ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z bateria
Autor Wiadomość
Baron 
początkujący


Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Lubin
Wysłany: Wto 21 Maj, 2019   Problem z bateria

Witam, udało mi się złożyć mojego pierwszego elektryka, ale coś jest nie tak. Po zamontowaniu aku i podłączeniu wszystkiego, na wyświetlaczu pojawiła się tylko jedna kreska na wskazaniu baterii. Acha mam wyświetlacz LCD3 sterownik KT, silnik Mxus 3k turbo i baterie 16s8p zamówioną w elektro bikes. Pojeździłem na samej manetce ok 30 min i bateria padła. Po całonocnym ładowaniu znowu pokazała się tylko jedna kreska na baterii i 67,2 V. Pojezdzilem 30 min i padła przy 63V. O co chodzi?
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Maj, 2019   

Ustawienia sterownika są ustawione dobrze pod baterie 16s?
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
Baron 
początkujący


Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Lubin
Wysłany: Wto 21 Maj, 2019   

Nie jestem pewien, a o jakie ustawienia konkretnie chodzi?
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Maj, 2019   

C5 i C12, z 60V nie miałem dużo do czynienia więc nie jestem pewnie jakie tak powinny być parametry pod 16s
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Śro 22 Maj, 2019   

Odcina sterownik albo jakaś sekcja w baterii jest słabsza i odcina BMS po spadku napięcia. Ale druga opcja jest mało prawdopodobna. Najpierw ustawienia.
Tutaj masz co i jak:

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8111

Pozdro
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
Baron 
początkujący


Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Lubin
Wysłany: Śro 22 Maj, 2019   

Po zmianie parametrów, niestety nic się nie zmieniło. :sad:
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 22 Maj, 2019   

Nie jestem specjalistą, ale jesli bateria po całonocnym ładowaniu pokazuje 1 kreskę /a zakładam że są co najmniej 3/ to chyba wniosek jest oczywisty: coś z nią jest nie tak.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
fineasz 
stażysta


Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 129
Skąd: Waw
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

Masz gwarancje to reklamuj ;)
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

Napięcie po naładowaniu wskazuje, że pakiet laduje się do pełna. 67,2/16 =4.2V na cele.

Podtrzymywałbym diagnozę wcześniejszą. To raczej nie bateria. Nawet gdyby jedno ogniwo było w sekcji słabsze nie wyłączy się przy 63V.

To coś ze sterownikiem / ustawieniami.
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
krzychu666 
początkujący
krzychu666


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 36
Skąd: Wiskitki
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

co wy macie z tymi kreskami interesuje nas napięcie /jego wartość/ a nie jakieś kreski - kreski są dla dzieci :mrgreen:
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

Mój błąd: pomyśłałem o wyświetlaczu na baterii, a przecież nie każda ma taki luxus :lol:
Natomiast pewne jest, że coś nie działa tak jak powinno.
Szukaj w necie jak ustawić twoją konfigurację w końcu to nie jest jakiś unikat.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Baron 
początkujący


Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

Kurczę, a może to wina sterownika, bo to Kt72svprkd czyli 72V. Co myślicie? Dziwne jest tylko to, ze ja wysłałem sterownik do firmy i robili mi baterie pod silnik i sterownik.
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

Skontaktuj się z nimi, tak będzie najłatwiej. Jeśli zrobili złą baterie pod sterownika, który mieli to brawo za profesjonalizm.
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
Baron 
początkujący


Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

Już z nimi rozmawiałem, tez podejrzewają ustawienia. Zrobiłem reset ustawień tak jak mówili. Utawiłem P, ale tez to nic nie zmieniło. Zastanawiam się czy to, ze sterownik jest dedykowany do 72V może tak oddziaływać na baterie. Jeśli bateria powinna mieć 72V to przy ilu V powinna się wyłączyć? I tak samo 16s przy ilu V powinna się wyłączyć?
 
 
Mariusz_p 
kierownik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 319
Skąd: WLKP
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019   

16s około 45:-47v, 20s około 57-60v.
To by pasowało. Odkrecasz manetę, napięcie spada i sterownik odcina koło 60v dla 72v nominal, a potem masz koło 63v na baterii jak się napięcie podniesie bez obciążenia.
_________________
Pakiety 18650 :) 7S, 10S, 13S, 14S, 16S - potrzebujesz coś ->pisz na pw :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group