ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Moc silnika, a moc sterownika.
Autor Wiadomość
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 137
Skąd: B-stok
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019   

No to ja już zdecydowałeś się na 250w i masz wybrane ogniwa to potrzebujesz 10 szeregowo. A równolegle ile to trzeba znać typ ogniwa i jaki ma znamionowy prąd rozładowania. Wtedy podzielić na pół i tyle równolegle połączyć, żeby wyszło Ci 14A, bo tyle sterownik pociągnie.
 
 
gotibandit 
początkujący


Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019   

Potrzebuje rower do dojazdow do pracy. W jedna strone mam 15 km, wiec dziennie bym robil ok. 30 km. Oczywiscie w pracy moge ladowac akumulator. Wiadomo, przydal by sie zapas energii, poniewaz czasami potrzebuje pojechac z jednego konca miasta na drugi . Mysle ze wiecej niz 50km na jednym ladowaniu nie bede potrzebowal. Moze tak bezpiecznie bylo by z robic, zebym mogl te 60 km przejechac? Ile wtedy np. tych ogniw 3450mAh bym potrzebowal? A moze sie nie cyndolic i zrobic od razu zasieg 100km? Nie wiem. Co myslicie?
 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 137
Skąd: B-stok
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019   

Przy jeździe po idealnie płaskim terenie w bezwietrzną pogodę i na napompowanych oponach szosowych potrzeba 15Wh/km. Bez pedałowania. Oczywiście idealne warunki się prawie nie zdarzają. Ale z drugiej strony będziesz kręcił korbą. Dajmy więc 15Wh/km * 50km daje 750Wh.
Ogniw lepiej mocno nie eksploatować l, poza tym z czasem będą tracić pojemność więc przyjmijmy 2500mAh na ogniwo.
10 ogniw szeregowo daje 36V. 750Wh/36V=20,8Ah.
20,8/2,5=około 8 ogniw równolegle. 8*10 daje 80 ogniw tych sanyo GA. Bo pewnie o te chodzi.
Z doświadczenia praktycznego Ci napiszę, że ja mam teoretycznie 1000Wh, praktycznie około 800Wh do wykorzystania zanim bms odetnie i robię około 45km na samym prądzie. Ja nie pedałuję. Mam elektryczną przystawką do wózka inwalidzkiego.
Czyli praktyka z teorią daleko się nie mija. Jak chcesz z lekkim pedałowaniem 50km robić nie tylko w pierwszym sezonie to ponad 700Wh trzeba wsadzić. Czyli przynajmniej 80 ogniw dobrych, albo ponad 100 jakiś słabszych.
Ale to niech jeszcze się bardziej doświadczeni wypowiedzą, bo ja tylko jedną konstrukcję popełniłem, choć chyba bez błędów. Wyszło dokładnie jak chciałem.
Pozdrawiam.
 
 
smekes 
młodzik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 85
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019   

jakbys chcial naprawde duze zasiegi to najlepiej duze napiecie/duza liczba zwojów silnika-niskie kv-duże T. Takie silniki wolniej jeżdżą, ale nie dużo ciągną prądu. Z pakietem bym nie schodzil poniżej 4p np 12s5p.

noel841106 napisał/a:
Przy jeździe po idealnie płaskim terenie w bezwietrzną pogodę i na napompowanych oponach szosowych potrzeba 15Wh/km. Bez pedałowania. Oczywiście idealne warunki się prawie nie zdarzają...

skąd taki raport 'spalania' 15Wh/km, z twojego sprzętu?
 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 137
Skąd: B-stok
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019   

Nie tylko, choć u mnie się potwierdziło. Sąsiad ma rower z 250w w przednim kole i kilka wzmianek o takiej średniej znalazłem tu na forum.
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019   

A ja powiem tak z opinii klientów, ze jest roznie:) jeden robi na 13s5p Sanyo kilometrów 50, drugi dociaga do 100 :) zdecydowanie największy wpływ mają dwie rzeczy - prędkość jazdy i temperament jeźdźca. Na takie jazdy weź pakiet 800 - 1000Wh. Na elektrykach przeważnie jest tak, ze robisz wieksze odległości niż planowałeś, bo prędkość większa i szybciej się jedzie.
Jak kolega ma plan rozbudowy wzialbym silnik z perspektywami bezprzekladniowy i pakiet, który później to uciagnie np na 30-40A i wystartował z tym słabym sterownikiem..Jak się rower objeździ wymienisz sterownik i znowu banan na twarzy :lol:
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
ForzaNapoli 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 48
Skąd: Napoli
Wysłany: Czw 04 Kwi, 2019   

Witam panowie. A jaka macie opinie na temat mxus xf08c ? Mial ktos z was stycznosc . Tozgladam sie za jakims malym silniczkiem zeby sie nie rzucal w oczy
 
 
gotibandit 
początkujący


Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2019   

Ok. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Idąc za waszymi radami, chyba zbuduję akumulator 10s8p z tych ogniw Sanyo 3450mAh. Nie wiem, czy dobrze obliczyłem, ale wyszło mi, że będzie miał pojemność 993Wh. Powinno starczyć na moje potrzeby. :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group