ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
rozłączenie czujnika kadencji,aby nie było wspomagania jazdy
Autor Wiadomość
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   rozłączenie czujnika kadencji,aby nie było wspomagania jazdy

Witam jak w temacie czy można w czasie jazdy wyłącznikiem rozłączy halla aby nie było wspomagania silnikiem ,a jazda tylko nożna.
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

Można, ja już rozkminiłem ten temat pytanie tylko w jaki sposób twój rower wspomaga? Jak kręcisz korbą to od razu, czy np po jednym obrocie korbą zaczyna wspomagać?
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

Musi być cały obrót
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

To w takim razie wyłącznik montujesz na kablu Vcc hallotronu.
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

OK dzięki,a próbowałeś w drugą stron tzn>tak oszukać halla aby jechać bez pedałowania na silniku.
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

Tak to się raczej nie da, albo używasz PAS albo nie, jeżeli potrzebujesz wyłączyć wspomaganie podczas jazdy to podałem ci sposób, ludzie tutaj jeżdżą na samym silniku bez pedałowania, ale to na manetce i PAS nie ma z tym nic wspólnego.
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

Ponoć właśnie jest jakiś generator na NE555 kilka Hz wpina się w miejsce Halla.ale nie znam szczegółów.
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

W sumie można to obejść generatorem, tylko też zależy to od tego czy twój rower wspomaga na równo z pedałowaniem - w sensie załóżmy że pedałujesz i na liczniku masz 10 km/h to i silnik ma obroty takie że wspomaga cię przy tych 10 km/h ale więcej sam cię nie rozpędza, czy zupełnie odwrotnie, czyli pedałujesz a silnik stopniowo rozpędza Cię do max prędkości.
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

Wspomaganie jest w zależności od mojej prędkości pedałowania,małe przy małej większe przy większej.
Ale to nie ma nic wspólnego bo generator symuluje prędkość obrotową tarczy (można ustawić sobie częstotliwość) i zapychać na max.
Ale zostaje jeszcze sprawa do rozkminienia aby pokonać ograniczenie 25 Km/h też by się przydało.
W każdym razie temat drążę.
Nara pozdrawiam.
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Cze, 2019   

Tak tylko ze podajac sygnal prostokatny z NE555 nie masz mozliwosci sterowania predkoscia roweru. Owszem mozna podac sygnal 3 Hz i zwiekszac czestotliwosc potencjometrem w razie potrzeby tez zmniejszac tylko gdzie wsadzisz ten potencjometr? Na kierownice? Wszystkie obecne manetki gazu do ebike-ow sa na hallotronach. Znam duzo lepsze rozwiazanie dla ciebie - wymienic sterownik na taki ktory ma wejscie na manetke gazu i nie jest zblokowany do 25km/h. Drogi nie jest a problem zniknie.
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 16 Cze, 2019   

Sterowanie z manetki to wiem :grin: ale to właśnie wiążę się z wymianą stera.a tego bym chciał uniknąć.
Co do generatora i jazda bez pedałowania to sprzeczne powiedzmy z "przepisami prawa "
To miałoby być proste rozwiązanie tylko awaryjnie stosowane ,;Przykład z życia (zwichnięta stłuczona stopa w kostce) do domu 11 km ,oczywiście że można próbować pedałować jedną i jakoś dojechać ale po co to utrudzenie,bo producent i nieżyciowe przepisy nie pozwalają aby rower stał się na chwilę skuterem,gdzie i tak prędkość jest ograniczona do 25km.
Wracając do generatora zamiast potencjometru myślałem o małym przełączniku cztero-pozycyjnym na różne częstotliwości.z umiejscowieniem nie ma problemu.
No nic , zgłębiam temat...jeśli się nie da no to trudno. :cry:
Dzięki i pozdrawiam.
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Cze, 2019   

A dlaczego wymiana sterów? Zamiast typowej obrotowej manetki możesz zamontować też kciukową. To też jest jakieś wyjście. Nawet niektóre proste sterowniki mają wyjście na manetkę i dodatkowo mają zworkę na kablu którą jak się rozłącza to się sterownik odblokowuje, więc można dać odblokowanie na włącznik. Ja mam taki sterownik, po odblokowaniu rower leci mi 37 km/h po płaskiej drodze.
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 17 Cze, 2019   

Dzięki za podpowiedź :grin: ,zmiana osprzętu jak najbardziej,tak ogólnikowo to coś tam wiem o takich możliwościach,ale chciałem wiedzieć przede wszystkim jak to obejść wpinając się wyłącznie w poł.halla.za pomocą jakiegoś oszukacza /generatora :twisted:
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group