ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Ciekawy Artykuł w interii;)
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Przecież piszę wyraźnie. To jest badanie zużycia tylko energii elektrycznej i eksperyment z agregatem.
Energia elektryczna w aucie - mała pojemność aku. i błyskawicznie agregat doładowuje do pełna; prąd tankowany w domu, ale już nietankowany po powrocie do domu, bo pełny - czyli zero; prąd tankowany krótko koło Torunia - dla wyrównania ogniw kwasowych, czyli śladowa energia; podobnie w Warszawie.
Najdroższe były kawy, papierosy, posiłki.
To był pierwszy udany eksperyment z agregatem prądotwórczym, wyniki posłużą do dopracowania dalszych tematów z tym związanych.
Następnym razem wezmę czyjąś reklamę na przyczepę, zobowiążę się do jazdy całą drogę z mniejszą prędkością niż 65 km/h, bo napisów na szybkich autach nikt nie czyta, a im wolniej sie jedzie tym więcej wyprzedzających czyta napisy, chociaż narzekają i może przy okazji dobrze zarobię za długą trasę.
Zamontuję mniejszy agregat prądotwórczy najlepiej HONDY na przyczepę, wykonam na przyczepie odpowiednie przegrody powietrzne i inne, włożę na przyczepę dodatkowe akumulatory kwasowe (przy okazji balast), żeby boczne wiatry nie przewróciły przyczepy z reklamą.
A potem jeszcze inne badania.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Kuźwa Panie Zbyszku, Pan to chyba czytać nie umiesz :!: Jak nie chcesz się pochwalić ile spalił ten agregat to napisz od razu ale nie jakieś głupoty wypisujesz. Taką hybrydę to można sobie wsadzić, spali więcej niż zwykła jednostka benzynowa. No ale... Przecież to badania haha
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

sprawa jest prosta - prawdopodobnie spalił więcej niż normalny samochód. Niemniej jednak nie umniejsza to eksperymentowi Zbyszka który był pierwszy z takim testem!

To się chwali takie eksperymenty przeprowadzać.

Oczywiście warto by było napisać ile spalił, bo bez tego całe badanie nie ma sensu
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Przecież było podane ile spalił. 24 litry na osiem godzin jazdy. Prędkość srednia ponad 50 czyli w czasie 8 godzin przejechał około 400 km. Stąd spalil 6 litrów. Plus trochę energii z akumulatorów.
 
 
henry
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Arbiter napisał/a:
sprawa jest prosta - prawdopodobnie spalił więcej niż normalny samochód. Niemniej jednak nie umniejsza to eksperymentowi Zbyszka który był pierwszy z takim testem!

To się chwali takie eksperymenty przeprowadzać.

Oczywiście warto by było napisać ile spalił, bo bez tego całe badanie nie ma sensu


Jesteś w błędzie na pewno nie był pierwszy ani w Polsce ani na świecie.
 
 
krasek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

w Marcu 2010 czytałem o aucie, napedzany w 100% przez silnik elektryczny, z wbudowanym spalinowym generatorem tylko i wyłacznie do ładowania aku - Opel Ampera. Artykuł tutaj http://www.opel.pl/poznaj...pel-ampera.html Wszytsko ładnie zabudowane - ale cena zaporowa...
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Były testy w Auto Świecie z 11 Lipca. Cena w Polsce około 180 tys. Tyle prawie co Pana Zbyszka Toyota :cool: Jakby Polski rząd coś do tego interesu dorzucał, rozeszłyby się jak ciepłe bułeczki.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Ale mi nie chodzi hybrydę.
Celem ma być montaż odpowiedniego agregatu prądotwórczego na mobilnej przyczepie dla EV, dochodzi montaż na niej dodatkowych akumulatorów, fotoogniw i sładanego wiatraka.
Mobilna przyczepa ma być używana doraźnie w nagłych wypadkach konieczności nagłej dalekiej podróży w rejony, gdzie jeszcze w danym momencie nie powstała infrastruktura ze słupkami do doładowywania EV po drodze.
Normalnie auto EV ma być używane jako tylko EV.

A na takiej mobilnej przyczepie są problemy z zastsowaniem takiego agregatu (głównie temperaturowe przy długiej pracy).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Nie rozumiem twojego problemu temperaturowego. Agregat stojący na ziemi nie będzie się grzał, a w czasie jazdy się grzeje? Chyba producent określił czas pracy ciągłej agregatu i taki agregat powinien normalnie pracować w takim okresie czasu, bez względu, gdzie stoi. Na przyczepie, w czasie jazdy, powinien jeszcze bardziej się chłodzić, niż stojący w jednym miejscu na ziemi, czy w kontenerze. Ale widzę, że już nie masz nic przeciwko lobby paliwowemu, skoro używasz agregatu napędzanego paliwem. I gdzie ta idea "śliczny, bo elektryczny"? To już nie jest 100% elektryczny :D
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Skąd tyle tendencyjności w nagonce ?
Co innego raz (doranie) użyć coś na pół roku korzystając np. z mobilnej przyczepy z wypożyczalni (Hiszpania też już zaczęła w tym kierunku), a inna sprawjest normalna eksploatacja EV.

Użyj pracującego agregatu na jadącej przyczepie i natychmiast zrozumiesz temat, jak przestanie prawidłowo działać .................. .

Tu najważniejsze są wyniki poboru energii elektrycznej takiego zestawu, żeby optymalnie dopasować elementy oraz żeby prawidłowo skonstruować taką mobilną przyczepę do dorywczej pracy.

Mając możliwość skorzystania z wypożyczalni takich mobilnych przyczep, budujemy małe leciutkie auto EV z akumulatorami litowymi kosztującymi np. tylko ok. 12 tyś.zł, potrzebnymi do codziennej jazdy miejskiej z dużą dynamiką.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Mając możliwość skorzystania z wypożyczalni takich mobilnych przyczep, budujemy małe leciutkie auto EV z akumulatorami litowymi kosztującymi np. tylko ok. 12 tyś.zł, potrzebnymi do codziennej jazdy miejskiej z dużą dynamiką.
Sróbujmy przeanalizować:
W mieście - świeże powietrze, cicho i wogóle raj, a poza miastem będą "śmigać" autka z małą, hałasującą i dymiącą przyczepką, jedynym rozsądnym wyjściem były by tylko proekologiczne agregaty na olej rzepakowy (może gdzieś takie już są ;) ). Inaczej można powiedzieć że z deszczu pod rynnę, przynajmniej w kwestii ekologii ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

To już lepiej malutki silniczek wysokoprężny z agregatu i bez prądu ;) Na jedno wyjdzie a mniej strat na przemianach energii :D
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Zobaczcie dzisiejsze warunki pogodowe, jest ogromna ilość miejsc, które nagle potrzebują rezerwowego zasilania. Mając taką mobilną przyczepę dla EV (np. na posesji), można w takiej sytuacji wykorzystać wszystkie jej elementy (kolejno: akumulatory, agregat, wiatrak, potem fotoogniwa, a zimą agregat da ciepło w nagłej potrzebie); można przyczepę zabrać dEV i uciec z miejsca zagrożenia do dalekiej rodziny, można też auto EV podłączyć do odpowiedniego UPS-a zasilającego odpowiednie urządzenia gospodarcze, lub produkcję, albo dom.
Pomysły nie nowe, Niemcy (i inni) wprowadzają to w życie, a w Polsce gdybamy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

są to idee fixe i na jazdę z przyczepką może się zdecydować najwyżej hobbysta a i to ten z grupy bardziej hardkorowych.

Niestety na chwilę obecną napęd elektryczny w trasie nie jest alternatywą dla np oszczędnego diesla - Fabia 1,4 TDI i spalanie na poziomie 3,5l/100km

nie jest tez uzasadniony ekonomicznie. Na razie sprawdza się w rowerach.

A eksperyment Zbyszka wykazał, że napęd z agregatem się nie opłaca. Może by było inaczej gdyby agregat był zainstalowany w samochodzie a nie na przyczepie, był to diesel pracujący na optymalnych obrotach a napęd elektryczny z rekuperacją. Może wtedy w mieście zblizyło by się do zwykłego diesla
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Odcieni racji jest zawsze więcej.
Faktem jest, że przy długich korkach w mieście (szczególnie w Gdańsku) albo przy długich odcinkach robót drogowych z wymuszoną wolną jazdą akumulatory były naładowane do pełna (już ok. 103V) i żaden prąd w zasadzie nie płynął z agregatu, a nie mogłem go wyłączyć (brak zdalnej stacyjki), czyli palił wówczas dużo paliwa na darmo.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group