Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Ciekawy Artykuł w interii;) |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011
|
|
|
Oj czepiasz się.
Wiadomo, że moc ciągła agregatu nie może być mniejsza niż moc maksymalna prostowników. Tu moc agregatu by wystarczyła moc agregatu 4,6kW, ale i mogła być 50kW.
Najważniejsze jest zapotzebowanie energii z agregatu do ciągłej jazdy; zapewnienie prądów prostowników + inne wnioski. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011
|
|
|
Zbyszek, a wiesz że miałeś kilkakrotnie przekroczoną normę emisji hałasu dla samochodu osobowego max. to 77dB, a producent tej Hondy EG5500CL deklaruje 97dB przy mocy nominalnej
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011
|
|
|
Mierzyliśmy poziom i miał do 87dB i tak przewiduje producent.
Wbijanie pali, albo kucie betonu, to też hałas, ale jednorazowy, a eksperyment wymaga jednego poświęcenia.
Ważne są wyniki i ich analiza, a nie szukanie, czy był rąbek spódnicy.
Też ważne, że tylko agregat HONDY (oryginał prawdziwy) zdal egzamin na eksperymencie; w sumie przejechałem na nim do dzisiaj prawie 900km; dwa dni było po 28 st.C i dzisiaj chwilami poniżej 16 st.C do tego ogromne ulewy (ok. 100km po kaszubskich górkach). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011
|
|
|
Czas pracy: 8h10
Zbiornik paliwa 24 l
3l na godzinę!!
Czyli jak Pan Zbyszek jechał 40km/h to do pokonania 100 km potrzeba 7 litrów paliwa .
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY ! |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011
|
|
|
Ważne, że wyszła jazda średnio ponad 50 km/h (przerwy na odpoczynek, to nie jest jazda) i w przeliczeniu zużytego prądu na cenę ładowania w nocy wychodzi ok. 2 gr za 1 km (w taryfie nocnej) i to z przyczepą. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
No dobrze. Wszystko ładnie i pięknie, ale jak to by wyglądało, gdyby jechać z Vsr = 80kmh? (no bo taka Vsr wychodzi sprytnemu kierowcy na trasie...). Pytam, bo nie wyobrażam sobie tak wolnej jazdy, a jak wiadomo, wzrost prędkości o 2x to nie wzrost oporów o 2x, a o wiele więcej.
Jeszcze jedna sprawa - jeśli ktoś ma komputer w aucie, który mu pokazuje spalanie przy danej prędkości, to może pokusiłby się na chwilową jazdę z v=50kmh na jak najwyższym biegu po to, by odczytać jego wskazanie odnośnie chwilowego zużycia paliwa (na prostej, na asfalcie, bez wzniesień i spadków na szosie).
Niemniej jednak doświadczenie ciekawe, z punktu widzenia naukowego oczywiście.
Gratuluję samozaparcia i chęci! |
_________________ Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902 |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
|
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Fajne fotki, sam robiłeś? Towarzyszyłeś p.Zbyszkowi w eskapadzie.Co to za pojazd obok na pierwszym zdjęciu u góry? |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Nie. Przesłał mi na maila bo miał problemy z załączeniem.
Panie Zbyszku oświeć nas jakie są całkowite koszty przejechania 100km. Przede wszystkim paliwo+prąd. Tylko proszę bez wykręcania się;) |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Moja Fabia tdi przy prędkości ok 50-55 kmh spala około chwilowo 2 litrów paliwa.
Zdjęcie jest poglądowe. Przedstawia zużycie średnie uzyskane po dłuższej jeździe. Normalnie tyle trudno uzyskać w ruchu. Natomiast tu było lekko z górki i akurat nie było ruchu itp. Stąd taki wynik. Natomiast parokrotnie uzyskiwałem na trasie Gliwice - Gdańsk wynik około 3,0 litry. Prędkość przelotowa oscylowalo wokół 70-80 kmh. Natomiast średnia wahała się w okolicach 58-62 kmh. Sory za jakość.
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Akurat mnie nie interesują koszty dodatkowe badań, ważne sa efekty. Inaczej musiał bym liczyć czas na różne wcześniejsze analizy i obliczenia wariantów, dwa tygodnie szukania i jeżdżenia do różnych agregatów i próby z nimi itp., bo jednak tylko oryginalna HONDA zdała egzamin (w końcu namówił mnie pracownik GXTECH na ten egzemplarz HONDY).
Z agregatem spalinowym na przyczepie jest problem z jego chłodzeniem, świeże powietrze nie chce wejść do przyczepy i gorsze agregaty (też pdróby - mają tylko napis firmowy) się przegrzewają już przy prawie V=40 km/h.
Teraz można obrobić materiał i po wyciągnięciu prawidłowych wniosków wykonać dobre urządzenie do mobilnej przyczepy dla EV na doraźne konieczności zastosowania oraz do większych prędkości. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Też prawidłowo trzeba dobrać dodatkowy porostownik uwzględniając możliwości długiej współpracy z akumulatorami i inne.
Gratuluję tej FABII - żadki efekt - CHYBA NADAJE SIĘ NA HYBRYDĘ. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Zbyszku nie myślaleś o agregacie jako o 1 cylindrowym silniku diesla? Robia takie 0,5 litra na pompowtrysku. Widzialem motor z takim silnikiem. Spalal średnio 1,5 litra na setkę. Dziękuję w imieniu Fabii;). |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Diesle też próbowałem i to mocniejsze, ale na przyczepie nie zdały egzaminu.
Im szybciej się jedzie (nawet bez prąd obciążenia), tym słabsze chłodzenie na przyczepie pracującego nawet luźno agregatu. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Panie Zbyszku jak zadaje pytanie to proszę odpowiedzieć, chyba że to jakaś tajemnica...
Panie Zbyszku oświeć nas jakie są całkowite koszty przejechania 100km. Przede wszystkim paliwo+prąd.
Tylko proszę bez wykręcania się;) |
|
|
|
|
|