ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Ciekawy Artykuł w interii;)
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Oj czepiasz się.
Wiadomo, że moc ciągła agregatu nie może być mniejsza niż moc maksymalna prostowników. Tu moc agregatu by wystarczyła moc agregatu 4,6kW, ale i mogła być 50kW.
Najważniejsze jest zapotzebowanie energii z agregatu do ciągłej jazdy; zapewnienie prądów prostowników + inne wnioski.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Zbyszek, a wiesz że miałeś kilkakrotnie przekroczoną normę emisji hałasu :) dla samochodu osobowego max. to 77dB, a producent tej Hondy EG5500CL deklaruje 97dB przy mocy nominalnej :)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Mierzyliśmy poziom i miał do 87dB i tak przewiduje producent.
Wbijanie pali, albo kucie betonu, to też hałas, ale jednorazowy, a eksperyment wymaga jednego poświęcenia.
Ważne są wyniki i ich analiza, a nie szukanie, czy był rąbek spódnicy.
Też ważne, że tylko agregat HONDY (oryginał prawdziwy) zdal egzamin na eksperymencie; w sumie przejechałem na nim do dzisiaj prawie 900km; dwa dni było po 28 st.C i dzisiaj chwilami poniżej 16 st.C do tego ogromne ulewy (ok. 100km po kaszubskich górkach).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Czas pracy: 8h10
Zbiornik paliwa 24 l
3l na godzinę!!
Czyli jak Pan Zbyszek jechał 40km/h to do pokonania 100 km potrzeba 7 litrów paliwa :twisted: .
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Ważne, że wyszła jazda średnio ponad 50 km/h (przerwy na odpoczynek, to nie jest jazda) i w przeliczeniu zużytego prądu na cenę ładowania w nocy wychodzi ok. 2 gr za 1 km (w taryfie nocnej) i to z przyczepą.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

No dobrze. Wszystko ładnie i pięknie, ale jak to by wyglądało, gdyby jechać z Vsr = 80kmh? (no bo taka Vsr wychodzi sprytnemu kierowcy na trasie...). Pytam, bo nie wyobrażam sobie tak wolnej jazdy, a jak wiadomo, wzrost prędkości o 2x to nie wzrost oporów o 2x, a o wiele więcej.
Jeszcze jedna sprawa - jeśli ktoś ma komputer w aucie, który mu pokazuje spalanie przy danej prędkości, to może pokusiłby się na chwilową jazdę z v=50kmh na jak najwyższym biegu po to, by odczytać jego wskazanie odnośnie chwilowego zużycia paliwa (na prostej, na asfalcie, bez wzniesień i spadków na szosie).
Niemniej jednak doświadczenie ciekawe, z punktu widzenia naukowego oczywiście.
Gratuluję samozaparcia i chęci!
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   



 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Fajne fotki, sam robiłeś? Towarzyszyłeś p.Zbyszkowi w eskapadzie.Co to za pojazd obok na pierwszym zdjęciu u góry?
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Nie. Przesłał mi na maila bo miał problemy z załączeniem.
Panie Zbyszku oświeć nas jakie są całkowite koszty przejechania 100km. Przede wszystkim paliwo+prąd. Tylko proszę bez wykręcania się;)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Moja Fabia tdi przy prędkości ok 50-55 kmh spala około chwilowo 2 litrów paliwa.
Zdjęcie jest poglądowe. Przedstawia zużycie średnie uzyskane po dłuższej jeździe. Normalnie tyle trudno uzyskać w ruchu. Natomiast tu było lekko z górki i akurat nie było ruchu itp. Stąd taki wynik. Natomiast parokrotnie uzyskiwałem na trasie Gliwice - Gdańsk wynik około 3,0 litry. Prędkość przelotowa oscylowalo wokół 70-80 kmh. Natomiast średnia wahała się w okolicach 58-62 kmh. Sory za jakość.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Akurat mnie nie interesują koszty dodatkowe badań, ważne sa efekty. Inaczej musiał bym liczyć czas na różne wcześniejsze analizy i obliczenia wariantów, dwa tygodnie szukania i jeżdżenia do różnych agregatów i próby z nimi itp., bo jednak tylko oryginalna HONDA zdała egzamin (w końcu namówił mnie pracownik GXTECH na ten egzemplarz HONDY).
Z agregatem spalinowym na przyczepie jest problem z jego chłodzeniem, świeże powietrze nie chce wejść do przyczepy i gorsze agregaty (też pdróby - mają tylko napis firmowy) się przegrzewają już przy prawie V=40 km/h.
Teraz można obrobić materiał i po wyciągnięciu prawidłowych wniosków wykonać dobre urządzenie do mobilnej przyczepy dla EV na doraźne konieczności zastosowania oraz do większych prędkości.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Też prawidłowo trzeba dobrać dodatkowy porostownik uwzględniając możliwości długiej współpracy z akumulatorami i inne.
Gratuluję tej FABII - żadki efekt - CHYBA NADAJE SIĘ NA HYBRYDĘ.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Zbyszku nie myślaleś o agregacie jako o 1 cylindrowym silniku diesla? Robia takie 0,5 litra na pompowtrysku. Widzialem motor z takim silnikiem. Spalal średnio 1,5 litra na setkę. Dziękuję w imieniu Fabii;).
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Diesle też próbowałem i to mocniejsze, ale na przyczepie nie zdały egzaminu.
Im szybciej się jedzie (nawet bez prąd obciążenia), tym słabsze chłodzenie na przyczepie pracującego nawet luźno agregatu.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Panie Zbyszku jak zadaje pytanie to proszę odpowiedzieć, chyba że to jakaś tajemnica...
:!: :!: Panie Zbyszku oświeć nas jakie są całkowite koszty przejechania 100km. Przede wszystkim paliwo+prąd.
Tylko proszę bez wykręcania się;)
:!: :!: :!: :?: :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group