trwałość popularnych midów |
mida mam: |
bafang |
|
76% |
[ 30 ] |
tonghsheng |
|
7% |
[ 3 ] |
inny |
|
15% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 39 |
Wszystkich Głosów: 39 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018 trwałość popularnych midów
|
|
|
hej
zastanawiam się nad zakupem mida (tongsheng) i gadałem własnie z gościem z serwisu . kategorycznie stwierdził ze midy jakie można kupić i założyć , sypia się na potęgę ...zdychają sterowniki , pękają zębatki , napędy do wymiany 3x na sezon itd...
czy tak jest faktycznie ?? |
|
|
|
|
mlaster
początkujący
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2017 Posty: 21 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 22 Sie, 2018
|
|
|
Posiadam bafang bbs02 na chwile obecną zrobione 2.5k km. Silnik pracuje tak samo jak pierwszego dnia naprawdę nie mam się czego doczepić. Jedyne co zrobiłem przed montażem cały rozłożyłem wyczyściłem i posmarowałem smarem. Inna kwestia jest to iż zużyłem dwie kasety i dwa łańcuchy. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 22 Sie, 2018 Re: trwałość popularnych midów
|
|
|
pxl666 napisał/a: | .. gadałem własnie z gościem z serwisu ... |
Nie słyszałem o żadnym serwisie e-bików na terenie Śląska ale mogę dodać kategorycznie,że w rowerach zrywają się szprychy, dziurawią się opony i dętki, ludzie się przewracają itp.,itd.
Moja rada nie słuchać ignorantów, bo faktycznie wszystko wokół nas się psuje wraz z upływem czasu a nawet MY SAMI. Midy to najlepsze rozwiązanie napędu e-rowerów i wszystkie znane na Świecie marki, aktualnie takie rozwiązania preferują i co dziwne nie słuchają "gości z serwisu" co i tobie radzę. |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2018 Re: trwałość popularnych midów
|
|
|
wibi napisał/a: | pxl666 napisał/a: | .. gadałem własnie z gościem z serwisu ... |
Nie słyszałem o żadnym serwisie e-bików na terenie Śląska ale mogę dodać kategorycznie,że w rowerach zrywają się szprychy, dziurawią się opony i dętki, ludzie się przewracają itp.,itd.
Moja rada nie słuchać ignorantów, bo faktycznie wszystko wokół nas się psuje wraz z upływem czasu a nawet MY SAMI. Midy to najlepsze rozwiązanie napędu e-rowerów i wszystkie znane na Świecie marki, aktualnie takie rozwiązania preferują i co dziwne nie słuchają "gości z serwisu" co i tobie radzę. | marki stosują midy bo mogą się wtedy zmieścić w standardach EU oraz dorabiać na serwisie ... to info z kilku źródeł ...odpowiedziałeś niemerytorycznie - masz mida ? użytkujesz mocno ? żadnych problemow przez długi czas ? |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2018
|
|
|
leszcz napisał/a: | Jesli będziesz się bał rozkręcić to sobie daruj. W przeciwnym razie będzie pan zadowolony. Takie lego dla dorosłych | możesz rozwinąć myśl ? >> ze prędzej czy później napęd trzeba rozgrzebać ?? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2018 Re: trwałość popularnych midów
|
|
|
pxl666 napisał/a: | .marki stosują midy bo mogą się wtedy zmieścić w standardach EU oraz dorabiać na serwisie ... to info z kilku źródeł ...odpowiedziałeś niemerytorycznie - masz mida ? użytkujesz mocno ? żadnych problemow przez długi czas ? |
Odpisałem bardzo merytorycznie i oczywiście mam mida (jakiego i w czym znajdziesz tu na forum-zdjęcia). Mogę też powiedzieć, że to silnik jak każdy inny przekładniowy a ponieważ dysponuje ogromnym jak na wielkość, momentem obrotowym to i zużycie współpracujacych części (Łańcuch,zębatki) jest większe niż w rowerze z napędem hub. Jest takie czasopismo (miesięcznik?) o nazwie "e-biker",kupiłem ostatnio w empiku i tam na przedstawianych prawie 100 modelach fabrycznych e-bików może tylko 2 lub 3 były z napędem hub,pozostałe wszystkie midy, więc coś w tym jest. Wracając do serwisanta to chyba się nie dziwisz, że chce "wypchnąć" modele bez przyszłości. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | Odpisałem bardzo merytorycznie i oczywiście mam mida (jakiego i w czym znajdziesz tu na forum-zdjęcia). Mogę też powiedzieć, że to silnik jak każdy inny przekładniowy a ponieważ dysponuje ogromnym jak na wielkość, momentem obrotowym to i zużycie współpracujacych części (Łańcuch,zębatki) jest większe niż w rowerze z napędem hub | Huby nie zużywają wcale kaset i łańcuchów potrzebny dowód? proszę bardzo zdejmij łańcuch i jedz na hubie a teraz zrób to samo na midzie wiesz jak daleko zajedziesz prawda;P ? Midy do przekazywania swojego momentu /mocy wykorzystują napęd roweru który nie został zaprojektowany do przenoszenia mocy 2,3x większej niż generuje człowiek i jest to tym lepiej widoczne im wyższej klasy jest osprzęt ( czyli im napęd obsługuje większa kasetę tym łańcuch i zębatki są cieńsze i co za tym idzie mniej zniosą) i dlatego go zużywają im mocniejsze tym szybciej to będą robić i tym większe zyski ze sprzedaży części i to jest powód ale nie jedyny dla którego producenci tak kochają midy. Łatwiej sprzedać produkt który wygląda elegancko i lekko a fabrycznym midom(rowerom z silnikiem centralnym) wdzięku i "lekkości" nie brakuje , a już hitem jest jazda próbna bo co tu ukrywać midem się jeździ bardzo fajnie co jest zasługa momentu samego silnika jak i czujnika nacisku na pedały w korbie i systemu wspomagania i po takiej próbnej jeździe banan na twarzy klienta pomaga otworzyć jego portfel. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2018
|
|
|
o i to jest wypowiedź w temacie . a jak wnętrze mida po sezonie ? trzeba rozbierać , smarować , wymieniać planetę ? koszty ? |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2018
|
|
|
pxl666 napisał/a: | o i to jest wypowiedź w temacie . a jak wnętrze mida po sezonie ? trzeba rozbierać , smarować , wymieniać planetę ? koszty ? |
To zależy od tego jak katujesz silnik. Jeżeli pracuje w miare cicho i bez problemów nie musisz nic robić.
Umnie było tak: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=119454#119454
ale to była stara pierwsza wersja silnika, poza tym katowałem ją i siebie na licznych podjazdach po kamieniach, a na to moc była trochę za mała. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
mlaster
początkujący
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2017 Posty: 21 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2018
|
|
|
Każdy lubi coś innego szczerze mówiąc po testach obu napędów uważam za lepszego mida. HUB bardziej przypomina motocykl. Jazda na mid przynosi dużo radości poza tym w terenie mid sprawuje się lepiej niż słaby HUB. Mid pozwala także na wożenie mniejszej lżejszej baterii. a co do awaryjności mid nie zauważyłem nie pękają mi szprychy uważam ze części roweru zużywają się podobnie jak do jazdy bez mid. Co prawda mam kasetę 8 rz i stosuje łańcuch KMC oraz staram się dbać o cały rower.
Rower z napędem MID należy traktować nadal jak zwykły rower i nie dawać na silnik 1000W. Dla takiego silnika i roweru 500W to maks co pozwala na bezawaryjną jazdę przez bardzo długi czas. Ktoś może zarzucić co to jest 500W ale czy my nadal rozmawiamy o rowerach czy o elektrycznych motocyklach. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2018
|
|
|
@mlaster => w 100% podzielam!
Z każdym miesiącem odkrywam kolejne plusy mida:
- wodoszczelność,
- łatwość wymiany koła/dętki,
- prosty montaż nowszych rowerach z osią przelotową,
- żadnej nad/pod-sterowności roweru (silnik w kole),
- łatwość serwisu silnika => rozebranie wymaga dwóch imbusów i długich szczypcy do wykręcenia korby z castoramy za 30zł.
Oczywiście są minusy ale dla mnie (subiektywnie) jakby mniejsze niż w hubach
Na razie główny minus dla mnie to szybciej zużywający się napęd. Zrobiłem prawie 3000km na najtańszej kasecie HG200 i łańcuchu KMC-Z33 ale nie sprawdzałem rozciągnięcia łańcucha i okazało się, że ma już 1,25% i wykańcza to zębatkę silnika!
Dlatego teraz wymieniłem na nowy zestaw kaseta+łańcuch, nabyłem przymiar do łańcucha i zamierzam regularnie sprawdzać rozciąg łańcucha oraz aby wydłużyć życie kasety zamierzam jeździć na 3 łańcuchy co ok 500km wymieniać na najkrótszy. Dokładnie tak jak to robi to większość zawodowych kolarzy.
Jeżdżę na STRAVIE i to mi fajnie robotę robi bo liczy km cześci roweru:
|
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2018
|
|
|
Nie da się ukryć fajnie sie jeździ midem i ten typ napędu ma sporo zalet ale ma tez wady leszcz napisał/a: | główny minus dla mnie to szybciej zużywający się napęd. | ,minusem jest też konieczność smarowania przekładni , szkoda mi tracić czas na wymiany kilka razy w roku napędu i serwisowanie przekładni dlatego zdecydowałem sie na huba bez przekładniowego który jest bezobsługowy nie generuje kosztów związanych ze zużywaniem napędu.dodatkowa przewaga huba jest płynność działania napędu w czasie zmiany przełożeń mid musi sie wyłączyć na te okoliczność bo w przeciwnym razie napęd dostaje po trybach a nasze uszy odczuwają dyskomfort |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2018
|
|
|
szkoda ze nie piszecie co macie , czy bafanga czy tongshenga , shimano , boszzz jamacha...
zastanawia mnie taki knif - do ostrej wspinaczki chyba hub musi byc bardzo mocny ? mid jednak z racji możliwego wykorzystania skrajnego przełożenia mid może być o wiele słabszy ? 350w chyba by dawał rade? noi zaczyna mi się podobać idea wożenia aku w plecaku - odpada spory problem zmieszczenia , wiercenia mocowania aku do ramy , co przy wielu fullach jednak jest kłopotliwe...tu jednak koszty chyba o wiele mniejsze ? np DIY mid na MY1018 koszt 500 zł , sterownik max 18a , kawałek manetki i DIY aku z depakietów 17ah ? całość około ptysia kosztuje...a taki hub 3kw minimum ? ze sterownikiem i aku chyba 2500 dinarów nie chyci ? |
|
|
|
|
|