ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobór podzespołów do e-bike
Autor Wiadomość
jackk 
początkujący


Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019   Dobór podzespołów do e-bike

Witam.
Chcę skonwertować swój rower na e-bike. Założyłem że zestaw powinien móc osiągnąć przy w pełni naładowanej baterii Vmax = ok 80km/h , przy niekoniecznie dużym zasięgu (może 30-50 km, przy jeździe na samej manetce).

Zagadnienie 1.
Policzyłem baterię 16s6p 60V na ogniwach wysokoprądowych LG INR18650HG2/INR18650HG2 (3000 mAh, I max = 20A).
Link: https://batterybro.com/products/lg-hg2-inr18650hg2-3000mah-20a
O ile dobrze policzyłem, to parametry akumulatora są następujące:
Pojemność pakietu 18 Ah (1066Wh)
Wydajność prądowa (max) 120 A
Sposób liczenia można prześledzić w załączonym pliku excel. Myślę że jeżeli obliczenia są poprawne to innym też może być pomocny.
Proszę o potwierdzenie czy dobrze rozumowałem ze sposobem liczenia, bo to ma oczywiście przełożenie na właściwy dobór pozostałych elementów.

Zagadnienie 2.
W opisach kontrolerów podawane są czasem parametry, np.:
DC Current Limit: 150 A
Max. Phase Current: 350 A
Co dokładnie oznaczają?

Zagadnienie 3
Do tego wynalazłem takie sterowniki:
1. Sabvoton SSC60150
2. Sabvoton SVMC60150
ale zastanawiam się czy nie za mocne są do tej baterii? Z drugiej strony jeżeli całość ma spełniać założenia co do Vmax to i sterownik i silnik muszą być dość mocne. Proszę o opinie.
Zacząłem się rozglądać za silnikiem ale wybór jest tak wielki, że głowa mała i szczerze mówiąc trochę utknąłem. Do tego BMS do baterii, no i cała reszta drobiazgów typu manetki, kable, wyświetlacz, czujniki, itp. (ale te drobiazgi są do ogarnięcia).
Pozdrawiam
jackk

Rower obliczenia akumulatora.zip
Pobierz Plik ściągnięto 27 raz(y) 9,28 KB

Bateria.jpg
dla ciekawych
Pobierz Plik ściągnięto 32 raz(y) 346,79 KB

 
 
Bajoniks 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 90
Skąd: Lubliniec
Wysłany: Nie 14 Kwi, 2019   

jackk napisał/a:
Witam.
ale zastanawiam się czy nie za mocne są do tej baterii?
jackk


Są tylko cztery razy za mocne.
Jak chcesz mieć 80km/h to może być konieczność zastosowania baterii 20s.
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 7 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 229
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019   

Założenia masz b. ambitne. Szczerze powiem że nie zaglębiałem się w "matematykę" ale weź pod uwagę głównego "wroga" rowerzysty" czyli powietrze. Cytuję
"Wynika z tego, że rower z cyklistą o łącznej powierzchni czołowej równej 0,46 m2 do jazdy z prędkością 26 km/h będzie potrzebował 100 W, sześciokrotne zaś zwiększenia mocy pozwoli na jazdę z prędkością mniej niż o połowę większą, bo tylko 48 km/h, przy współczynniku Cx wynoszącym 0,98."
Opory powietrza przy prędkościach pow. 40 km/h rosną ca. zbliżając się proporcjonalnie do kwadratu prędkości. Bardzo uproszczony szacunek w/w wskazuje na baterię grubo powyżej 2000 W / obstawiam ok. 4000/
Zbudowano rowery - potwory. Przykład z netu: rower którego właściciel deklaruje v max 73km/h
Bateria litowo-jonowa 66V (24Ah) Może lepiej w wyświetlaczu ustawić fi koła na 20 cali i cieszyć się prędkością? :lol:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 535
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2019   

Podstawowy bład popełniany przez laików w obliczaniu wydajnosci pradowej pakietu li-ion to jest to że zakkładają wydajnośc pradową maxymalna dla całego pakietu jak dla POJEDYŃCZEGO ogniwa bo takowego dotyczy specyfikacja fabryczna ogniw. W pakiecie ogniw jest 100, 200 a nawet powyżej 400szt ciasno upakowanych ,w takich warunkach ogniwa nie maja dostatecznego chłodzenia bo raz że siedza jedno obok drugiego i grzeja siebie na wzajem , po drugie pakiety sa zabezpieczone przed uszkodzeniem mechanicznym/woda/zwarciem- preszpanem, rekawami termokurczliwymi, itp wiec przepływ powierza miedzy juz i tak ciasno upakowanymi ogniwami jest..ZEROWY i mozliwosci oddawania ciepła sa z tego tytuło mocno ograniczone. Zbytnie przegrzanie pakietu prowadzi do bardzoszybkiej degradacji ogniw a nawet grozi pożarem. dlatego z praktykie setek innych cieszących sie swoimi e-bike sugeruje przyjac max obciażenie na pojedyńcze ogniwo wysoko pojemne (2500-3500mAh ) 5A lub dla wysoko pradowych ogniw ( 2000-2500mAh) 7-10A maxymalnie.
inny aspekt chcesz zelektryfikowac rower do e-bike o v-max 80km/h zdajesz sobie sprawe z tego że pchasz sie w debową jesionke zwykłe rowery nie sa przystosowane do takich predkosci ani zawieszenia ani hamulce ani rama a w ebike masa samego roweru o takich osiagach siegnie 50-60kg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group