje w putty trzeba zmienić by kręciło się cały czas gdy trzymam manetke?
 
 
klimkr 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Mar, 2019   

A czy manetka po podłączeniu została skalibrowana?
Opis kalibracji jest np. tu https://docplayer.net/53018872-Table-of-contents-a-about-bionx-d-software-e-checklists-f-warranty-terms-and-conditions-b-products-c-hardware.html .
 
 
Grzesiek717 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Bochnia
Wysłany: Wto 12 Mar, 2019   

Tak nic to nie dało możliwe że soft 6.6 jest całkowicie zablokowany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group