|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Ciekawy Artykuł w interii;) |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Przecież piszę wyraźnie. To jest badanie zużycia tylko energii elektrycznej i eksperyment z agregatem.
Energia elektryczna w aucie - mała pojemność aku. i błyskawicznie agregat doładowuje do pełna; prąd tankowany w domu, ale już nietankowany po powrocie do domu, bo pełny - czyli zero; prąd tankowany krótko koło Torunia - dla wyrównania ogniw kwasowych, czyli śladowa energia; podobnie w Warszawie.
Najdroższe były kawy, papierosy, posiłki.
To był pierwszy udany eksperyment z agregatem prądotwórczym, wyniki posłużą do dopracowania dalszych tematów z tym związanych.
Następnym razem wezmę czyjąś reklamę na przyczepę, zobowiążę się do jazdy całą drogę z mniejszą prędkością niż 65 km/h, bo napisów na szybkich autach nikt nie czyta, a im wolniej sie jedzie tym więcej wyprzedzających czyta napisy, chociaż narzekają i może przy okazji dobrze zarobię za długą trasę.
Zamontuję mniejszy agregat prądotwórczy najlepiej HONDY na przyczepę, wykonam na przyczepie odpowiednie przegrody powietrzne i inne, włożę na przyczepę dodatkowe akumulatory kwasowe (przy okazji balast), żeby boczne wiatry nie przewróciły przyczepy z reklamą.
A potem jeszcze inne badania. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Kuźwa Panie Zbyszku, Pan to chyba czytać nie umiesz Jak nie chcesz się pochwalić ile spalił ten agregat to napisz od razu ale nie jakieś głupoty wypisujesz. Taką hybrydę to można sobie wsadzić, spali więcej niż zwykła jednostka benzynowa. No ale... Przecież to badania haha |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
sprawa jest prosta - prawdopodobnie spalił więcej niż normalny samochód. Niemniej jednak nie umniejsza to eksperymentowi Zbyszka który był pierwszy z takim testem!
To się chwali takie eksperymenty przeprowadzać.
Oczywiście warto by było napisać ile spalił, bo bez tego całe badanie nie ma sensu |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
|
|
|
Przecież było podane ile spalił. 24 litry na osiem godzin jazdy. Prędkość srednia ponad 50 czyli w czasie 8 godzin przejechał około 400 km. Stąd spalil 6 litrów. Plus trochę energii z akumulatorów. |
|
|
|
|
henry [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
Arbiter napisał/a: | sprawa jest prosta - prawdopodobnie spalił więcej niż normalny samochód. Niemniej jednak nie umniejsza to eksperymentowi Zbyszka który był pierwszy z takim testem!
To się chwali takie eksperymenty przeprowadzać.
Oczywiście warto by było napisać ile spalił, bo bez tego całe badanie nie ma sensu |
Jesteś w błędzie na pewno nie był pierwszy ani w Polsce ani na świecie. |
|
|
|
|
krasek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
w Marcu 2010 czytałem o aucie, napedzany w 100% przez silnik elektryczny, z wbudowanym spalinowym generatorem tylko i wyłacznie do ładowania aku - Opel Ampera. Artykuł tutaj http://www.opel.pl/poznaj...pel-ampera.html Wszytsko ładnie zabudowane - ale cena zaporowa... |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
Były testy w Auto Świecie z 11 Lipca. Cena w Polsce około 180 tys. Tyle prawie co Pana Zbyszka Toyota Jakby Polski rząd coś do tego interesu dorzucał, rozeszłyby się jak ciepłe bułeczki. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
Ale mi nie chodzi hybrydę.
Celem ma być montaż odpowiedniego agregatu prądotwórczego na mobilnej przyczepie dla EV, dochodzi montaż na niej dodatkowych akumulatorów, fotoogniw i sładanego wiatraka.
Mobilna przyczepa ma być używana doraźnie w nagłych wypadkach konieczności nagłej dalekiej podróży w rejony, gdzie jeszcze w danym momencie nie powstała infrastruktura ze słupkami do doładowywania EV po drodze.
Normalnie auto EV ma być używane jako tylko EV.
A na takiej mobilnej przyczepie są problemy z zastsowaniem takiego agregatu (głównie temperaturowe przy długiej pracy). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
Nie rozumiem twojego problemu temperaturowego. Agregat stojący na ziemi nie będzie się grzał, a w czasie jazdy się grzeje? Chyba producent określił czas pracy ciągłej agregatu i taki agregat powinien normalnie pracować w takim okresie czasu, bez względu, gdzie stoi. Na przyczepie, w czasie jazdy, powinien jeszcze bardziej się chłodzić, niż stojący w jednym miejscu na ziemi, czy w kontenerze. Ale widzę, że już nie masz nic przeciwko lobby paliwowemu, skoro używasz agregatu napędzanego paliwem. I gdzie ta idea "śliczny, bo elektryczny"? To już nie jest 100% elektryczny |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
Skąd tyle tendencyjności w nagonce ?
Co innego raz (doranie) użyć coś na pół roku korzystając np. z mobilnej przyczepy z wypożyczalni (Hiszpania też już zaczęła w tym kierunku), a inna sprawjest normalna eksploatacja EV.
Użyj pracującego agregatu na jadącej przyczepie i natychmiast zrozumiesz temat, jak przestanie prawidłowo działać .................. .
Tu najważniejsze są wyniki poboru energii elektrycznej takiego zestawu, żeby optymalnie dopasować elementy oraz żeby prawidłowo skonstruować taką mobilną przyczepę do dorywczej pracy.
Mając możliwość skorzystania z wypożyczalni takich mobilnych przyczep, budujemy małe leciutkie auto EV z akumulatorami litowymi kosztującymi np. tylko ok. 12 tyś.zł, potrzebnymi do codziennej jazdy miejskiej z dużą dynamiką. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Mając możliwość skorzystania z wypożyczalni takich mobilnych przyczep, budujemy małe leciutkie auto EV z akumulatorami litowymi kosztującymi np. tylko ok. 12 tyś.zł, potrzebnymi do codziennej jazdy miejskiej z dużą dynamiką. | Sróbujmy przeanalizować:
W mieście - świeże powietrze, cicho i wogóle raj, a poza miastem będą "śmigać" autka z małą, hałasującą i dymiącą przyczepką, jedynym rozsądnym wyjściem były by tylko proekologiczne agregaty na olej rzepakowy (może gdzieś takie już są ). Inaczej można powiedzieć że z deszczu pod rynnę, przynajmniej w kwestii ekologii
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
To już lepiej malutki silniczek wysokoprężny z agregatu i bez prądu Na jedno wyjdzie a mniej strat na przemianach energii |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
Zobaczcie dzisiejsze warunki pogodowe, jest ogromna ilość miejsc, które nagle potrzebują rezerwowego zasilania. Mając taką mobilną przyczepę dla EV (np. na posesji), można w takiej sytuacji wykorzystać wszystkie jej elementy (kolejno: akumulatory, agregat, wiatrak, potem fotoogniwa, a zimą agregat da ciepło w nagłej potrzebie); można przyczepę zabrać dEV i uciec z miejsca zagrożenia do dalekiej rodziny, można też auto EV podłączyć do odpowiedniego UPS-a zasilającego odpowiednie urządzenia gospodarcze, lub produkcję, albo dom.
Pomysły nie nowe, Niemcy (i inni) wprowadzają to w życie, a w Polsce gdybamy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Arbiter
Administrator Założyciel forum, administrator
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 936 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
są to idee fixe i na jazdę z przyczepką może się zdecydować najwyżej hobbysta a i to ten z grupy bardziej hardkorowych.
Niestety na chwilę obecną napęd elektryczny w trasie nie jest alternatywą dla np oszczędnego diesla - Fabia 1,4 TDI i spalanie na poziomie 3,5l/100km
nie jest tez uzasadniony ekonomicznie. Na razie sprawdza się w rowerach.
A eksperyment Zbyszka wykazał, że napęd z agregatem się nie opłaca. Może by było inaczej gdyby agregat był zainstalowany w samochodzie a nie na przyczepie, był to diesel pracujący na optymalnych obrotach a napęd elektryczny z rekuperacją. Może wtedy w mieście zblizyło by się do zwykłego diesla |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
|
|
|
Odcieni racji jest zawsze więcej.
Faktem jest, że przy długich korkach w mieście (szczególnie w Gdańsku) albo przy długich odcinkach robót drogowych z wymuszoną wolną jazdą akumulatory były naładowane do pełna (już ok. 103V) i żaden prąd w zasadzie nie płynął z agregatu, a nie mogłem go wyłączyć (brak zdalnej stacyjki), czyli palił wówczas dużo paliwa na darmo. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|