|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Ciekawy Artykuł w interii;) |
Autor |
Wiadomość |
henry [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011
|
|
|
to co pisze Pan Zbyszek z zasięgiem 700km przy energii zgromadzonej w baterii na poziomie 33kWh to totalna bzdura. Jak przejeie 350 to bedzie to wielki sukces. Wyszłoby, że na 1km musiał by zużywać ok 48Wh.
Czemu nie zgłosił się do nagrody Automotive X-Prize jak ma takie osiągnięcia? Płacą 1,4mln$ - odpowiedź jest prosta BO TO CZYSTA ŚCIEMNIA Z TYM ZASIĘGIEM.
Raz coś palnął bez przemyslenia i teraz nie chce się z tego wycofać bo duma nie pozwala.
Ja jeszcze nic w swoim życiu nie zbudowałem z napędem elektrycznym, ale wkurza mnie to, że ludzie puszczaja takie bajki a inni czytając to, wierzą w to, wydają kasę i późnej okrutny zawód.
Takimi bzdurami zniechęca się ludzi. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011
|
|
|
O ile pamiętam, to chodziło o to, że ciągnął za sobą przyczepkę z akumulatorami. Może się mylę |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011
|
|
|
henry napisał/a: | Ja jeszcze nic w swoim życiu nie zbudowałem z napędem elektrycznym, | Najwyższa pora!!! Może rower na początek ??? |
|
|
|
|
henry [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011
|
|
|
Będę musiał bo ceny są szokujące a parametry mizerne ! ! !
W Ekonapędach tez oferta nie jest imponująca. Poszukam czegoś jeszcze. |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011
|
|
|
Taka refleksja mi się nasuwa odnośnie owego zasięgu 700km...
Myślę, że taki wynik jest zupełnie irracjonalny (bo i pewnie wiąże się z eksploatacją pojazdu z prędkością ślimaczą badź żółwią, tym psoobem ja, zamiast 23km ROWEREM na maksa mógłbym przejechac pewnie i 150 wlekąc się niemiłosiernie). Tesla Roadster by wtedy nie miała racji bytu. To w lecie, a co dowpiero gdy temperatura spadnie tak, że trzeba ogrzać wnętrze...
Kiedyś oglądałem program o EV. Pewna firma pokusiła się o:
- zabudowanie tylnych nadkoli,
- zaizolowanie wnętrza, tak, że latem trzeba go mniej chłodzić a zimą mniej grzać,
- odchudzenie ciężaru,
- itd. itp.
Wynik takiego pojazdu był całkiem niezły (zasięg). Jak mi sie przypomni to napiszę co i jak.
Nadal czekam na informację, z jaką Vsr taki zasięg (700km) Pan Zbyszek osiagnął. |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011
|
|
|
henry napisał/a: | Poszukam czegoś jeszcze. | Wal do mnie |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011
|
|
|
Jedno zdanie, a wzmaga dyskusję o rodzaju pomiarów.
Nie będę przepisywał danych z moich stron, bo nie jestem szybkim maszynopisarzem.
Przyczepa to inna sprawa, to daje możliwość jeszcze zwiększenia zasięgu i to nie jest liniowe, w pewnym przedziale ilości energii zasięg auta EV jest wprostproporcjonalny do kwadratu ilości energii na pokładzie auta.
Wcześniej robiłem różne mniejsze eksperymenty i obliczenia, teraz czas na poważny eksperyment; więc od ponad tygodnia przygotowuję się do pomiarów zużycia paliwa agregatu prądotwórczego zasilającego auto EV z przyczepy i do pomiarów tegoż w zależności od rodzaju jazdy w różnych opcjach trasy i prędkości na długich trasach.
Moja NEXIA ma zużyte aku. i jej realny zasięg skrócił się na do ponad 30 km po Gdańsku, więc idealnie nadaje się do realizacji powyższych badań.
W aucie mam jeden prostownik i na przyczepie mam identyczny, każdy z nich daje max. 23A na akumulatory i bierze z sieci 230V max. do 11,5A w małym przedziale, a zazwyczaj ładując pobiera z sieci do 10A. Te prostowniki mają być zasilane z agregatu na przyczepie.
Dobieram agregaty prądotwórcze do potrzebnych parametrów, jeden już spaliłem, inne budowlane się nie nadawały. Jutro już mam zamontować najnowszy porządny agregat prądotwórczy HONDY przy pomocy firmy GXTECH z Pruszcza GDAŃSKIEGO; na rano przyjedzie z Pruszcza Gdańskiego - sponsorują wypożyczenie w ramach współpracy w tych badaniach.
Ten agregat jest nowością techniczną, ma być serii EG i ma mieć dobrą sinusoidę; jest jednofazowy.
W sobotę rano wyjeżdżam do Warszawy z tą przyczepą. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011
|
|
|
Zbyszek jesteś mistrzem skoro uwaliłeś agregat wał ukręciłeś?
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011
|
|
|
Poćwicz takie eksperymentowanie, to zobaczysz problemy, wyliczenia to jedno, a życie to drugie. Jeden się spalił, a ćwiczyłem kilka.
A już byłem z tego spalonego agregatu zadowolny, jednak przejechał tylko prawie 10 km.
Taki sprzęt musi być odpowiednio dobrany i musi być dobrej jakości oraz to co pisze na agregacie powinno być zgodne z prawdą, albo instrukcja powinna zawierać dokładniejsze prawdziwe dane. Często marketing góruje i cisną kłamstwa, bo to że można nim spawać z jakimś przeciążeniem, to nie jest moc wielogodzinna, podobnie z danymi zużycia paliwa itp.
Teraz HONDA i GXTECH pewnie mówią prawdę.
Do tego moje prostowniki są lekkie (po prawie 6 kg), w nich elektronika w zasadzie wymaga sinusoidy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011
|
|
|
No własnie dlatego się zdziwiłem bo trochę eksperymentowałem z agregatami i zwykle pod dużym (za dużym) obciążeniem generator zatrzymywał silnik spalinowy, podejrzewam że w Twoim przypadku głównym problemem było chłodzenie prądnicy, w sumie skoro zamierzasz z nim jeździć może warto było by go zamontować na zewnątrz (pomimo wiadomych oporów) i dodatkowo chłodzić opływającym powietrzem.
Co do Priusa to nie ma się co łudzić na przebicie (względem zużycia paliwa) cyklu Atkinsona (wirujący tłok) zwykłym cyklem Otta (czterosuw) - to dwie różne filozofie w konstukcji silnika, poza tym że będą straty na każdej transformacji energii to obawiam się że u Ciebie będzie ich znacznie więcej niż w seryjnej hybrydzie Toyoty.
Sam myślę o nabyciu takiej Toyoty (może kiedyś ) bo minimalizuje kwestię przeróbki na klasycznego elektryka: wystarczy 'wywalenie agregatu', wsadzenie w jego miejsce odpowiedniej ilości Lit-ionów i przekonanie komputera pokładowego że 'od teraz' jeździ tylko i wyłącznie z akumulatorów
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011
|
|
|
W tym rzecz, że właściwie był zimny i się spalił.
Dajesz złe porównania.
Załóż budowlany agregat na przyczepę i jedź na doładowaniu z prostowników.
Co innego w domu, a co innego w aucie, co minnego piętnaście minut spawania z przerwami, a co innego stały pobór itp., itp..
A jeszcze inna sprawa, że przeważnie to są podróby firmowych, a teraz będę miał oryginał.
Jestem pewny uzyskania lepszych efektów od PRIUSA, tylko nie mam pewności o ile. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011
|
|
|
r2d2 napisał/a: |
Sam myślę o nabyciu takiej Toyoty (może kiedyś ) bo minimalizuje kwestię przeróbki na klasycznego elektryka: wystarczy 'wywalenie agregatu', wsadzenie w jego miejsce odpowiedniej ilości Lit-ionów i przekonanie komputera pokładowego że 'od teraz' jeździ tylko i wyłącznie z akumulatorów
Pozdro. | Tez mnie interesuje Prius..Ale ja zamiast wywalać agregat dołożyłbym akumulatorów.Agregat może awaryjnie się przydać ,tym bardziej ze jest tak ekonomiczny. Ten wirujący tłok to nie silnik Wankla czasami. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011
|
|
|
A mnie interesuje dalej Panie Zbyszku, w jakich warunkach osiągnął Pan te 700km. CHodzi o prędkosć średnią.
Pozdrawiam! |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2011
|
|
|
dajcie juz spokoj z tym 700km, nigdy nie było osiągnięte, to teoretyczny zasięg. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|