 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Miernik mocy (watomierz) |
Autor |
Wiadomość |
m.j.
początkujący

Dołączył: 19 Kwi 2019 Posty: 8 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2019 Miernik mocy (watomierz)
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich użytkowników tegoż forum. Jest to mój pierwszy post.
Buduję własny rower elektryczny. Moje perypetie z budowy przedstawię niedługo, a przynajmniej mam taką nadzieję.
Ostatnio zakupiłem na alledrogo takie coś:
miernik
lub gdyby powyższy link nie działał poniżej mamy to samo:
miernik 2
Miernik sprawdzałem już (oczywiście poprzez dołączony bocznik) na wkrętrce akumulatorowej i działał dobrze. Nie mam pewności czy wskazywał dobre wartości ale wyglądało na to że tak.
Czy taki miernik będzie dobrze działał w rowerze elektrycznym? Jego zakres napięcia i natężenia akurat idealnie pasuje, a nawet mam jeszcze spory nadmiar w zakresie stosowania.
Miernik zamierzam podłączyć zgodnie ze schematem i będzie zasilany bezpośrednio z akumulatora roweru. Oczywiście zabezpieczę go przed wodą.
Czy są jakieś przeciwwskazania do zastosowania go w rowerze elektrycznym? Jeśli tak to dajcie znać, ponieważ niedługo montuje całość i wolałbym niczego przez takie ustrojstwo nie upalić. Bateria 48V, silnik Mxus 10x6, sterownik sinus 30A.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Oczywiście baterię rozumiem jako ogniwa + BMS. Nic nie będę podłączać pomiędzy ogniwa a BMSa. Kiedy BMS odetnie aku to wtedy odcina wszystko wraz z watomierzem, bocznikiem itd. |
|
|
|
 |
Zero_3
początkujący

Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2019 Posty: 20 Skąd: Centrum
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2019
|
|
|
Działał u mnie bez problemu ze sterownikiem 35A max jeszcze za czasów silnika szczotkowego. Fajnie widać jak przy ruszaniu lub pod górę prąd idzie masakrycznie do góry a na płaskim przy rozpędzaniu maleje
Stwierdziłem że zbędny luksus i mam teraz tylko prosty woltomierz bo po spadek napięcia podobnie obrazuje wzrost prądu no i o wiele mniej kabli (w tym mega grubych do bocznika). |
|
|
|
 |
m.j.
początkujący

Dołączył: 19 Kwi 2019 Posty: 8 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2019
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Ja też się zastanowię, ponieważ nie wiem czy tak naprawdę coś mi to da oprócz większej ilości kabelków.Zresztą i tak planuję trochę mój sprzęt "wykastrować" mocowo, ponieważ mam ramę stalową, dobrą lecz starą jeszcze na V-brake. Oprócz tego jest bez amortyzacji (którą planuję częściowo zrekompensować oponami Schwalbe Big Ben Plus). Tak więc szaleństw póki co nie przewiduję. Niby fajnie by było mieć podgląd parametrów w czasie rzeczywistym. Dlatego jeszcze biję się z myślami. |
|
|
|
 |
Scuda
stażysta

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2019
|
|
|
Fajnie mieć podgląd parametrów ale tylko na początku. Z czasem będziesz zerkał na napięcie i będziesz dobrze wiedział ile ci zostało prądu w akumulatorze |
|
|
|
 |
borsuk
prezes


Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pon 22 Kwi, 2019
|
|
|
Scuda napisał/a: | Fajnie mieć podgląd parametrów ale tylko na początku. Z czasem będziesz zerkał na napięcie i będziesz dobrze wiedział ile ci zostało prądu w akumulatorze |
Ja akurat, jako jeżdżący ze wspomaganiem po górach, najczęściej zerkam na pobór prądu. Kontrolowanie prądu umożliwia oszacowanie zasięgu dla danego napięcia baterii.
Jeżeli jeżdzisz po tej samej trasie z tą samą szybkością (ewentualnie na tym samym stopniu wspomagania) to wystarczy kontrola napięcia. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
 |
m.j.
początkujący

Dołączył: 19 Kwi 2019 Posty: 8 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: Wto 23 Kwi, 2019
|
|
|
Na początek podgląd parametrów by się przydał, w szczególności pobór prądu i od razu przeliczenie na W i Wh co daje możliwość szybkiego oszacowania dystansu w danych warunkach. Pewnie po sezonie miernik już nie będzie potrzebny, ale póki co kusi aby go zamontować (szczególnie jak już grzecznie czeka w domu). Baterie sam robiłem więc taki miernik dałby możliwość lepszego monitorowania całości. Gdyby coś zaczęło się dziać czy to z baterią czy ze sterownikiem lub silnikiem, to gwałtowny skok natężenia lub napięcia będzie łatwiejszy do uchwycenia niż na wyświetlaczu typu KT LCD3 itp. |
|
|
|
 |
m.j.
początkujący

Dołączył: 19 Kwi 2019 Posty: 8 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: Pią 10 Maj, 2019
|
|
|
Jednak ze względów logistycznych watomierza koniec końców nie umieściłem. Już zrobiłem ponad 200km i w sumie sama kontrola napięcia daje już pogląd na sytuację. Akurat jeżdżę w terenie który znam i już mniej więcej wiem ile potrafię zrobić na ładowaniu przy moim stylu jazdy. Chyba jednak watomierz pójdzie do działu K/S. Sam wyświetlacz KT-LCD3 jest wystarczający póki co. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|