ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Ciekawy Artykuł w interii;)
Autor Wiadomość
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Myślę, że agregat pracując na pusto nie zużywa dużo paliwa. Przechodzi prawdopodobnie w pracę na małym wychyleniu przepustnicy i spala mało tzn tak jak samochod na postoju
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011   

Co prawda nie z Interii, ale na ten sam temat:
http://www.gizmag.com/vol...xtenders/19203/
ewentualnie "po polskiemu":
http://translate.googleus...4TkO0s3bY6yNW8w
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

A mnie się wydaje, że Zbyszek wpadł w sidła lobby paliwowego i w zamian za użyczenie agregatu musi go chwalić :D Jeszcze nie tak dawno ganił wszelkie opisy i kombinacje ze spalinówkami, bo smrodzą i szkodzą, a teraz sam wozi śmiedzidełko za swoim autem :D
Ogólnie, co racja, to racja. Samochody elektryczne, na razie, można między bajki włożyć i EV to na dziś, tylko rowery i im podobne są trendy :D
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Może jakby Pan Zbyszek jechał swoją toyotą z mobilną przyczepką to zasięg wydłużyłby się do 1500km na jednym ładowaniu. Wtedy średnie spalanie wyszłoby 3l na 100km;)
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Tak czytam o tym agregacie i czytam... i przypomina mi się mój pomysł który kiedyś podsunąłem Panu Zbyszkowi.

Chodzi o to że trzeba przerobić samochód tylnonapędowy (BMW, Mercedes) w taki sposób że:
- Montujemy mocny niskoobrotowy silnik z przekładnią, bezpośrednio na wale niepędowym biegnącym od skrzyni biegów do tylnego mostu.
- wkładamy do bagażnika kilka akumulatorów (nie musi ich być dużo, wystarczy żeby u targały 40-50 km)
- Nie wywalamy silnika spalinowego po to żeby zaoszczędzić na przeróbkach i nie usuwać wyposażenia fabrycznego: klima, wspomagania itp.

Jazda takim cudeńkiem polegała by na tym że odpalamy silnik spalinowy i zostawiamy go na biegu jałowym (dobrze wyregulowany silnik spali 1-2 litrów na godzinę pracy)
Odpalony silnik zasili instrumenty pokładowe (światła, wspomagania, klimy itp.)
A jazda samochodem już na silniku elektrycznym.

Banalnie proste a i bardziej oszczędne niż jazda na samym paliwie.
No i odchodzi kwestia "a jak nam prądu braknie" bo wtedy wrzucamy bieg, dodajemy gazu i śmigamy na chatę naładować akuski.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Jakim cudem bardziej oszczędne?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Przecież cały czas piszę o celu badania jazdy z agregatem w mobilnej przyczepie.
Taka mobilna przyczepa jest już dawno optentowana (wpisy na moich stronach), ale do realizacji np. w wypożyczalniach, albo do produkcji takich, trzeba wszystko dobrać optymalnie znając potrzebne warunki i parametry, omijając prostowniki.
Najważniejszy problem, który już dawno się pojawił, to takie skonstruowanie całości, żeby znikły problemy chłodzeniowe elementów na mobilnej przyczepie - teraz jest: im szybsza jazda tym większy problem.

A tak przy okazji; jadąc zaraz za TIRem zużywamy dużo mniej energii i czy tę energię kradniemy z TIRa, czy powinniśmy mu płacić za efekt holowniczy, albo czy to jest FreeEnergy ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

A no takim że jeżdżąc ze średnią prędkością 50 km/h silnik spali na setkę 1,5-3 l paliwa (diesel mniej) to daje 8-15 zł do tego prąd na 100 km to jakieś 8 zł uwzględniając zużycie akumulatorów, co daje ~ 20 zł za 100 km. Oczywiście takie rozwiązanie jest dobre na miasto gdzie spalanie takich większych aut dochodzi do 8-12 litrów na 100 czyli jakieś 40-60 zł za 100 km.

Można powiedzieć że takie najnowsze spalinówki palą 4l/100km ale to są malutkie auta i to spalanie jest podane przy jednostajnej jeździe po trasie.

To jest tylko teoria, a bardzie taki mój pomysł którego niestety nie mogę przetestować ze względów finansowych :P

Cytat:
A tak przy okazji; jadąc zaraz za TIRem zużywamy dużo mniej energii i czy tę energię kradniemy z TIRa, czy powinniśmy mu płacić za efekt holowniczy, albo czy to jest FreeEnergy ?


Prawda!!! Ostatnio w Pogromcach Mitów oglądałem jak testowali ten mit i to jest prawda. Zużycie paliwa przy dystansie do tira ok 20-15 metrów spada o ok 30%, przy 5 metrach nawet 40%. Spowodowane jest to tym że za tirem tworzy się strefa niskiego ciśnienia i zmniejszą się opór aerodynamiczny :P
Nawet jadąc 40 metrów od tira zużycie zmniejsza się o 10-15%
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Bartek policz sobie sprawnosci takiego rozwiązania:)
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Kurde no, z moich obliczeń wychodzi że się opłaci. Chyba że się mylę i gdzieś popełniam błąd w obliczeniach (jakaś zmienna mi uciekła :P ) no to był bym wdzięczny jak by mnie ktoś uświadomił.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

bartek napisał/a:
Chodzi o to że trzeba przerobić samochód tylnonapędowy (BMW, Mercedes) w taki sposób że:
- Montujemy mocny niskoobrotowy silnik z przekładnią, bezpośrednio na wale niepędowym biegnącym od skrzyni biegów do tylnego mostu.
- wkładamy do bagażnika kilka akumulatorów (nie musi ich być dużo, wystarczy żeby u targały 40-50 km)
- Nie wywalamy silnika spalinowego po to żeby zaoszczędzić na przeróbkach i nie usuwać wyposażenia fabrycznego: klima, wspomagania itp.
A czym to się różni od typowej hybrydy równoległej? Chyba tylko stratami na przekładni z silnika el. której i tak nie ma szans zamontować bezpośrednio na wale napędowym z powodu zbyt dużej średnicy zębatki czy koła pasowego, które obniży prześwit prawie do zera :P
Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Zbyszek Kopeć napisał/a:

Taka mobilna przyczepa jest już dawno optentowana (wpisy na moich stronach), ale do realizacji np. w wypożyczalniach, albo do produkcji takich, trzeba wszystko dobrać optymalnie znając potrzebne warunki i parametry, omijając prostowniki.

Najważniejszy problem, który już dawno się pojawił, to takie skonstruowanie całości, żeby znikły problemy chłodzeniowe elementów na mobilnej przyczepie


Myślę, że największy problem byłby taki, że nikt nie bedzie potrzebował takiej przyczepy

Cytat:

A tak przy okazji; jadąc zaraz za TIRem zużywamy dużo mniej energii i czy tę energię kradniemy z TIRa, czy powinniśmy mu płacić za efekt holowniczy, albo czy to jest FreeEnergy ?


Nie kradniemy, bo tir przez nas jej więcej nie zużywa. Wykorzystujemy rozrzedzone powietrze i do tego napędzone. Też się tulneluję np rowerem lub jadąc skuterem w trasę. Zużycie paliwa przy 90 kmh to około 2,2l/100
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Czyli za TIRem, to PerpetumMobile, czy FreeEnergy, bo musi być źródło energii (może TIR wówczas przepala) ?
Inna sprawa; jak podzielić koszty energii jadąc za dwoma TIRami (gęsiego), któremu się więcej należy ?
Ciekawy dylemat.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 936
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

PerpetumMobile na pewno nie FreeEnergy też nie, bo nie zamienisz tego co jest za tirem w energię.

To coś w rodzaju ciągnącego powietrza, próżni.

A myślisz dlaczego Tiry jadą gęsiego? Właśnie dlatego aby oszczędzać paliwo. Jadą na zmianę. Pierwszy spala normalnie a drugi oszczędza. Potem zmieniają się.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011   

Bo pewnie pierwszy TIR pali więcej; albo PM, FreeEnergy innej możliwości nie ma.
Wiatru nie zmienisz, a uzyskujesz z wiatraka FreeEnergy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group