Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
stell
początkujący
Dołączył: 02 Maj 2019 Posty: 6 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Pią 03 Maj, 2019 Hamulce
|
|
|
Czy do nie najnowszego roweru z hamulcami szczękowymi można założyć silnik? |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 03 Maj, 2019
|
|
|
A dlaczego nie? ja mam v-brejki i są dla mnie wystarczające. Kwestia regulacji i ew. materiału klocków. Siła hamowania roweru zależy w dużej mierze od siły tarcia opona/nawierzchnia. Co z tego, że szpanerskie tarcze zablokują koła?
Chyba, że myślisz o silniczku wielokilowatowym |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Józef
początkujący Józef
Pomógł: 2 razy Wiek: 71 Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 39 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pią 03 Maj, 2019
|
|
|
Ja mam rowerek z hamulcami typu V i nie narzekam na hamulce.
IMG_20190501_084401(1).jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 353 raz(y) 1,17 MB |
|
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Pią 03 Maj, 2019
|
|
|
Również mam konstrukcję z 2008 roku na V-brake.
Ale ja nie ważę dużo [70 kg] i nie rozpędzam się do kosmicznych prędkości [PAS do 30 km/h]
Klocki zmieniłem na dłuższe Aligatory.
IMG_20190217_131450.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 1318 raz(y) 1,3 MB |
|
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2019
|
|
|
Trudno się baterie tą folią okleja?
Też myslałem o czymś takim. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2019
|
|
|
Panowie nikt nie mówi że v-brake sa be..maja swoje zastosowanie najlepiej sie sprawdzaja w lekkich konstrukcjach , tarczowe hamulce sa niezastapione tam gdzie błoto i potrzeba niezawodnej dużej siły hamowaniawiec są niezbedne w e-bike o duzych mocach granice bym postawił na 750W mocy i predkosci powyzej 25km/k . z hamulcami rowerowymi jest tak samo albo przynajmniej podobnie jak w samochodach , w syrence 4x bembny sa wystarczajace... w ale w imprezie juz nie wystarcza nawet zwykłe tarczowepotrzebne sa tarcze wentylowane i zaciski wielotłoczkowe . Jesli wozisz sie bardziej spacerowo to w zupełnosci v-brake wystarcza ale gdyby zdarzyło ci sie zaliczyc np długi zjazd z góry to moze sie to skończyc jak u kolegi hamujac vbrake na długim zjezdzie w okolicach zakopca zaliczył...kapcia bo rozgrzana ponad miare obrecz spowodowała stopienie sie opaski i detka uległa uszkodzeniu na otworach pod nyple dodatkowo koło uległo rozcentrowaniu. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2019
|
|
|
Pewnie miał obręcze niewentylowane
Marketing rządzi się swoimi prawami: tylko patrzeć jak topowe modele dostaną tarcze ceramiczne
albo węglowe nawet.
Najlepsze hamulce jednak nie zastąpią rozsądku rowerzysty.
Wracając do 1 postu: można jeździć i ze szczękami byle z głową
Jak już kolega załapie bakcyla, zawsze może napęd przełożyć do roweru nowszego.
W końcu niezłe rowery używane to czasem 1/4 ceny zestawu, czyli nie trzeba dzwonić do bociana |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2019
|
|
|
juz mamy tarcze pływające i "warstwowe" wiec mnie również nie zdziwi jak któryś producent wyskoczy z tarczami ceramicznymi w cenie z kosmosu, węglowe raczej do rowerów nie wejda bo one działaja dobrze tylko w warunkach wysokich temperatur które ciezko jest uzyskac na rowerze ..w koncy trial to nie F1 XD. jesli sie v-brake nie beda sprawdzac w obecnej konstrukcji to nie trzeba od razu cały rower zmieniac na nowy . Wiele rowerowych widelów ma i piwoty i mocowanie pod tarcze wiec mozna znacznie poprawic skutecznośc hamowania zakładajac na przódwidelec pod tarczowy hebel + hamulec tarczowy a z tyłu v-brake da rade bo tylni hamulec pełni role pomocnicza wiec mozna sobie darowac wymiane tutaj v-brake na tarcze no chyba że w gre wchodzi jeszcze czynnik lansu |
|
|
|
|
Józef
początkujący Józef
Pomógł: 2 razy Wiek: 71 Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 39 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2019
|
|
|
Tutaj się zgodzę z przedmówcami, myślenie i rozwaga w głowie będzie atutem przy hamulcach V. Użytkuje takie w moim treku zestaw rapid s-1100 i daje radę, moja waga też 70kg jak lessero. Przed świętami Wielkanocnymi wjechałem na Trójgarb (778) następnie dokonałem zjazdu i hamulce zdały egzamin.
IMG_20190418_131139_BURST010.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 241 raz(y) 1,62 MB |
|
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Sob 04 Maj, 2019
|
|
|
andypip napisał/a: | Trudno się baterie tą folią okleja?
Też myslałem o czymś takim. |
Więc tak: jakoś szczególnie trudne to nie jest, ale potrzebna jest cierpliwość i opalarka.
Odpada też pasowanie na wodzie z ludwikiem, bo pracujemy na skrzynce z prądem.
Lepiej nie sprawdzać wodoszczelności.
Ja kleiłem taką: Folia
10 zł za kawałek - jakościowo wypada słabo. Ale faktura wyrazista.
Po chłodniejszym sezonie "odzyskała pamięć kształtu" o odspaja na wgłębieniach - kurczy się.
Kiedyś coś w samochodzie oklejałem folią Oracal za ok 15-20 zł / m2 i trzymała elegancko parę lat. Cena oryginalnej 3M poraża. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|