ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja auta spalinowego na elektryczne
Autor Wiadomość
kristofer 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 9
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie 09 Cze, 2019   Konwersja auta spalinowego na elektryczne

Przeglądając znany portal aukcyjny znalazłem tylny układ napędowy od toyoty rav 4 hybrid za 1kpln co wydaje się śmieszną kwota za gotowy napęd z półosiami(przy konwersji można by pominąć i tak zbędną skrzynie biegów) o mocy (wynikającej ze specyfikacji technicznej auta) 60kw oraz napięciu znamionowym 200v. oryginalna bateria od tego zestawu ma jedynie 1kwh pojemności wiec do jazdy po bułki było by to zbyt mało. poszukując gotowej baterii o większej pojemności znalazłem akumulator od bmw i8 o pojemności 7kwh chłodzony klimatyzacja, co było by wystarczająca pojemnością do odbijania sie wokół komina. jedyny minus(albo plus) jest taki ze ta bateria ma nominalnie 355v a silnik jest oryginalnie zasilany 200v. czy tak duża różnica napiec nie spowoduje przegrzanie silnika przy użyciu np polowy jego mocy nominalnej? gdzie szukać sterownika przystosowanego do takiego napięcia? jakiego zasięgu można by się spodziewać w pojeździe o masie 1 tony?
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 09 Cze, 2019   

Takie moje przemyślenia, niekoniecznie fachowca: ten silnik daje 1/3 mocy całego napędu elektrycznego. Ponieważ auto na baterii miało poruszać się po mieście zakładam, że są to silniki o wysokim momencie obr. Ale... ruszyć 1,5 tony dysponując 1/3 mocy i rozpędzić je, to możliwe, rzecz biorąc teoretycznie. Szacując zużycie energii, jako niefachowiec, rozumuję tak: ruszając, co bedzie raczej wymagać pełnej mocy, 6kwh wyciągnie z baterii dosyć szybko. Przewoltowanie może tu pomóc, pytanie jak to wytrzyma?
Obawiam się, że jazda takim autem będzie jak zabawa modelami: dużo andrenaliny ale krótko.
Ten napęd widzę w jakimś lżejszym projekcie: trójkołowiec czy coś w tym stylu, może 126p ? :wink:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
kristofer 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 9
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie 09 Cze, 2019   

Czy 20kw i 200nm(podobny silnik jak w peugeocie 508hybrid) to zbyt mało do dynamicznej jazdy miejskiej? Auto wyjściowo miałoby ważyć ok 1 tony. O ograniczeniu mocy myślałem po przekroczeniu nominalnych obrotów silnika celem ograniczenia nadmiernego wzrostu temperatury, auta hybrydowe poruszają się w trybie elektrycznym do około 70km/h.
Przy założeniu że koła w przerabianym pojeździe będą mniejsze prędkość ta będzie jeszcze niższa, i w tym przypadku przyda się wyższe napięcie co pozwoli na uzyskanie wyższego vmax.
Pytanie jakiego realnego zasięgu by można się spodziewać przy ekonomicznej jeździe? Jest na to jakiś wzór?
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019   

Nie wiem jak działa napęd w 508h ale: "Rozczarowuje za to tryb „zeroemisyjny” – bez silnika Diesla nie udało nam się przejechać więcej niż 1,5 km z minimalną prędkością (Peugeot obiecuje 4 km do 70 km/h)." za AutoŚwiat. Zakładając zwielokrotnienie pojemnośći baterii, proporcjonalnie zwielokrotni sie owe 1,5 km. To takie proste rozumowanie elektryka - amatora :idea:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
kristofer 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 9
Skąd: wlkp
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019   

W 508h bateria ma pojemosć 1kwh i o wiele wiekszą mase pojazdu + opory toczenia przedniej osi(skrzynia biegów). dodatkowo bateria nie jest litowa i nie posiada chłodzenia.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019   

W takim razie: 1,5 km x7 bateria + powiedzmy całość x2 za obniżona masę. Mniejsze koła to większe opory toczenia, zysk będzie ze zmniejszenia szerokości opon. Chłodzenie baterii nie zwiększa jej pojemności, umożliwi raczej szybsze rozładowanie. Nie mam zamiaru Cię zniechęcać, mogę też zwyczajnie być pesymistą :smile:
Jest możliwość wyliczenia tego wszystkiego, onegdaj na PWr robiło się takie rzeczy ale to było zbyt dawno temu.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019   

Wynik z prostego kalkulatora zasięgu, bez uwzględniania przyśpieszenia:

Zestawienie wyników obliczeń – Zasięg pojazdu elektrycznego bez ogrzewania/klimatyzacji w funkcji jednostajnej prędkości
Prędkość
[km/h] Wymagana moc
na kołach [W] Moc pobierana z
akumulatorów [W] Zużycie energii
[kWh/100 km] Zasięg
[km]
10 250 470 4.7 149
20 550 856 4.28 164
30 953 1371 4.57 153
40 1507 2082 5.21 134
50 2265 3054 6.11 115
60 3277 4351 7.25 97
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
kristofer 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2018
Posty: 9
Skąd: wlkp
Wysłany: Pon 10 Cze, 2019   

Dziękuje za proste i jasne rozjaśnienie stanu rzeczy. wnioskuje że zasięg 50km jest realny do osiągnięcia na takim zestawie.
 
 
noel841106 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2018
Posty: 137
Skąd: B-stok
Wysłany: Wto 11 Cze, 2019   

Średnio produkowane obecnie auta elektryczne zużywają 15-25 kWh/100km.
Może okaże się to choć trochę pomocne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group