BBSHD mocowanie w suporcie |
Autor |
Wiadomość |
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2019 BBSHD mocowanie w suporcie
|
|
|
Witam,
Macie może jakieś sprawdzone sposoby na to by silnik nie trzeba było co kilka dni dokrecac bo póki co samym kluczem do bafanga to dokrecam tyle ile się da, bo albo sam silnik albo wachacz trochę utrudnia mocne dojeb...e a nie mam nasadki,wiem że ktoś tam blachę dawał tylko że on znowu gwint piłował a to nie wchodzi w grę, na kleju loctite 660, czy 638 to raczej strzał w kolano bo to jak złapie to już nie będzie do wykrecenia.
Każda sugestia mile widziana nawet ta najgłubsza😁 |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2019
|
|
|
No tak ale Ty dawales blachę z tego co pamiętam i szlifowales gwint?
A jak by Tak dorobic z obu stron tulejki stożkowe że przy dokrecaniu ścianą sie,tak mam w rowerze przy kierownicy taka tulejka stożkowa że się rozpycha przy dokrecaniu. |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2019 Re: BBSHD mocowanie w suporcie
|
|
|
johnynl napisał/a: | Witam,
Każda sugestia mile widziana nawet ta najgłubsza😁 |
Może "pocharatać", zeszlifować grubą gradacja powierzchnie styku uchwytu pomocniczego i pierwszej nakrętki mocującej.
Są też kleje do gwintów o średniej sile, demontowalne za pomocą narzędzi "ręcznych",
o zrywalności np. 25Nm
Tylko gwinty muszą być dobrze oczyszczone, odtłuszczone.
Albo w jakiś sposób przedłużyć dźwignie oryginalnego klucza |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2019
|
|
|
Myślę, że wiem o co chodzi gdyż sam miałem podobne doświadczenie.Silnik pomimo mocnego dokręcenia jednak luzował nakrętkę na tyle, że mógł się obrócić w rurze supportu. Silnik jest zabezpieczony przed obrotem (i luzowaniem nakrętki) drobnymi wypustami (ząbkami) na podkładce zakładanej z lewej strony i mocowanej do silnika dwoma śrubami. Tak ma silnik Bafang (4FUN) BBS01 a sądzę, że i pozostałe modele. Ponieważ mam również silnik Bafanga ale wyprodukowany dla niemieckiej firmy (i nazwanego) "e-innowation" gdzie tą podkładkę rozwiązali nieco inaczej czyli zaopatrzyli w dodatkowe "oczko"- otwór do blokowania przed obrotem silnika oraz,co ważne zamiast tych "radełkowanych" wypustów posiada jeden,dość solidny występ-ząb który wchodzi w wypiłowany (wycięty-wyszlifowany) wpust rury supportu zabezpieczając tym samym możliwość jakiegokolwiek obroty silnika i tym samym możliwość luzowania nakrętki mocującej. Gdyby powyższy opis był niezrozumiały postaram się zamieścić zdjęcie ale sądzę, że nie będzie to potrzebne gdyż starałem się zrozumiale opisać. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019
|
|
|
johnynl napisał/a: | No tak ale Ty dawales blachę z tego co pamiętam i szlifowales gwint?
A jak by Tak dorobic z obu stron tulejki stożkowe że przy dokrecaniu ścianą sie,tak mam w rowerze przy kierownicy taka tulejka stożkowa że się rozpycha przy dokrecaniu. |
Tak. Wsadziłem adapter i zeszlifowałem mu gwint bo to aluminum i na pewno by się wyrobił.
Wg mnie oś silnika (to co wchodzi w support) musi idealnie pasować i tu musiałbyś zadziałać. Szczególnie, że w bbshd będą duże siły. W każdym razie ja nie robiłbym tego na około przez adaptery zewnętrzne jak oś w supporcie miałaby luzy. |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Sob 19 Sty, 2019
|
|
|
Ja się zastanawiam nad tym mocowaniem co dostępne jest na lunie
https://lunacycle.com/bsbf-1-stabilizer-bar-for-bbs02-and-bbshd/
Oprócz tego kolega dorobił nasadke i teraz to idzie na 65Nm dokręcić,jeszcze tylko coś trzeba pomyśleć żeby podwinac blachę albo jakieś podkładki żeby całkowicie luz wyeliminować.
IMG-20190118-WA0013.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 513 raz(y) 146,89 KB |
IMG-20190117-WA0002.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 496 raz(y) 101,05 KB |
IMG-20190117-WA0000.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 478 raz(y) 139,13 KB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 19 Sty, 2019
|
|
|
@johnynl
Przecież dwa posty wyżej pisałem o podobnym (ale b.uniwersalnym) rozwiązaniu bo możliwym do stosowania w przypadku tylnej amortyzacji.
Producent dopuszcza moment dokręcania 30Nm i tyle się powinno stosować.Ale każdy może (bo istnieje "WOLNOŚĆ") dawać nawet 1000Nm tylko nie wiadomo co pierwsze "padnie".Siła jaka występuje poprzecznie (wzdłuż supportu) przy tak dużym momencie dokręcania po prostu WYRWIE oś pedałów z obudowy silnika i będzie z tego ładny kawałek ZŁOMU. |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Sob 19 Sty, 2019
|
|
|
wibi napisał/a: | @johnynl
Producent dopuszcza moment dokręcania 30Nm i tyle się powinno stosować.A. |
Gwoli ścisłości,
z tego co pamiętam,
to pierwsza nakrętka, dociskająca podkładkę-wspornik z zębami do mufy suportowej,
ma moment dociągnięcia 50 Nm
a
a kontrnakrętka, ma moment 30Nm.
Z tego co je oglądałem przy montażu, są zrobione z takiego jakiegoś miękkiego stopu,
że wątpię, czy 50 Nm wytrzymają. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
Jonszta
początkujący
Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 49 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 21 Sty, 2019
|
|
|
Ja to w robocie dokręcam wielkim kluczem do szlifierki kątowej nie wiem czy kazdy bafang ma takie problemy ale to akurat było w rowerach które mają go fabrycznie |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Śro 23 Sty, 2019
|
|
|
lessero napisał/a: | Gwoli ścisłości,
z tego co pamiętam,
to pierwsza nakrętka, dociskająca podkładkę-wspornik z zębami do mufy suportowej,
ma moment dociągnięcia 50 Nm |
60Nm |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1755 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 25 Sty, 2019
|
|
|
Wytoczyłem dwie tulejki o srednicy wewnetrznej jak os bafanga (jest ona minimalnie mniejsza niz srednica wewnetrzna mufy suportu) a zewnetrzne z rantem zachodzacym na zewnetrzna srednice mufy suportowej Pasowanie na ciasno tak aby wgryzło sie w zewnetrzny lakier. To rozwiazało kłopot z odkrecaniem oraz poprawiło stabilnosc mocowania gdy stoisz na pedałach lub mocno pedałujesz. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Pią 25 Sty, 2019
|
|
|
toft napisał/a: | Wytoczyłem dwie tulejki o srednicy wewnetrznej jak os bafanga (jest ona minimalnie mniejsza niz srednica wewnetrzna mufy suportu) a zewnetrzne z rantem zachodzacym na zewnetrzna srednice mufy suportowej Pasowanie na ciasno tak aby wgryzło sie w zewnetrzny lakier. To rozwiazało kłopot z odkrecaniem oraz poprawiło stabilnosc mocowania gdy stoisz na pedałach lub mocno pedałujesz. |
I o to właśnie jest rozwiązanie,tylko trzeba mieć dostęp do tokarki albo fachowca,a masz może gdzieś zrobione zdjęcia jak Ci to wyszło i najważniejsze czy nie zastanawiałeś się żeby wytoczyć kilka sztuk na sprzedaż. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1755 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Larix
początkujący
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lut 2018 Posty: 39 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: Wto 05 Lut, 2019
|
|
|
Czytam o jakimś szlifowaniu gwinty, luzach... Ta konstrukcja w ogóle pozwala na przywrócenie roweru do stanu pierwotnego czy skutecznie zabija gwint w ramie ? |
|
|
|
|
|